محاکمه یک پلیس که جوانی را هنگام فرار با پراید کشت + عکس

به گزارش گروه جنایی رکنا، رسیدگی به این پرونده از دوازدهم بهمن ماه سال 93 به دنبال کشته شدن یک متهم فراری به نام مجید از سوی یکی از ماموران کلانتری جنت آباد در دستور کار پلیس Police قرار گرفت. شواهد نشان می داد مجید در جریان تعقیب و گریز پلیسی و با شلیک یک تیر به قفسه سینه اش کشته شده است. پلیس به تحقیق پرداخت و افسر کلانتری به شلیک مرگبار اعتراف کرد اما ادعا کرد عمدی دست به شلیک نزده است. وی در شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی Judge محسن زالی بوئینی و با حضور یک مستشار در حالی محاکمه شد که پدر و مادر مجید برای وی حکم قصاص خواستند. آنها گفتند: پسرمان بی دلیل کشته شده است. به همین خاطر از خون او گذشت نمی کنیم.

سپس سرباز وظیفه و یکی از ماموران کادر کلانتری که در جریان تعقیب و گریز مرگبار حضور داشتند به عنوان شاهد روبه روی قضات ایستادند و به تشریح آنچه دیده بودند پرداختند.

مامور کلانتری گفت: ساعت یک نیمه شب به کلانتری گزارش شد سرنشین یک دستگاه پراید در خیابانی خلوت پرسه می زند و به نظر می رسد در حال سرقت Stealing از داخل خودرو های منطقه است. چون همان شب سرقت از یک خودرو به کلانتری گزارش شده بود من به عنوان راننده، به همراه یک سرباز و یک افسر پلیس برای بررسی به محل مورد نظر اعزام شدیم. راننده پراید به محض روبه رو شدن با ماشین پلیس گریخت و تعقیب و گریز آغاز شد. چراغ گردان ماشین را روشن کردم و افسر پلیس با بلندگو به راننده پراید اخطار داد تا خودرو را متوقف کند. اما راننده به سرعت ماشینش افزود. ما حتی چند بار تیر هوایی هم شلیک کردیم.راننده در نزدیکی ورودی اتوبان قرار داشت و می خواست داخل اتوبان بپیچد که سرعت ماشین را زیاد کردم و مقابل او ایستادم اما راننده پراید دنده عقب گرفت.او می خواست دور بزند و فرار Escape کند که سرباز وظیفه و افسر کلانتری از ماشین پیاده شدند. سرباز وظیفه با کلاشینکف تیر هوایی شلیک کرد اما همان موقع متهم با سرعت به سمت افسر پلیس حرکت کرد و او نیز به ناچار به سمت او شلیک کرد. تیر به قفسه سینه مجید برخورد کرد و قبل از رسیدن آمبولانس اورژانس جان سپرد.

سپس سرباز وظیفه در جایگاه شاهد ایستاد. وی گفت: ما حدود پنج کیلومتر راننده پراید مشکوک را تعقیب کردیم. چندین بار به او اخطار دادیم اما توجهی نکرد.متهم به سرعت با پراید به سمت افسر پلیس حرکت کرد.افسر کلانتری هم تعادلش به هم خورد و عقب عقب رفت. در همان لحظه ناخواسته یک تیر شلیک شد و به سینه متهم خورد.

وقتی نوبت به دفاع متهم رسید گفت: من عمدی شلیک نکردم. من و همکارانم همه قوانین به کارگیری اسلحه را به کار گرفتیم. راننده پراید به سمتم در حرکت بود و برای نجات جانم چاره ای غیر از تیراندازی نداشتم. من اتهام قتل Murder عمدی را قبول ندارم.

وی ادامه داد: بعد از شلیک به متهم، خودرو او را بررسی کردیم و اموال مسروقه کشف شد. او دزد The Thief حرفه ای وسایل داخل خودروها بود و به همین خاطر هم قصد فرار داشت. اگراو بی گناه بود به محض شنیدن اخطار پلیس می ایستاد.

در پایان جلسه هیات قضایی وارد شور شد و سرانجام دیروز افسر پلیس را از اتهام قتل عمدی تبرئه و وی را به جرم Crime قتل شبه عمد به پرداخت دیه محکوم کرد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

حکم قصاص برای مربی تیراندازی پلیس آگاهی تهران

محاکمه یک پلیس که جوانی را هنگام فرار با پراید کشت + عکس

اقدام وحشتناک یک زن با شوهرش هنگام خواب / مادر شوهر به دنبال مرگ عروسش است!

این مرد کرمانی 4 شبانه روز در ته چاه با مرگ جنگید + عکس

مرگ عجیب ستایشی دیگر در تهران!

اعتراف به قتل پروین در راه پله خلوت + عکس

10 سال زندان برای سنگدل ترین پدر ایرانی + عکس

دختر دانش‌آموز سقوط کرده از پل در اصفهان هوشیار شد

انتقام وحشتناک از قاتل شیطان صفت پسربچه در زندان + عکس

نجات 2 دختر خردسال مشهدی از خانه وحشت همسایه معتاد

آخرین آرزوی پدر 7 دختر!

دروغ بزرگ دختر 11 ساله که باردار شد / راز کثیف لو رفت!

عکس لحظه آویزان شدن زن جوان از پل آهنی / او می خواست شوهرش را بترساند!

ارتباط شوم زن مستاجر با مرد صاحبخانه / سعید فقط بچه ام را بغل کرد و رفت!

فوری / روحانی چاقو خورده در مترو تهران جان سپرد / قاتل سابقه دار است

موجود عجیب الخلقه‌ای که همه را به وحشت انداخت+ تصاویر

تلخ ترین عکس ازبازسازی صحنه قتل پسر 3 ماهه توسط پدرش + عکس

شریک شوهرم مرا به بازی شوم گرفت!

پدر سالار بر بالین کمال الملک در بیمارستان + عکس

جوان تهرانی با یک سیلی قاتل شد! + عکس

فوری/پیدا شدن جسد یک زن زیر پل معروف بابل+ عکس

کدخبر: 320071 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟