هفته گذشته زنی با حضور در پلیس Police فتای استان خراسان رضوی از مردی به اتهام کلاهبرداری شکایت کرد.

شاکی به افسر تحقیق گفت: پس از عضویت در سایت همسریابی با مردی آشنا شدم که خودش را فردی پولدار و سرشناس معرفی می‌کرد. بعد از چند بار ارتباط تلفنی، حضوری با هم ملاقات کردیم. او به من ابراز علاقه کرد و قراربود به عقد موقت او درآیم. این ارتباط ادامه داشت و قراربود خانواده‌اش تا چند هفته دیگر برای خواستگاری به خانه‌مان بیاید.

وی ادامه داد: چند روز قبل از این ماجرا، او با من تماس گرفت و ادعا کرد خودرویش خراب شده و کارت بانکی‌اش را در محل شرکت جا گذاشته و اکنون پولی ندارد که به تعمیرکار خودرو بپردازد. شماره حسابی را به من داد و خواست 500 هزارتومان واریزکنم. بعد از آن چند باردیگر از من پول گرفت و بعد ناپدید شد. غیبت مرموزش باعث شد به ماجرا شک کنم که او کلاهبردار است و اکنون از او شکایت دارم.

جست‌وجوها در این باره ادامه داشت تا این‌که چند روز پیش ماموران پلیس فتای خراسان رضوی گزارشی از پلیس فتای شهر دیگری دریافت کردند که نشان می‌داد آنها در جست‌وجوی مردی کلاهبردار هستند که از 60 زن و دختر جوان در سایت همسریابی کلاهبرداری کرده و با سپردن وثیقه میلیاردی از زندان Prison بیرون آمده و فرار Escape کرده است و رد او را در یکی از شهرهای اطراف مشهد به دست آورده‌اند.

زمانی که ماموران تصویر این کلاهبردار فراری را با چهره متهمی که در تعقیبش بودند، مطابقت دادند معلوم شد تصاویر متعلق به همان کلاهبردار فراری است. تحقیقات پلیس فتای خراسان رضوی برای دستگیری مرد شیاد ادامه داشت تا این‌که چند روز پیش وی را در یکی از محله‌های مشهد یافتند و او بازداشت شد.

متهم 29 ساله با انتقال به پلیس فتا بازجویی شد و به کلاهبرداری سریالی‌اش از زنان و دختران جوان با فریب در ازدواج اعتراف کرد.

وی به افسر تحقیق گفت: من متاهلم و دو فرزند دارم. دچار مشکلات مالی بودم. برای این که یک‌شبه پولدار شوم، تصمیم گرفتم در سایت‌های همسریابی عضو شده و زنان و دختران جوان را به بهانه ازدواج فریب دهم. با این ترفند با آنها دوست شده و پیشنهاد ازدواج به آنها می‌دادم و اعتمادشان را جلب می‌کردم. پیش از مراسم خواستگاری به بهانه این که خودرویم نیاز به تعمیر دارد و پول برای هزینه تعمیر ندارم یا چکم برگشته خورده، از آنها پول می‌گرفتم. گاهی نیز عنوان می‌کردم اگر پولی به من بدهندتا با آن سرمایه‌گذاری کنم سود خوبی نصیب‌شان می‌شود. با همین شیوه مبالغ میلیونی از آنها گرفته و پیش از برگزاری مراسم عقد فرار می‌کردم.

تحقیقات برای رازگشایی از دیگر کلاهبرداری ‌های خواستگار شیاد ادامه داشت تا این‌که 13 نفردیگر که ساکن مشهد و شهرهای اطراف آن بودند با حضور در پلیس فتا شکایت‌هایی مشابه مطرح کردند.

سرهنگ جواد جهانشیری، رئیس پلیس فتای استان خراسان رضوی گفت: تحقیقات از این متهم نشان می‌داد او با فریب دختران و زنان دیگر شهرها نیز به بهانه ازدواج کلاهبرداری کرده که پیش‌بینی می‌شود افراد بیشتری در دام او گرفتار شده باشندکه تحقیقات در این باره ادامه دارد.

وی با هشدار به خانم‌ها از آنها خواست فریب دوستی و ازدواج‌های اینترنتی و سایت‌های همسریابی را نخورند و براحتی به افراد غریبه اعتماد نکنند که این چنین جان، مال و آبروی خود و خانوادگی‌شان را به خطر بیندازند. این سایت‌های همسریابی قانونی نبوده و فضایی برای فعالیت افراد کلاهبردار است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

وقتی سر زده به خانه رفتم، زنم خواب بود ولی پسر غریبه ای در بالکن پنهان شده بود که ..!

15 ساله بودم که بیوه شدم! / از ناچاری به مرد میانسال بله گفتم و حالا..!

هجوم بی سابقه مارها به خانه ها + تصاویر

من دختری بودم که زن سوم رامین شدم اما..!

دختری که فریب خواستگار شیطان صفت اینترنتی را خورد و ..!

وقتی شب ها من خواب هستم زنم بیدار می شود و ..! / راز 5 ساله لو رفت

فاطمه را کسی می شناسید / من ساله 63 و در جنگ گم شدم + عکس دختر 3 ساله

با دستان خالی زن و دو فرزند برادرم را از زیر آوار خارج کردم ولی ... + فیلم گفتگو

حمله مار به مرد زلزله زده در سرپل ذهاب + فیلم

شب وحشت در خراسان

145 نفر به خانه برنگشتند!

جدال با مرگ برای زندگی/روایت تصویری رکنا از فاجعه کرمانشاه

زلزله شدید در شهرهای مرزی ایران و آذربایجان / تبریز و اردبیل لرزید

فوری/زلزله در مغان و ریختن مردم به خیابان‌ها

زندگی زیر سقف مرگ!

گفتگو با مردی که 3 مصدوم زلزله را به 3 بیمارستان برد تا اینکه..!

فیلم لحظه برخورد شدید مامور پلیس با زلزله زده ها در سر پل ذهاب هنگام توزیع کالا

تجاوز وحشیانه مرد نانوا و دوستانش به دختر 8 ساله در روز تولدش+ عکس

فیلم لحظه هجوم مردم زلزله زده به خودروهای کمک رسان / به دنبال لقمه ای نان برای زن و فرزندان + ویدئو

 

کدخبر: 328169 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟