جالب اینکه اغلب مادر شوهرها خانم‌هایی هستند که خودشان در دوران عروس بودن در جمع خانواده‌ای دیگر نیز این حساسیت را داشته‌اند. تاکنون هم کسی نیامده بگوید ریشه‌های این حساسیت از کجا نشأت گرفته یا می‌گیرد. در گذشته‌های نه چندان دور با حضور عروس خانم در جمع خانواده داماد در واقع یک تحول مهم صورت می‌گرفت وآن اینکه مادری دخترش را به‌عنوان عروس تحویل مادری دیگر می‌داد که او را در ادامه زندگی در جمع خود پذیرفته و یاری دهد. با تولد نخستین نوزاد، مادرشوهر مقدم بر مادر اصلی، عروس‌اش را که به افتخار مادری می‌رسید و مادر شوهر را نیز به مادربزرگی ارتقا می‌داد، ‌تر وخشک می‌کرد و...
البته برخی نمونه‌ها در خاطرات افراد وجود دارد که سختگیری‌های غیر منطقی مادر شوهر بر عروس در ماندگاری این حساسیت اثر‌گذار بوده است. مردی می‌گوید: مادرم می‌گفت عروس من حتی قند چایی‌اش را باید با اجازه من از قندان بردارد.

همسایه‌ای می‌گفت: عروسی را دیدم که از پشت بام آمد و دوعدد نان از پستوی خانه مادر شوهر برداشت و در حال بالا رفتن از نردبان با حضور ناگهانی او از ترس افتاد و بشدت صدمه دید. سومی هنوز نام اجباری که مادرشوهر بر فرزندشان گذاشته را خاطره بد زندگی‌اش می‌داند. نظر مخالف هم وجود دارد خانمی بیان می‌داشت: در حال حاضرتا حدودی وضع برعکس شده است. مادر شوهر اسمش بد دررفته است و آن جایگاه گذشته را ندارد.

عروس‌های امروزی در زندگی خود امکان حضور به مادر شوهر نمی‌دهند. می‌شود گفت تحویل عروس به مادرشوهر در حال حاضر به افسانه می‌ماند. شرط اول بله گفتن دختر خانم‌ها به خواستگار؛ دور بودن از نه تنها مادر بلکه خانواده داماد است. عجیب اینکه خانواده‌ای که هم دخترش عروس خواهد شد و پسرش داماد هم این روش را پذیرفته‌اند وعجب رفتار دوگانه‌ای رخ می‌دهد.

دختر که عروس می‌شود مادر داماد بد است چون مادرشوهر است پسر که داماد می‌شود باز مادر داماد موضع می‌گیرد که امان از دست عروسمان اما مادر عروس که مادر زن است می‌شود فرشته. یعنی خانم وقتی همزمان هم مادرشوهر است وهم مادرزن؛ هم عامل مهر است وهم مورد تنفر و نهایت تکرار چرخشی همان قصه مادر شوهری که حساسیت زا است.
خانم کهنسالی می‌گفت بیست سال تمام با مادر شوهرم که خاله‌ام هم بود یک جا زندگی کردیم.اما الان مادری را سراغ دارم که با پنج عروس در یک اتاق سی و پنج متری تنها و زندانی Prisoner است...
حالا چه شد که من به ذهنم رسید از مادر شوهر بنویسم چون خودم به‌دلیل محل اشتغال، بعد از تشکیل زندگی مشترک که صدها کیلومتر با خانواده اصلی فاصله داشتم چندان در مشکلات مادرشوهر و عروس قرار نگرفتم اما در دیداری با یکی از همکاران که می‌گفت مادر شوهرم طلاست! و از او با صمیمیت تمام تعریف می‌کرد خواستم بیشتر توضیح دهد و در نهایت شد مطلب این هفته. همکارم وقتی از مادر شوهرش می‌گفت لبخندی رضایتمندانه بر چهره داشت. در مورد اینکه مادرشوهرش روزهای هفته را می‌شمارد جمعه برسد تا عروسش پیش او باشد. نوه‌هایش را او بزرگ کرده است. عروس را دختر واقعی خود می‌داند. می‌گوید تو را خودم انتخاب کردم. باید کنارت بمانم.
می گوید شادی تو شادی من است. اگر بحثی بین من وشوهرم باشد او طرف من است. شوهرم از ترس مادر والبته به احترام علاقه‌ای که مادرش به من دارد همیشه هوایم را داشته است. طبقه بالای ساختمان را به ما داده و خودشان طبقه همکف هستند واجاره‌ای نمی‌گیرند. هدیه ازدواج من؛ تولد من و بچه‌ها و شوهرم در طول این سال‌ها فراموش نشده است. وقتی از اداره می‌آیم تقریباً همه چیز آماده است. ناهار، شام، لباس و ظرف‌های شسته شده و... بارها خواهش و تمنا کردم ولی تمام زحمت‌های ما را با شوق تمام عهده دار است و من هم خیلی دوستش دارم و...
افرادی که در جمع ما بودند اغلب نگاه تعجب‌آمیز به گوینده داشتند. ولی من خوشحال بودم، چرا که بالاخره بعد از مدت‌های مدید عروسی واقعی از مادرشوهر تعریف می‌کرد و بعد هم مطلب این هفته ستون پشت صحنه به افتخار این میمنت به مادرشوهری اختصاص یافت که عروسش او را طلا می‌خواند. به نظرم وقت آن رسیده که با این همه تحولات جهانی ماجرای نگاه منفی عروس خانم به مادرشوهر و بالعکس را خاتمه دهیم. این همه گروه؛ دسته و... درفضای مجازی وغیرمجازی تشکیل شده است. خانم‌های دوستدار واقعی هر یک از این دو شروع کنند. از آقایان کاری ساخته نیست. مشکل را خود خانم‌ها باید حل کنند. بسم‌الله؛ از همین الان. شما که دشمن هم نیستید!برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

انتقام وحشتناک از مرد شیطان صفت و دختر مجردش + عکس

12 ساله بودم که عاشق پسر دایی ام شدم و..! / همسایه ها به دادم رسیدند

پیشنهاد شرم آور مادر اهورا به قاتل پسرش + عکس

معمای مرگ خانم معلم و دختر دانشجوی پزشکی اش / دادستان اردبیل خبر داد

آزار وحشیانه شرین 3 ساله / پرونده تلخ دیگری از سرنوشت بچه طلاق + عکس

سرنوشت نامعلوم کوهنوردان مشهدی‌در‌آلپ ‌ایران + عکس 2 کوهنورد جانباخته

نوزادی که خوراک سگ های ولگرد شد + عکس

دستگیری مسافر پرواز اروپا با کفش های طلا‎ + عکس

راز زندگی پنهانی مادرخوانده + عکس

گره خوردن گردنبند، زن تهرانی را هنگام نماز از پای در آورد!

بازیگر شیطان صفت هالیود به داماد شاه نروژ هم رحم نکرد / او مرا دستمالی کرد! + عکس

اقدام عجیب زن شوهردار با حاج غفور / شوهر مهناز چه کرد؟

 

کدخبر: 335037 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟