خارج کردن توده 15 کیلویی از شکم زن 36 ساله در میناب

محمد مورخ، رییس بیمارستان حضرت ابوالفضل(ع) میناب در گفتگو با میناب جنوب، اظهار کرد: یک خانم 36 ساله با علایم تنگی نفس و استفراغ، تهوع و سرگیجه به اورژانس بیمارستان حضرت ابوالفضل (ع) میناب مراجعه کرده بود که با انجام آزمایش های مربوطه مورد عمل جراحی قرار گرفت.
رییس بیمارستان حضرت ابوالفضل(ع) میناب افزود: در طی عمل جراحی یک مایع و توده شکمی بزرگ به حجم کل 15 کیلوگرم در شکم خانم جوان 36 ساله مینابی خارج شد.
مورخ اذعان داشت:با انجام سی تی اسکن، توده شکمی ناهمگون داخلی (کیست مولتی لوکوله) که تقریباً همه شکم و لگن را پر کرده و دیافراگم را به شدت به بالا جابه جا کرده بود.
وی خاطر نشان ساخت: از آنجائی که حال بیمار رو به وخامت بود و از درد و استفراغ و دل درد به دلیل انسداد روده رنج می برد، به ناچار جهت تخلیه این توده، با رعایت کامل جوانب احتیاط، جهت جلوگیری از آلودگی شکم، انجام شد.
به گفته رییس بیمارستان حضرت ابوالفضل(ع) میناب با تخلیه این توده شکمی حدود 8 لیتر مایع موسینی از توده، ته مانده پوسته این توده با برش کوتاه و مختصر که حدود 6 تا 7 کیلو گرم بود، به صورت پوسته ای کوچک از شکم وی خارج شد.
وی گفت: بیشتر توده های شکمی به آهستگی رشد می کنند و بزرگ می شوند، مورد توجه فرد بیمار واقع نمی شوند مگر آنکه خیلی بزرگ شوند .
علت محتمل یک توده شکمی بر حسب معاینه فیزیکی بیمار از قبیل محل توده، قوام آن، علائم همراه توده و دیگر علائم بالینی بیمار حدس زده می شود و بررسی های تکمیلی جهت تشخیص علت قطعی توده نیاز است
مورخ تصریح کرد: این بیمار از حدود یک سال پیش دچار علایم غیرطبیعی از جمله چاق شدن از ناحیه شکم بوده تا اینکه حالت های سردرد و سرگیجه و تنگی نفس باعث مراجعه بیمار به بیمارستان می شود و برای خود بیمار نیز باورکردنی نبود که چنین توده حجیمی در شکم وی وجود داشته است.
لازم به ذکر است بیمار پس از مراقبت های بالینی، در بخش جراحی زنان پس از 4 روز بستری با حال عمومی خوب ترخیص شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

اعتراف کثیف یک مرد شوم پس از 60 روز سکوت + عکس

با شهره قرار گذاشتم ولی عمویش آمد و مرا به خانه متروکه برد و ..!

وقتی ساعت 4 صبح می خواهم به خانه برگردم یک پورشه مرا اذیت می کند!

تازه ازدواج کرده بودم و شرایط خوبی داشتم تا اینکه شاهرخ وارد زندگی ام شد!

2 پسر جوان مرا ربودند و در چاه وحشت زندان کردند تا اینکه مردی ناله ها مرا شنیدو ..!

16 ساله بودم که رفتار زن همسایه خواهرم مرا وسوسه کرد و ..! + عکس

با فتانه در آموزشگاه زبان آشنا شدم ولی سرنوشت تلخی برایم پیش آمد

با کیوان عاشقانه زندگی می کردم تا اینکه پای پسر عمه شرورش به خانه ما باز شد و ..!

دستمزد جنجالی و نجومی بازیگر سریال شهرزاد لو رفت

به زنم شک کرده بودم و رفتارش را زیر نظر داشتم تا اینکه ...!

اخراج 3 پرستار زن عربستانی به خاطر یک عکس شوم + عکس

جزییات مرگ سینا قنبری در دستشویی قرنطینه زندان اوین!

پدری که ناخواسته دختر نوجوانش را به خانه شیطان می برد و ..!

عکاس نابینایی که عکس های شگفت انگیز می گیرد! +فیلم و تصاویر

مهمانی شبانه خانم رییس برای 36 دختر و پسر مست در بیرجند

کدخبر: 345483 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟