22 خرداد سال٩٠، مرد جوانی به علت سوختگی شدید در بیمارستان جان باخت. با اعلام این گزارش به پلیس Police و آغاز تحقیقات مشخص شد، عامل آتش سوزی داماد خانواده بوده که پس از این واقعه هولناک متواری شده بود.

تحقیقات برای دستگیری این مرد به اتهام قتل Murder عمد ادامه پیدا کرد تا سرانجام پلیس اینترپل، دو سال بعد رد او را در یونان گرفت و به این ترتیب مخفیگاه او شناسایی و متهم پس از دستگیری، تحویل پلیس ایران شد. این مرد افغان در مراحل نخست بازجویی منکر قتل بود و مدعی بود برادرزنش- مقتول- خودش به زیر گالن بنزین زد و با سیگاری که در دست داشت آتش گرفت. این در حالی است که یکی از اهالی محل، صحنه درگیری او با مقتول را دیده و اعلام کرد مقتول پیش از مرگ، نام قاتل The Murderer را به زبان آورده بود.

این پرونده برای رسیدگی به شعبه دوم دادگاه کیفری استان تهران به ریاست قاضی Judge زالی و محمدی – مستشار- فرستاده شد و مادر مقتول نیز دربرابر قضات گفت:«دامادم چند روز پیش، دخترم را با چاقو زده بود. آن شب، در خانه را که زدند، پنجره را باز کردم و دیدم دامادم حمید دوباره آمده و با پسرم درباره همین موضوع حرف می‌زد. آنها چند ساعت پیش با هم دعوا کرده بودند و می‌خواستم دامادم را صدا بزنم بیاید داخل حرف‌هایشان را بزنند اما ناگهان نور شدیدی از شیشه به خانه افتاد و پنجره را که باز کردم، دیدم بچه‌ام در حال سوختن است. بنزین تا درون حیاط هم ریخته شده بود. دخترم و پسر دیگرم به خیابان رفتند. پتویی دور پسرم انداختند تا آتش را خاموش کنند. وقتی خودم را به آنها رساندم، پسرم با بدن سوخته، روی زمین افتاده بود و فقط یک جمله گفت: «حمید رویم بنزین ریخت.»

متهم در دادگاه اول به قصاص محکوم شد و این رأی در دیوان عالی کشور به تأیید رسید اما پس از چند ماه اولیای دم رضایت دادند و قاتل را بخشیدند. به این ترتیب صبح دیروز قضات شعبه دوم دادگاه کیفری تهران متهم را از نظر جنبه عمومی جرم Crime محاکمه کردند و در پایان جلسه قضات برای صدور رأی وارد شور شدند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 334573 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟