رفتگر درستکار کرجی با وثیقه از زندان بیرون آمد/ همه نیکوکاران اعلام آمادگی کردند + عکس

همزمان با انتشار گزارشی از سرگذشت غم‌انگیز «رفتگر نیمه‌شب‌های کرج» دیروز شاهد موجی از احساسات مردم مهربان و نیکوکار کشورمان همراه با پیام‌هایی پرشور و امید بودیم.

در این گزارش تکاندهنده به روایت زندگی عجیب مرد جوانی به‌نام «جعفر باقری»، رفتگر پیمانکار شهرداری کرج پرداختیم. او که طی 6 ماه، سه بار در حال کار، کیف‌های حاوی پول نقد، طلا و جواهرات را در خیابان‌ها یافته و بی‌آنکه وسوسه شود، آنها را به صاحبانشان بازگردانده بود. اما سحرگاه 18 مهر 94، هنگامی که او در حال جاروکردن خیابانی در منطقه 11 شهرداری کرج – کلاک- بود متوجه شد جوی آب توسط درختی شکسته مسدود شده است. او بلافاصله برای برداشتن تنه درخت دست به کار شد غافل از اینکه سیم برق پاره‌ای در جوی آب افتاده است و ناگهان مرد جوان دچار برق گرفتگی، سوختگی و شکستگی شدید شد. دقایقی بعد هم رفتگر نیمه جان در تماس همکارانش با اورژانس، با همان لباس‌های نارنجی به بیمارستان انتقال یافت و تحت درمان قرار گرفت. اما افسوس که هیچ‌کس حاضر به پرداخت هزینه‌های درمان مرد نگونبخت و درستکار نشد.

با این حال و پس‌از بهبود نسبی و به‌دلیل مشکلات جسمی نتوانست به محل کارش برگردد و پیمانکار شهرداری هم با او قطع همکاری کرد. حالا او مانده بود با میلیون‌ها تومان بدهکاری و نگاه‌های سنگین صاحبخانه و هزینه‌های درمان خود و معیشت خانواده‌اش و البته آلبومی از عکس‌های یادگاری مسئولان شهر با او.سرانجام «جعفر» که با حقوق ماهانه 800 هزار تومانی، امید به آینده‌ای روشن داشت، به‌خاطر دریافت نکردن 21 ماه حقوق و نپرداختن 16 ماه اجاره خانه با شکایت صاحبخانه‌اش بازداشت شد. اما چند روز بعد و به‌دنبال انتشار ماجرای تلخ زندگی‌اش در رسانه ها ورق برگشت و زندگی روی خوش خود را به مرد پاکدست، همسر و دو فرزندش نشان داد.

پیگیری سخنگوی دولت

صبح دیروز از دفتر دکتر «محمدباقر نوبخت» سخنگوی دولت، اعلام کرد با دستور وی، مقرر شد بدهکاری مرد گرفتار پرداخت شود.

از سوی دیگر «حاجی رضا شاکرمی» دادستان عمومی و انقلاب البرز نیز با اطلاع از سرنوشت رفتگر پاکدست، دستور انتقال وی به دفتر دادستانی را صادر کرد تا وضعیت وی خیلی سریع مورد رسیدگی قرار گیرد.

«جعفر» -38‌ساله- دیروز خسته و غمگین در برابر دادستان کرج قرار گرفت و در حالی که چشمانش پر‌از اشک بود گفت: «تمام این چند شب که بازداشت بوده‌ام، فقط خدا را صدا زدم و می‌دانستم که پروردگار مهربانم صدای من و خانواده‌ام را می‌شنود. نمی‌گویم در این چند شبانه روز به من چه گذشت. در روزهایی که هیچ‌کس مرا نمی شناخت دلم از آنهایی شکست که تا چند وقت قبل برای گرفتن عکس‌یادگاری با من سرو دست می‌شکستند اما افسوس که خیلی زود و در اوج تنگدستی فراموشم کردند. برای یک مرد و پدر بسیار تلخ است که حکم تخلیه خانه‌اش صادر شده باشد و همسر و فرزندانش را در خواب از خانه بیرون کنند. من دستم خالی است و قلبم از فرط رنج و ناراحتی، زخم خورده و شکسته است. اما هنوز هم بر اعتقادم پایبندم. چرا که اگر در همین لحظه باز هم خداوند مرا امتحان کند و کیف پولی پیدا کنم، بی‌هیچ‌کم و کاستی آن را به صاحبش بر می‌گردانم و لحظه‌ای هم تردید نمی‌کنم.»«حاجی‌رضا شاکرمی» دادستان عمومی و انقلاب استان البرز نیز پس از شنیدن اظهارات مرد جوان، دستور قبول ضمانت برای آزادی رفتگر درستکار را صادر کرد و پس از هماهنگی حوزه دادستانی با صاحبخانه وی، مهلتی 4 روزه به این مرد دربند داده شد.

واکنش رئیس شورای شهر کرج

محمد نبیونی رئیس شورای شهر کرج نیز اعلام کرد: به محض اطلاع از این موضوع یکی از همکارانم را مسئول پیگیری مشکلات رفتگر بدهکار کرده‌ام. همچنین از آنجا که کارکنان مجموعه شهرداری دارای بیمه مسئولیت هستند، حتی با وجود تأخیر، باید شهرداری لایحه‌ای به شورا تقدیم کند تا خسارت از محل بیمه پرداخت شود و در صورت قصور شهرداری حتی در صورت نبود قرار داد بیمه از محل بودجه طبق قانون Law خسارت‌ها پرداخت می‌شود. همچنین حسین محمدی، یکی دیگر از اعضای شورای شهر کرج نیز با ابراز تأسف از وقوع این ماجرا گفت: روز چهارشنبه – امروز- در صحن علنی شورای شهر کرج با حضور شهردار این موضوع که عواطف مردم شهر را جریحه دار کرده است، بررسی خواهد شد تا موضوع خیلی سریع حل شود. گفتنی است از صبح دیروز و به‌دنبال انتشار این گزارش، بارها نمایندگان شهرداری، شرکت پیمانکار و خبرنگاران استان البرز با تلفن همراه وی تماس گرفته و به خانه مرد رفتگر مراجعه کردند. این در حالی است که چند رفتگر دیگر با ارائه مدارک و اسنادی نسبت به بی‌توجهی پیمانکار مذکور شهرداری شکایت کرده و شرایط مشابه خود را بازگو کرده‌اند که طی روزهای آتی گزارش‌های مربوطه نیز منتشر خواهد شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

پدرام 6 ساله در آسانسور به دام مرد شیطان صفت 60 ساله افتاد!

مجری تلویزیونی هنگام اجرای برنامه زنده زیر موتور رفت! +فیلم و عکس

گلوله باران خانواده همسر به خاطر ارثیه

استخدام دومرد برای قتل شوهر

قاتل شیطان صفت پریناز به دار آویخته می شود + عکس

4 ماه زندان برای مرد همسایه به خاطر یک وسوسه+ عکس

راز سقوط دخترنوجوان اصفهانی / نیلوفر هنوز از مرگ دوستش خبر ندارد!+عکس

بازگشت یوسف پس از ٢٤روز / او در یک رستوران جاده شمال گمشده بود!+ عکس

نقشه دخترجوان برای ازدواج با پسر یک کارخانه دار تهرانی+ عکس

حمله وحشیانه جوان 26 ساله به مرد 69 ساله در خیابان / فکر کردم او مرا در نوجوانی آزار داده بود! + فیلم و تصاویر

راننده بی گناه در تصادف شاخ به شاخ کشته شد+ فیلم و عکس

تنبیه بدنی، دانش آموز بجنوردی را راهی بیمارستان کرد

فیلم وحشت آور شنای کوسه کنار یک موج سوار + عکس

حفظ 20حدیث، حکم متهم به اخلال در نظم عمومی

دزدیدن سگ خانگی در 5 ثانیه! + فیلم

گردش به چپ فراموش نشدنی در خیابان + فیلم

فیلم لحظه تیراندازی پسر جوان به سمت رهگذران برای تفریح از یک برج + عکس

بلایی که سر مجری زن رادیو در پایان یک مراسم شام آمد

ماهرخ داخل ماشین با 3 مرد بود / آنها را تعقیب کردم و..!

قاتل شیطان صفت ابوالفضل کوچولو روانی نیست / پزشکی قانون تایید کرد

ماهرخ داخل ماشین با 3 مرد بود / آنها را تعقیب کردم و..!

فیلم واقعی از درگیری ماموران مرزبانی با اشرار در شرق کشور

مُرده‌ای از داخل قبر برای یک افسر پلیس پیام فرستاد!

حبس ابد برای فوتبالیست افیونی تیم های استقلال و پرسپولیس

محاکمه مهندس آی تی که مامور پلیس را به شهادت رساند

یک زن سمی ترین مار جهان را شکار کرد+فیلم

پلیس راهور قائمشهر خنده را به لبان نوجوان سرطانی آورد + عکس

اقدام زشت پسران زیر 20 سال با شمایل زنانه در دماوند

تجاوز 2 عمو، دختر 10 ساله را باردار کرد!

تجاوز به دختر معتاد در بازداشتگاه / این دختر دستگیر شده بود

به شوهرم گفتم دوستش به من نظر دارد و..!

پستچی متجاوز به 40 زن تهرانی اعدام نمی شود! +عکس

زن جوان شوهرش را تکه تکه کرد / مژگان ارتباط پنهانی شوهرش با زن غریبه را فهمیده بود! + عکس

توطئه هولناک عروس دو روزه برای داماد! + عکس

خودکشی وحشتناک یک گرگ + فیلم و عکس 14+

بلایی که پسر 12 ساله در زیر پل سر دختر 23 ساله آورد! + عکس

انتقام احمقانه یک زن از شوهرش / وقتی به خودم آمدم که خاطرخواه مرد غریبه شده بودم!

تقلبی که در ایران حکم اعدام دارد

اقدام وحشتناک جوان دشتستانی با خواهرش

 

کدخبر: 322792 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟