خلاف انتظارها گزارش سرقت در شب زلزله تهران نداشتیم

سردار حسین رحیمی رئیس پلیس Police پایتخت در حاشیه طرح برخورد با اراذل و اوباش درباره طرح ترافیکی جدید شهرداری تهران اظهار کرد: ما نیز این موضوع را شنیده و جلساتی را نیز با حضور نمایندگان و معاونان شهردار، همچنین شهردار تهران در این زمینه داشته‌ایم. این پیشنهاد در حال بررسی است و باید اقدامات کارشناسی روی آن انجام شود. ما نیز اقدامات کارشناسی خود را انجام دادیم و پس از پیگیری آن را اعلام می‌کنیم.
وی درباره وضعیت آماده باش پلیس در زمین لرزه تهران اظهار کرد: پلیس در این زمینه دستورالعمل کاملی دارد و در صورتیکه حوادث Accidents غیر مترقبه‌ای نظیر زلزله در تهران رخ دهد بلافاصله در پی آن طرح احضار نیروها، اعلام آماده باش و شرح وظایف جدیدشان در شرایط بحران آغاز می‌شود.
سردار رحیمی با بیان اینکه پلیس در این زمینه چهار قرارگاه ویژه دارد، خاطرنشان کرد: در این قرارگاه‌ها کارهای عملیاتی، مراقبت و حراست از مردم و همچنین ماموریت ویژه پلیس راهور در کنترل ترافیک اجرا خواهد شد.
وی در واکنش به سوالی مبنی بر اینکه برخی از افراد بدون داشتن کارت شناسایی و با لباس و خودروی شخصی اقدام به انسداد برخی از معابر در تهران و هدایت مردم به سمت معابر دیگر می‌کردند، گفت: قطعا پلیس در چنین شرایطی تنها مسئول نظم و امنیت است و هیچ کس دیگری مسئول نیست و نباید چنین اقداماتی انجام شود.
سردار رحیمی نیز همچون دیگر مسئولان مدیریت بحران از تجمع مردم مقابل پمپ‌های بنزین انتقاد کرد و گفت: ایرادی که ما دیدیم و بسیار هم مهم بود تجمع مردم مقابل پمپ‌های بنزین بود. همین موضوع بسیار خطرناک بود و بعضا باعث شده بود تا خودروهای حامل سوخت با تاخیر و در شرایط نامناسبی به جایگاه برسند.
رئیس پلیس پایتخت با بیان اینکه مردم باید در شرایط بحرانی با دستگاه‌های امدادی، انتظامی همکاری کنند، بیان کرد: مسئولیت تامین امنیت پایتخت در زلزله با پلیس است و ما در همان موقعی که زمین لرزه تهران رخ داد تا صبح روز بعد ماموران‌مان در آماده باش کامل بودند و حتما نیروهای ثابت و سیارمان را در نقاطی که مردم تجمع کرده بودند به منظور تامین امنیت اعزام کردیم.
رحیمی با بیان اینکه بعد از وقوع زلزله و عادی شدن شرایط در روزهای عادی ایرادها و نقص‌هایمان را بررسی کردیم، گفت: به دنبال این هستیم تا با انجام صحیح کار دچار مشکل نشویم.
رئیس پلیس پایتخت درباره اینکه آیا در شب زلزله گزارشی از وقوع سرقت Stealing به پلیس اعلام شد، گفت: خوشبختانه هیچ گزارشی از وقوع سرقت در شب زلزله نداشتیم و حتی خود ما احتمال می‌دادیم که ممکن است گزارش سرقت در این مدت افزایش داشته باشد اما کاهش هم داشت.
وی در پاسخ به سوالی دیگر درباره پیشنهاد فرماندار تهران برای تشکیل 18 مجتمع انتظامی گفت: این پیشنهاد مطرح شده بود و البته همه باید به پلیس کمک کنند. دولت، استانداری و شهرداری قول‌هایی به ما دادند و جلساتی در این زمینه برگزار شده است که امیدواریم به نتیجه برسد.
رئیس پلیس پایتخت در پاسخ به سوالی دیگر درباره برخورد با شایعه سازان زلزله اظهار کرد: آنچه که برای ما مهم است تامین امنیت مردم است و خدشه دار کردن امنیت را به هیچ عنوان نمی‌پذیریم، بنابراین با افرادی که اقدام به جوسازی و شایعه پراکنی چه در مورد زلزله تهران و چه در دیگر موارد بکنند حتما از طریق پلیس فتا برخورد خواهیم کرد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

شوهرم مجبورم می کرد شب ها ایستاده بخوابم و ..! + عکس

شوهرم با دوست دخترش خارج رفته بود که من با احسان آشنا شدم و ..!

تجاوز به یک دختر در جشن عروسی یک تالار در تهران

پیش بینی زلزله 5 تا 6 ریشتری تهران در 10 روز آینده

راز طلاق شریفی نیا از همسرش در مهمانی دخترانشان لو رفت! + عکس

قاتل کهریزک 800 میلیون تومان داد تا اعدام نشود! + عکس

داستان تازه عروسی که از شوهر خائنش انتقام عجیبی گرفت

مناطق امن تهران در زمان زلزله بشناسید+ تصاویر

کودک 8 ساله گرمساری در دام مرد 30 ساله شیطان صفت

رباینده یوسف 3 ساله بخشیده شد + عکس

شاهدی برای قتل مسافر اتاق 202 / او را با ماشین برد و تنهایی بازگشت + عکس

پدر ستایش از اعدام قاتل دخترش در چند روز آینده خبر داد

صحنه وحشتناکی که 2 دختر از مهندس جوان در شهران تهران دیدند + عکس

99 ضربه شلاق برای راننده شیطان صفت سرویس مدرسه / دختر دبستانی 2 سال تحت آزار او بود!

قتل فجیع جوان مسافر توسط زورگیران در تهران

سگ های گله، چوپان اردبیلی را از چنگال پلنگ نجات دادند + عکس

قتل جانباز ایرانشهری در مسافرخانه جنوب تهران + عکس

پشت پرده خودکشی مددکار اجتماعی زن در مناطق زلزله زده کرمانشاه+ عکس

کدخبر: 340492 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟