اختلاف مالی به گروگانگیری کشید

فرمانده انتظامی خراسان رضوی روز گذشته در تشریح ماجرای پرونده گروگانگیری به خراسان گفت: طبق گزارش کلانتری سجاد مشهد، ساعت حدود سه بامداد جمعه گذشته، خانم جوانی در تماس با پلیس Police از یک ماجرای آدم ربایی خبر داد.

سردار قادر کریمی افزود: این خانم در اظهارات خود به ماموران انتظامی بیان کرد: پدرم که برای دیدار با افرادی سر قرار رفته بود با من تماس گرفت و با نام بردن از برخی آشنایانش که با آن ها مراوده مالی داشت، گفت مرا ربوده و کتک زده اند و هم اکنون نیز در بیابان هستیم! سپس از من خواست تا پولی برای آزادی Freedom او فراهم کنم! رئیس پلیس استان خراسان رضوی ادامه داد: با اعلام این گزارش و با توجه به اهمیت و حساسیت ماجرا، این پرونده به پلیس آگاهی خراسان رضوی ارسال شد و گروه زبده ای از کارآگاهان اداره جنایی با نظارت مستقیم سرهنگ کارآگاه «حمید رزمخواه» (رئیس پلیس آگاهی) بلافاصله تحقیقات میدانی خود را با استفاده از شگردهای تخصصی و فنی آغاز کردند.

سردار کریمی افزود: با تشکیل شبانه جلسات کارشناسی در پلیس آگاهی و تجزیه و تحلیل اطلاعات به دست آمده، مشخص شد که متهمان به گروگانگیری با گروگان hostage 50 ساله آشنایی داشته اند و دارای اختلافات مالی هستند به طوری که شکایتی را نیز در دادسرای شیروان طرح کرده اند.

مقام ارشد انتظامی خراسان رضوی اضافه کرد: در همین حال بود که فردی از گروگانگیران نیز با خانواده گروگان تماس گرفت و از او خواست پول بدهکاری مرد گروگان را فراهم کنند. وی تصریح کرد: با پیگیری سرنخ های موجود و تجزیه و تحلیل های اطلاعاتی، ماجرای این پرونده به شهرستان شیروان در استان خراسان شمالی کشید چرا که بررسی ها نشان می داد: اختلافات مالی بین متهمان و مرد 50 ساله به دلیل خرید و فروش تعدادی گوسفند رخ داده است.

وی خاطرنشان کرد: بنابراین با صدور نیابت قضایی از سوی قاضی Judge «رستگار» چهار متهم این پرونده در شیروان تحت تعقیب قرار گرفتند. سردار قادر کریمی گفت: همزمان عملیات اطلاعاتی با همکاری کارآگاهان پلیس آگاهی شیروان با صدور دستورات ویژه ای از سوی سردار مظاهری (رئیس پلیس خراسان شمالی) به محل اختفای متهمان کشیده شد تا این که کارآگاهان در چند عملیات هماهنگ و غافلگیرانه موفق شدند 4 متهم این پرونده را دستگیر و گروگان 50 ساله را نیز آزاد کنند. فرمانده انتظامی خراسان رضوی همچنین با قدردانی از تلاش گسترده کارآگاهان پلیس آگاهی خراسان شمالی افزود: با آن که متهمان پرونده در مراحل اولیه بازجویی ها، انگیزه خود را طلب مالی، ذکر کرده اند اما پس از انتقال متهمان به مشهد و همچنین بررسی ادعای گروگان، تحقیقات به شیوه تخصصی با دستورات مقام قضایی در این پرونده ادامه خواهد یافت و هر نوع احتمال دیگری درباره ماجرای این پرونده به صورت دقیق بررسی می شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 338769 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟