مرگ همسر یک پلیس تهران در بیمارستان / پزشکی قانونی پرونده دکتر معالج را بررسی کرد + عکس

اولین ساعات صبح روز هشتم اسفندماه سال 94 بغض یکی از مأموران پلیس تهران در بیمارستان فیاض بخش شکسته شد و فریاد گریه‌هایش فضای بیمارستان را پر کرد. او چند ساعت قبل، همسر38 ساله‌اش را برای درمان به این مرکز درمانی منتقل کرده بود، اما حالا باید پیکر بی‌جانش را برای خاکسپاری به بهشت زهرا منتقل می‌کرد،‌ همان‌جایی که یک روز قبل، نگران وضعیت همسرش شد. مأمور پلیس در شرح ماجرا می‌گوید: «عصر روز هفتم اسفندماه، همراه همسر و دختر شیرخواره‌ام راهی بهشت‌زهرا شدیم تا در مراسم خاکسپاری یکی از بستگانمان شرکت کنیم. مراسم درحال برگزاری بود که همسرم گفت حال خوبی ندارد، به خاطر همین او را به بیمارستان لولاگر منتقل کردم. پزشکان بعد از اولین معاینه گرفتگی عضله را علت بدحالی او تشخیص داده و بعد از اینکه اطمینان دادند وضعیت او جای نگرانی ندارد راهی خانه شدیم.

ساعتی بعد اما با وخامت حال همسرم او را به بیمارستان فیاض‌بخش منتقل کردم. پزشکان وقتی بر بالینش حاضر شدند علت را افت فشار تشخیص داده و یک سرم تزریق کردند. هر لحظه که از تزریق سرم که می‌گذشت؛ وخامت حال همسرم بیشتر می‌شد و این موضوع نگرانی من را بیشتر می‌کرد. چاره‌ای نداشتم جز اینکه مدام پزشکان را به بالین همسرم بکشانم. آنها اما به نگرانی‌ام توجه نداشتند. با اصرار و فریادهایم بود که آمپولی به سرم تزریق کردند.

برخوردشان زننده و رفتارشان توهین آمیز بود. ماجرا تا ساعت شش صبح روز هشتم اسفند ادامه داشت. نفس‌های همسرم به شماره افتاده بود، اما هیچ کدام از کادر درمان حاضر به بررسی وضعیت او نبودند. آخرین جمله‌ای که گفت این بود که حلالم کن. نگران و وحشت زده خودم را به ایستگاه پرستاری رساندم. جایی که یکی از پرستارها داشت با گوشی تلفن همراهش بازی می‌کرد. او نگرانی‌و وحشت من را با بی‌توجهی پاسخ داد و به بازی کردن با تلفن همراهش ادامه داد. وقتی بر سرش فریاد کشیدم سلانه‌سلانه خودش را به کنار تخت همسرم رساند و بعد از معاینه گفت که همسرم فوت شده است. به همین راحتی!»

مأمور پلیس می‌گوید:« اگر پزشکان به من اطمینان نداده بودند که وضعت همسرم جای نگرانی ندارد او را به بیمارستان ناجا یا بیمارستانی خصوصی انتقال می‌دادم. این موضوعی است که همه آنهایی که در شرایط من قرار گرفته‌اند آن را درک می‌کنند. آن روز دختر شیرخوارم در خانه چشم به راه مادرش بود. مادری که حالا جسدش روی دستم مانده بود. خانواده‌ام را از ماجرا با خبر کردم و درگیر مراسم تشییع جنازه شدم.»

مأمور پلیس ادامه می‌دهد: «‌گزارش پزشکی قانونی علت فوت را علت خونریزی وسیع داخلی اعلام کرد، این در حالی بود که پزشکان بیمارستان علت را افت فشار اعلام کرده و نسبت به درمان همسرم بی‌توجه بودند، به خاطر همین علیه کادر درمان بیمارستان به اتهام تشخیص غلط، تزریق غلط و عدم رسیدگی به وضعیت همسر بیمارم اعلام جرم Crime کردم. بعد از آن بود که کمیسیون پزشکی قانونی برای بررسی علت مرگ تشکیل شد. این کمیسیون علت فوت را خونریزی ریه در زمینه بیماری خونی برق‌آسا تشخیص داد و اعلام کرد که اقدامات درمانی توسط پزشک صحیح نبوده و به میزان 10 درصد مقصر شناخته شد. با اعتراض من به این نظر، پرونده در کمیسیون پنج‌نفره‌بررسی شد که نتیجه آن مایه شرمساری است. براساس این نظریه بیمار به دنبال ضعف و بی‌حالی به بیمارستان مراجعه کرده و پس از مدت کوتاهی به علت خونریزی وسیع ریوی فوت کرده است.

اقدامات پزشکان معالج و کادر درمانی مطابق اصول و موازین علمی و فنی بوده‌است و با توجه به سیر پیشرونده و کشنده و سریع بیماری که می‌تواند به دلایل بیماری‌های مختلف از قبیل بدخیمی‌ها، عفونت منتشر داخلی به دنبال بیماری پیشرفته داخلی، اختلال انعقادی منتشر داخلی عروقی باشد در مدت حضور بیمار در مرکز درمانی تمامی اقدامات تشخیصی از قبیل آزمایشات و بررسی‌های علائم حیاتی معاینات به صورت مناسب و صحیح انجام شده است لذا پزشکان معالج مرتکب قصور نشده‌اند.‌»

مأمور پلیس با خشم از انتشار این گزارش می‌گوید: «من از زمانی که همسرم را به بیمارستان منتقل کردم تا زمانی که پیکر بی‌جانش را خارج کردم بر بالین او حاضر و ناظر بودم که هیچ اقدام درمانی و آزمایشی روی او صورت نگرفت و پزشکان زمانی بر بالین همسرم حاضر شدند که او جانش را از دست داده بود. هر چند این گزارش آنها را از اتهامشان تبرئه کرده است، اما خداوند را گواه می‌گیرم که پزشکان در حق مادر فرزند خردسالم کوتاهی کردند.»برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

تجاوز به دختر 10 ساله در اتاقک نگهبانی یک پارک در تهران

عروس باردار داماد بی خیال را کشت / نامزد بودیم که این اتفاق افتاد و ..! + عکس

هانیه، قهرمان 14 ساله شب زلزله کرمانشاه + عکس

رفت و آمدهای تبهکار 23 ساله به خانه مجردی زن صیغه اش / او در کمین پلیس افتاد

شکایت یک زن از جراح به خاطر اتفاقی عجیبی که در اتاق عمل افتاد!

اعتراف تلخ عروس و داماد 19 ساله در کاشمر

عاملان شهادت مأمور پلیس اصفهان در ملأ عام اعدام شدند

راز تلخ جسد قطعه قطعه شده پسر جوان در میاندوآب

38 کشته و مجروح در تصادف اتوبوس اردوی دانش آموزان دختر / اسامی فوتی ها + فیلم و عکس

قتل زن جوان در وسط دریا / او به همراه شوهر و دوکودکش سوار قایق بودند که..! + عکس

سلفی مرگ 8جوان + عکس

مصطفی داخل ماشین به من تجاوز کرد و من سر او را داخل ماشین بریدم!+ عکس

احتمال زلزله تهران قوی تر از همیشه /دپوی دارویی و تجهیزاتی برای زلزله احتمالی تهران

پشت پرده های سیاه از زندگی قاتل ستایش قریشی + عکس

به همسرم چه بگویم ! به ارتباط های شیطانی معتاد شده ام!

وداع با کوهنوردان / هنوز مرگ علیرضا را باور نداریم + عکس

آخرین دفاع تاجر خودروهای خارجی به قتل نیم میلیارد تومانی! + عکس

این مرد پر سر و صدا را می شناسید؟ / او مجرم کاربلدی بود + عکس

کدخبر: 336471 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟