حجم ویدیو: 20.05M | مدت زمان ویدیو: 00:03:08

سعید رازانی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان لرستان در رابطه با بازداشت شدگان اغتشاشات اخیر این استان اظهار کرد: در چندین نوبت با کسانی که به علت اغتشاشات و ناآرامی‌ها در طی ۲-۳ روز گذشته برایشان پرونده تشکیل شده و احیاناً به زندان Prison معرفی شده اند به همراه رئیس کل دادگستری استان لرستان دیدار داشته و در جریان روند رسیدگی به پرونده زندانیان مذکور قرار گرفته‌ایم.
وی گفت: در این بازدید‌ها از نزدیک موضوعات را بررسی کرده و مشکلات احتمالی رسیدگی شده است. ضمنا در این بازدید‌ها رئیس کل دادگستری استان دستور تسریع در رسیدگی به پرونده و تعیین تکلیف آن‌ها را صادر کردند که تا امروز هم همچنان این روند ادامه دارد.
این مقام قضایی بیان کرد: افرادی که در حال رسیدگی به پرونده آن‌ها هستیم اغتشاشگران اخیر هستند و برای اینکه حقی از کسی ضایع نشود پرونده این افراد از بدو ورود به زندان به صورت ویژه در حال رسیدگی بوده و به وضعیت آن‌ها به‌طور دقیق رسیدگی خواهد شد.
رازانی ادامه داد: از امروز کسانی را که بنا به استعلام از مراجع سه‌گانه اداره اطلاعات، سپاه پاسداران و نیروی انتظامی نقش اساسی و مؤثری در اغتشاشات اخیر نداشته اند با اخذ ضمانت قانونی موقتاً آزاد می‌کنیم. مثلا افرادی که اغلب جوان و دانشجو هستند با رافت قضایی زمینه آزادی‌شان فراهم شده است.
وی گفت: برخی از افرادی که در رابطه با اغتشاشات اخیر به زندان رفته بودند پس از بررسی سابقه، نیت و اعترافات آن‌ها که اغلب معترف بودند که دچار هیجان و احساسات شده و تحت تأثیر فضای مجازی قرار گرفته بودند با اخذ ضمانت آزاد می‌شوند. البته با کسانی که از عوامل اصلی این اغتشاشات و ناآرامی‌ها بوده اند به طور قاطع برخورد خواهد شد.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان لرستان افزود: بر اساس تحقیقات به عمل آمده بیشتر افرادی که بازداشت شده‌اند کسانی هستند که تحت تأثیر شبکه‌های ماهواره‌ای معاند و فضای مجازی قرار گرفته اند.
وی همچنین درباره افراد رهاکننده خودروی آتش‌نشانی در شهرستان درود که منجر به فوت دو شهروند شده بودند گفت: ۲ نفر از عواملی که حسب گزارش اداره اطلاعات در این حادثه Incident دخیل بودند شناسایی و دستگیر شده اند. در حال حاضر هم در حال بررسی و مشاهده فیلم‌های موجود و انجام تحقیقات از متهمین هستیم.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

منبع: عصر ایران

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

تجاوز به سرباز هم خدمتی ساعت 4 و نیم صبح / سرباز جوان به اعدام محکوم شده بود!

فرار داماد از اتاق حجله / عروس تحت تعقیب قرار گرفت!

قتل رییس موسسه مالی اعتباری از سوی مشتری مالباخته در کرج + عکس

3 روز زندگی 2 جوان ایرانی با جسد دوستشان در ترکیه + عکس

دختر 27 ساله، خود را در اتاق خواب دار زد! / در جنوب تهران رخ داد

2 سال با کیوان بودم / وقتی با بیژن نامزد کردم هنوز به او فکر می کردم تا اینکه ..!

از راننده پراید درخواست آهنگ خاص کردم و او مرا به زور آزار داد و ..!

ارتباط پنهانی ام با میترا خوب بود تا اینکه او را به خلوتگاه بردم و ..!

وقتی مادرم عاشق مردی زن دار شد!

سارق حرفه‌ای: دزد بامرام هستم و پراید نمی دزدم!

زن بی رحم به 6 ماه حبس در سلول بدون بخاری در زمستان محکوم شد + عکس

در جست و جوی خدمه نفت کش ایرانی در آب‌های «یانگ تسه» / موبایل خلبان عروجی روشن است و..!+ فیلم و عکس

طعم شب نشینی شرابی 2 دوست صمیمی تلخ شد!

مرد برنج فروش در تصادف عمدی طلبکارش را زیر گرفت و کشت +عکس

پسر 11 ساله تاجر سرشناس 6 روز گروگان 2 جوان بود تا اینکه ..! + عکس

 

کدخبر: 344970 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟