حجم ویدیو: 4.98M | مدت زمان ویدیو: 00:00:49

از چند روز قبل کلیپی در شبکه‌های مجازی دست به دست می‌شود که در جریان آن چند مأمور سد معبر شهرداری با حضور یک مأمور پلیس مرد دستفروشی را در خیابان ولیعصر مورد کتک کاری قرار می‌دهند. بازبینی فیلم نشان می‌دهد که مرد دستفروش وسایل خود را روی تخته‌ای کنار خیابان بساط کرده است که سه مأمور شهرداری در حالی که یک مأمور پلیس هم همراه آنها است به وی نزدیک می‌شوند. سه مأمور قوی‌هیکل دور مرد دستفروش حلقه می‌زنند و مرد دستفروش با دیدن مأموران قصد دارد بساطش را جمع کند و از محل برود که آنها مانع جمع کردن وسایلش می‌شوند. یکی از مأموران شهرداری که به نظر می‌رسد لباس فرم به تن دارد با لگد ضربه‌ای محکم به باسن دستفروش می‌زند ‌ به طوریکه مرد جوان تعادلش را از دست می‌دهد.
در میان حرف‌هایی بین او و مأموران شهرداری رد و بدل می‌شود و وی دوباره قصد دارد بساطش را جمع کند، اما آنها باز هم به او اجازه نمی‌دهند و همان مرد لگد دیگری به او می‌زند. مأمور پلیس هم که لباس فرم به تن دارد فقط نظاره‌گر این صحنه‌های لگد پرانی مأمور شهرداری است. مأمور شهرداری لگد پران به قسمت دیگر بساط می‌رود و این بار نوبت یکی از مأموران دیگر شهرداری است که کاپشن آبی به تن دارد و نسبت به دیگر همکارانش هیکلی درشت‌تر دارد. مرد هیکلی با یک دست گردن دستفروش را از پشت می‌گیرد و به طرف خودروی شهرداری می‌برد. در این زمان مرد جوان قصد دارد دوباره به طرف بساطش برود که مرد بازو کلفت این بار با یک دست گردن و با دست دیگر پیراهن او را از پشت می‌گیرد و به طرف خودرو هل می‌دهد به طوریکه دستفروش به شدت به زمین می‌خورد. 
در حالی که مرد لاغر اندام نقش بر زمین است مأمور شهرداری او را از روی زمین بلند می‌کند و دوباره به طرف خودرو پرتاب می‌کند. پس از این او را رها می‌کند و در حالی که مأمور پلیس، دستفروش را به طرف خودروی شهرداری هدایت می‌کند خودش به طرف شهروندانی می‌رود که در حال تماشای این صحنه هستند و با تندی از آنها می‌خواهد که متفرق شوند، اما این پایان ماجرای کتک کاری مأموران شهرداری نیست. لنز دوربین این بار به کنار خودرو شهرداری می‌رود که مأموران شهرداری مرد دستفروش را محاصره کرده‌اند که نشان می‌دهد همان مأمور شهرداری فرم پوش باز دوباره با لگد به سوی مرد دستفروش حمله می‌کند و او را لگد می‌زند. 
پس از پخش کلیپ کتک کاری مأموران شهرداری افراد حقیقی و حقوقی زیادی نسبت به آن واکنش نشان دادند. 
واکنش سخنگوی ناجا 
سردار منتظرالمهدی گفت: پیش‌تر و مکرر در مکرر بنابر تدابیر فرمانده ناجا تأکید کرده‌ایم که کارکنان پلیس باید رفتارشان را در حین انجام مأموریت‌های انتظام بخشی جامعه، در چارچوب دکترین و آموزه«پلیس مهربان و مقتدر» به سامان برسانند و لاجرم هیچ نوع تخطی و قصوری در این خصوص پذیرفته نیست و طبیعتاً افرادی که در رفتار و برخورد خود از جاده اعتدال و انصاف خارج شوند مورد تذکر و برخورد انضباطی واقع می‌شوند. بدیهی است سازمان‌هایی که جهت انجام مأموریت خود از مأموران ناجا کمک می‌گیرند نیز نباید به گونه‌ای عمل کنند که پلیس را در موقعیت‌های چالش برانگیز قرار دهند. البته همه ما به عنوان شهروندان جامعه من جمله «دستفروشان عزیز» باید مسئولیت اجتماعی خود را پذیرفته و قوانین شهری را برای برخورداری از حقوق شهروندی رعایت کنیم و قطعاً سازوکارهای لازم برای ساماندهی دستفروشان توسط شهرداری محترم فراهم‌ شود. 
واکنش شهرداری 
محمدجواد شیرازی، رئیس سازمان بازرسی شهرداری تهران پس از انتشار این کلیپ گفت: «هتک حرمت شهروندان توسط مأموران شهرداری از خطوط قرمز ما است و دو معبربان خاطی به خاطر ضرب و شتم با دستفروش خیابان ولیعصر‌(عج) تا صدور رأی کمیته انضباطی از کار معلق شدند.‌»
مأموران شهرداری به دادسرای ناحیه 37 احضار شدند 
دادستان کل کشور نیز از احضار عاملان این حادثه Incident به دادسرای ناحیه‌37 خبر داد. حجت الاسلام و المسلمین منتظری، دادستان کل کشور با صدور دستور ویژه‌ای از دادستان عمومی و انقلاب تهران خواست که با فوریت، جدیت و دقت به موضوع رسیدگی کرده و علل موضوع را مورد بررسی قرار دهد. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

مُرده ای که نرسیده به سردخانه زنده شد/در اصفهان رخ داد+عکس

دیدار دختر آلمانی عضو داعش با خانواده اش + فیلم و عکس

اختلاف شدید بازیگر مشهور زن با صاحبخانه اش به دادگاه کشید + عکس

مدیر شب برج میلاد خودکشی کرد + جزئیات

تجاوز سهراب 47 ساله به دختر 26 ساله ای که همکارش بود!

اعدام عروس خطاکار تهرانی + عکس

این 2 دختر پرشیا را از سعادت آباد دزدیدند و بنزین تمام کردند!

اولین واکنش ناصر محمدخانی درباره ازدواج سوم اش

خواستگار کینه جو برادر 7 ساله داماد را در مراسم عروسی زنده زنده به آتش کشید!

وقتی همسایه ها وارد خانه شدن زن و مرد جوان را در یک صحنه وحشتناک دیدند و ..!

نیمه شب راز سیاه زن قهر کرده با رسوایی بزرگ لو رفت!

انتقام عجیب مدیر اخراجی مدرسه ازهمکار خانم اش

فیلم لحظه حمله شیر سیرک به مربی‌اش در مشهد + عکس

پسرخشمگین، مادرش را به آتش کشید + عکس

قتل عام در تمرین تیم فوتبال برزیلی + عکس

کریم در باغ شهریار از ارتباط شیطانی من و زنش باخبر شد و ..! + عکس

هدیه جواد خیابانی به عروس و داماد زلزله زده در سرپل ذهاب + فیلم جشن عروسی

فروش گوشت گراز و الاغ و خرس در چند مغازه در جنوب تهران

قتل وحشتناک بخاطر ارتباط شیطانی با زن شوهر دار + عکس

مژگان زن معروف نارمک به زودی اعدام می شود+ عکس

خواننده مشهور بدجوری همسرش را کتک زد + فیلم لو رفته

 

کدخبر: 337621 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟