نام یک مرد ایرانی در بین پولدارترین مردان کانادا

برخی‌ها سال درخشانی را پشت سر گذاشته‌اند و تغییرات و تحولات برای برخی دیگر، ناگوار بوده است. نام حسن خسروشاهی، امسال هم در میان ۱۰۰ فرد ثروتمند کانادا به چشم می‌خورد. او سال گذشته نفر ۸۴ لیست بود اما امسال رتبه ۹۱ را در میان ثروتمندترین‌های کانادا در اختیار دارد.
با این ۱۰ خانواده و چهره کانادایی بیشتر آشنا می‌شویم و می‌بینیم که بیزینس آنها از کجا شروع شده و آنها سال گذشته را چگونه پشت سر گذاشته‌اند.

1-David-Kenneth-Roy-Thomson
1- Thomson Family
Toronto | Thomson Reuters
$41.14 billion
هنگامی که «کن تامسون» در سال ۲۰۰۶ میراث خبرگزاری رویترز و یک شرکت بزرگ رسانه‌ای را برای بازماندگانش به جا گذاشت، امیدوار بود پسرانش هم بتوانند مثل او امانت‌دارهای خوبی باشند. خود او هم رویترز را از پدرش به ارث برده بود و حالا ۱۱ سال بعد از مرگش، خانواده تامسون ثروتمندترین خانواده کانادا هستند. آنها امسال مادر خانواده را در سن ۸۶ سالگی از دست دادند. امسال سهام آنها با سرمایه‌گذاری‌های جدیدی که در تورنتو کردند، رشد قابل توجهی داشت.
 

2-Joseph_Tsai.0

2- Joseph Tsai
Hong Kong | Alibaba
$14.36 billion
او دست راست «جک ما» مدیرعامل بزرگ‌ترین سایت خرید اینترنتی چین یعنی علی باباست. امسال ثروت او ۷۴ درصد رشد داشته و حالا دومین کانادایی ثروتمند سال ۲۰۱۸ است. او سال ۲۰۰۷ ناگهان کاری که از آن سالانه ۷۰۰ هزار دلار حقوق می‌گرفت را رها کرد و به آپارتمان Apartment مردی رفت تا به صورت رایگان با او برای راه‌اندازی علی‌بابا همکاری کند. او سال‌هاست هر روز صبح ساعت ۴:۳۰ بیدار می‌شود تا بتواند ماموریت‌های خود را انجام دهد.
 

3-Galen-Weston

3- Galen Weston
Toronto | George Weston
$13.55 billion
سومین فرد پولدار کانادا هم میراث‌دار یک پدربزرگ ثروتمند است؛ پدربزرگی که Loblaw را در سال ۱۸۸۲ پایه‌گذاری کرد و حالا نوه ۷۷ ساله او یکی از پردرآمدترین افرادی است که در کانادا زندگی می‌کند. او حالا اغلب کارها را به دیگر اعضای خانواده و جوان‌ترها سپرده و خودش از دور بر بزرگ‌تر شدن این غول فروشگاه‌های زنجیره‌ای در کانادا نظارت می‌کند. وستون ترجیح می‌دهد این روزها در کنار اعضای خانواده باشد و خیریه‌های خود را مدیریت کند.
 

4-Edward-Samuel-Rogers-III

4- Rogers Family
Toronto | Rogers Communications
$11.57 billion
خانواده راجرز به عنوان یکی از مشهورترین خانواده‌های کانادا، امسال با دو تصمیم بزرگ توانستند به موفقیت‌هایی دست پیدا کنند. گزارش‌های غیررسمی البته از شبکه پیچیده خانوادگی در مدیریت شرکت ارتباطات Rogers حکایت دارد. اما به هر حال آنها امسال مدیرعامل سابق Telus را استخدام کردند و بخش چاپی بسیاری از مجلات خود را هم تعطیل کردند. این دو اقدام باعث شدامسال بتوانند ارزش سهام خود را بالا ببرند.
 

5-Lino-Saputo

5- Saputo Family
Montreal | Saputo, Transforce
$10.41 billion
سال ۱۹۵۴ بود که جوزپه ساپوتو با ۵۰۰ دلار سرمایه اولیه و یک دوچرخه، کار تولید و ارسال محصولات لبنیاتی خود را آغاز کرد. Saputo حالا یکی از ۱۰ کمپانی تولید لبنیات در دنیاست و امسال هم خانواده مونترالی با ریشه‌های ایتالیایی توانستند موفقیت‌های زیادی به دست بیاورند؛ ثروت آنها امسال ۵۰ درصد اضافه شد. آنها امیدوارند ترامپ Trump پیمان NAFTA را بر هم نزند تا بتوانند بازارهای کانادا و آمریکا را در اختیار داشته باشند.
 

6-Garrett-Camp-e1425262591459

6- Garrett Camp
San Francisco | Uber
$8.58 billion
امسال برای اوبر سال خوبی نبود و مشکلاتی که مدیرعامل سابق این استارتاپ جهانی داشت، باعث شد ارزش سهام Uber حدود ۱۵ درصد کاهش پیدا کند. برای همین هم «گرت کمپ» یکی از موسسان و سهامداران اصلی اوبر، حدود ۴ درصد از ثروت خود را از دست داد اما هنوز یکی از ۱۰ کانادایی ثروتمند است. او البته امسال کمی از اوبر فاصله گرفت و بیشتر سعی کرد به دنبال علایق خود در زمینه سرمایه‌گذاری بر روی استارتاپ‌ها برود.
 

7-Paul-Desmarais-Sr.-

7- Desmarais Family
Montreal | Power Corp. of Canada
$8.38 billion
این خانواده ثروتمند در مونترال یکی از بهترین سال‌های مالی را پشت سر گذاشتند؛ ثروت آنها حدود ۲۵ درصد افزایش یافت. آنها Paul Desmarais را در سال ۲۰۱۳ از دست دادند؛ غول بی‌همتای صنعت ساخت و ساز در کانادا و یک سرمایه‌گذار بسیار هوشمند. دو پسر، همسر و برادر پل Bridge کافی بود بتوانند راه او را به خوبی ادامه بدهند که به نظر می‌رسد در این زمینه موفق شده‌اند. ضمن اینکه یک کمک ۱۲ میلیاردی به بیمارستان هم به خوش‌نامی آنها افزوده است.
 

8-James-Irving-image_1440074652

8- Irving Family
Saint John, N.B. | Irving Oil
$7.38 billion
سابقه بیزینس نفتی خانواده Irving به دهه ۲۰ میلادی و به نیوبرانزویک می‌رسد. از آن زمان تا حالا آنها توانسته‌اند بخشی از بزرگ‌ترین پروژه‌های نفتی کانادا را مدیریت و اجرا کنند و حالا سه برادر کمپانی ۷ / ۱۵ میلیارد دلاری Irving Oil را مدیریت می‌کنند. درآمد اصلی آنها از انتقال روزانه میلیون‌ها بشکه نفت از آلبرتا به نیوبرانزویک است. آنها سال گذشته هفتمین خانواده ثروتمند کانادا بودند اما کاهش قیمت نفت، میزان دارایی‌های آنها را کاهش داد.
 

9-Richardson-Hartley-e1506623487574

9- Richardson family
Winnipeg | James Richardson
$6.55 billion
ثروتمندترین خانواده مانیتوبا، به معنای واقعی کلمه تاجر هستند. از ۱۵۹ سال پیش که بیزینس در این خانواده آغاز شد تا حالا، آنها همواره به دنبال تجارت پرسودترین کالاها بوده‌اند و هیچ وقت از اینکه کار خود را عوض کنند ابایی نداشته‌اند.
امسال هم خانواده ریچاردسون تصمیم گرفت با وجود کاهش قیمت نفت، یک میلیارد دلار در بخش‌های پر آتیه انرژی کانادا سرمایه‌گذاری کند و همین تصمیمات بود که ثروت خانواده را ۱۰ درصد افزایش داد.
 

10-Jimmy-Pattison

10- James Pattison
Vancouver | Jim Pattison
$6.41 billion
سرمایه‌گذار ۸۸ ساله کانادایی امسال هم مثل سال گذشته، دهمین مرد ثروتمند کانادا لقب گرفت.
او یکی از غول‌های صنعت تبلیغات کاناداست و بخش زیادی از تبلیغات بیلبورد و محیطی در کانادا، متعلق به شرکت اوست.
البته بیزینس‌های موفق پتیسون در دنیای خواروبار (در ونکوور) و همچنین خرید و فروش خودرو، توانسته موفقیت‌های زیادی برای او به دست آورد. پتیسون سال گذشته توانست ثروت خالص خود را ۱۰ درصد افزایش دهد.
 

ORDER_OF_BC_090612_Khosrowshahi

حسن خسروشاهی، رتبه ۹۱ ثروتمندان کانادا
حسن خسروشاهی ۷۶ ساله امسال هم در لیست صد فرد ثروتمند کانادا قرار گرفت و با ثروتی بالغ بر ۱ / ۱۱ میلیارد دلار اکنون در لیست صد فرد ثروتمند کانادا در رتبه ۹۱ قرار دارد.
آقای خسروشاهی موسس Future Shop است؛ فروشگاهی که او آن را در سال ۱۹۸۲ تاسیس کرد و در سال ۲۰۰۱ آن را با قیمت ۵۸۰ میلیون دلار به Best Buy فروخت. پرسیس، بیزینس خانوادگی و هولدینگ آقای خسروشاهی تصمیم گرفت به جای فروش کالاها، روی حق امتیاز و لایسنسینگ کار کند. پسر آقای خسروشاهی یعنی بهزاد، مدیر شرکت DRI Capital است که در زمینه تحقیقات پزشکی و دارویی سرمایه‌گذاری‌های میلیارد دلاری می‌کند و یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های دنیا در زمینه حق استفاده از داروهاست. دختر او گلنار هم موسسه رسانه‌ای Reservoir Media را تاسیس کرده است که مالک کپی‌رایت موسیقی است. این شرکت مالکیت کپی‌رایت آلبوم‌هایی از بیانسه را نیز در اختیار دارد. البته هنوز هم بخش عمده‌ای از سرمایه آقای خسروشاهی در حوزه مسکن است. در واقع ۵۹ درصد از تمام سرمایه او در بازار Store املاک و مسکن سرمایه‌گذاری شده و مجموع سرمایه او به نسبت سال گذشته سه درصد افزایش داشته است.
خسروشاهی سال ۱۹۴۰ در تهران به دنیا آمد و در دانشگاه تهران حقوق و اقتصاد خواند. او ۲۱ ساله بود که پدرش علی خسروشاهی، کارخانه مینو را در ایران راه‌اندازی کرد. او سال ۱۹۸۱ به ونکوور آمد. هر چند آمار دقیقی از میزان سرمایه ایرانیان در دسترس نیست اما به نظر می‌رسد او امسال یکی از ده ایرانی ثروتمند جهان باشد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

این اخبار را از دست ندهید:

وقتی سر زده به خانه آمدم شوهرم را با یک زن خیابانی دیدم و ..! / این زن با چاقو به شوهرش در خیابان حمله کرد + فیلم و عکس

عروس 14ساله: از ریخت نحس شوهرم بیزار بودم که ..!

وقتی فهمیدم شوهر سحر نیست به سراغش رفتم و ..! / در عروسی دلباخته او شده بود + عکس

دهقان فداکار در بیمارستان بستری شد + فیلم و عکس

تجاوز وحشیانه به 2 زن جوان در جنگل شمال / 3 جوان در علی آباد کتول اعدام شدند

تصادف شدید و وحشتناک + فیلم (+16)

سر راه گذاشتن نوزاد به خاطر دختر بودن!+ تصاویر

اقدام مرگبار زنبور شرور با زنبور عسل + فیلم و عکس دیدنی از مبازره سخت!

چهلمین روز آزادی از زندان ،زهر مارم شد!

در مسیر مدرسه مرا به زور داخل ماشین کردند و با چشمان بسته به یک خانه بردند و ..!

عروس 22 ساله قبل از مرگ راز تلخ را گفت / ندا از داماد جوان گفت و ..!

تجاوز استاد گیتار به المیرای 24 ساله درباغ شهریار

اعتراف 2 جنسی ها به قتل مرد بنزسوار تهرانی پس از یک شب همخوابی زشت+ عکس

کدخبر: 330828 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟