کودک آزاری دختر ۳ ساله با آب جوش/ امتناع والدین از درمان کودک

وارد محله اوراقچی‌ها در جنوب تهران(شوش) می شویم،اینجا همه چی پیدا می‌شود...
صدای آقای جوانی نگاهمان را جلب می‌کند، با صدای بلند می‌گوید: مواد می خواهی یا بچه؟
توجه نمی‌کنیم و با مددکار موسسه خیریه مهر آفرین به مسیرمان ادامه می‌دهیم، اما در مسیر به فکر کودکان و خانواده‌هایی هستم که اینجا زندگی می‌کنند..
بالاخره به مقصد می‌رسیم،به خانه‌ای قدیمی، در را میزنیم و وارد اتاقی مخروبه می‌شویم، از در و دیوار اتاق مشخص است که سال‌ها رنگ و نظافت به خود ندیده است ...
شادی جعفری مددکار اجتماعی موسسه مهرآفرین درباره چرایی حضورمان در این محله می گوید : زن و شوهر معتادی در اینجا زندگی می کنند که 6 فرزند دارند.
وی ادامه می‌دهد: از آنجایی که مددجو (مادر) تمامی بچه‌های خود را در خانه به دنیا آورده است، هیچ کدام از بچه‌ها شناسنامه ندارند و نتواسته‌اند به مدرسه بروند.
جعفری در خصوص نحوه تامین هزینه زندگی خانواده می افزاید: معیشت خانواده از راه تکدی گری تامین می‌شود.
جعفری اما در خصوص داستان این گزارش ودختر سه ساله این خانواده می‌گوید: چندی پیش برای پیگیری وضعیت مددجو به خانه شان مراجعه کردم که با صحنه دردناکی روبرو شدم .
حکیمه سه ساله دخترک معصوم خانواده زیر ملحفه‌ای پیچیده شده بود و ناله می‌کرد و وقتی ملحفه را کنار زدم با بدن سوخته حکیمه روبرو شدم.
تاول های بزرگ بر بدن حکیمه باعث خونریزی و بوی تعفن شده بود و این در حالی بود که پدر و مادر وی نیز از این موضوع اطلاع داشتند اما خماری و نعشگی مواد نمی‌گذاشت آنها کاری برای دخترشان کنند...
به محض مشاهده این صحنه موضوع را از طریق مادر حکیمه پیگیری کردم که مشخص شد چند روز پیش بر اثر سهل انگاری والدین خمار با آب داغ سوخته است.
به این ترتیب با هماهنگی موسسه مهر آفرین و یکی از بیمارستان های تهران، حکیمه علی رغم ممانعت پدر و مادرش به بیمارستان منتقل و مشخص شد که 12 درصد سوختگی عمیق پیدا کرده است.
چند روز بعد ، پدر و مادر حکیمه به بیمارستان مراجعه و فرزند خود را پس از عمل جراحی ترخیص و وی را با همان حال، برای ادامه تکدی گری به همراه خود می‌برند و اجازه نمی دهند دوران نقاهت حکیمه به اتمام برسد .
جعفری می‌گوید: پس از این برخورد پدر و مادر ، اقدامات قانونی از طریق موسسه مهر آفرین و با هماهنگی بهزیستی انجام و با توجه به شرایط خانواده و استفاده از حکیمه برای تکدی گری، وی به بهزیستی سپرده شد که متاسفانه چند روز بعد با دستور قاضی Judge ، کودک به خانواده باز گردانده شد . در این ماجرا نیز نقش مددکاری اجتماعی که خود به محل زندگی کودکان در معرض آسیب می رود و بطور مرتب سرکشی ها را انجام می دهد مشخص می شود زیرا اگر اصرار مددکار نبود والدین ، فرزند خود را که شناسنامه نیز برایش نگرفته اند به بیمارستان نمی بردند و ممکن بود فوت شود و کسی نیز هیچگاه از فوت این کودک بدلیل بی هویت بودن اطلاع حاصل نکند و ثانیا مشکل صدور احکام از سوی قضاتی که به گزارش های مددکاری توجه نکرده و رای به بازگشت کودک بیگناه نزد والدین کودک آزار می دهند . موضوعی که بارها توسط موسسه خیریه مهرآفرین و بسیاری از فعالان اجتماعی مورد اعتراض واقع شده و البته تا کنون بی نتیجه مانده است .
لذا انتظار می رود قانونگذاران و تدوین کنندگان لایحه حمایت از کودکان ، شرایط این والدین را در تکمیل این لایحه مد نظر قرار داده و به صورت ویژه کودکانی که دارای والدین معتاد Addicted علی الخصوص مادر معتاد هستند مورد توجه خاص قرار دهند .
همچنین از اداره پیشگیری وقوع جرم Crime قوه قضائیه نیز درخواست می شود ، به وضعیت صدور احکام از سوی قضات پرونده های کودک آزاری ورود کرده و مانع رای های صادره اینچنینی که حیات کودک را دچار مخاطره می کند شوند . مددکاران ما همچنان به حکیمه سر می زنند و فقط می توانند دردهایش را کم کنند ، به امید روزی که قانون Law به نفع کودکان اصلاح شود و به امید روزی که قضات مسئولانه تر رای صادر کنند .برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

13 دختر و پسر شیطان پرست در رستوران مرکز تهران دستگیر شدند

پدر اهورا لحظاتی بر مزار پسرش همه را شوکه کرد! + فیلم

مادر اهورا را تیرماه طلاق دادم او قانونا نمی توانست صیغه شود / ناگفته های پدر اهورا از زندگی و طلاق + عکس

وقتی شوهرم در کمپ ترک اعتیاد بود، هاله مرا در پارتی به فساد کشاند!

بازسازی صحنه شکنجه مرگبار «اهورا» در خیابان لاکانی رشت + فیلم و عکس

نقشه زن شوهردار برای پایان دادن به ارتباط پنهانی با پدرام / برادر زن آریشگر به دام این زن افتاد و !!! + عکس

واکنش کم نظیر رییس حوزه قضایی خمام به قتل اهورا

زنم با مرد غریبه ای ارتباط پنهانی دارد / پیامک ها راز سیاه مینا را برملا کرد

پرستار شیطان صفت به جسد زن جوان در سردخانه هم رحم نکرد! +عکس

دلایل توقف اعدام قاتل ستایش دردقیقه 90

ناگفته های دختر سن بالا / چرا مجرد ماندم ؟!

اقدام وحشیانه دختر جوان و دوست پسرش در خانه پدر بزرگ +عکس

قاتل اهورا 20 روز دیگر اعدام می شود

با آزاده تفاهم نداشتم ولی 18 سال دوست بودیم! / گفتگو با قاتل بی رحمی که دختر جوان را مُثله کرد +عکس و فیلم

اقدام عجیب دزد با لباس زنانه در خانه مرد پولدار در زعفرانیه + عکس

این زن کوهنورد در اسارت طالبان 3 بار باردار شد و!!! / شوهر این زن هم گروگان بود + عکس

تفاوت های مهم عقد موقت با دائم برای زنان

دختر 27 ساله ایرانی وزیر علوم شد! + عکس

اعتراف هولناک دکتر شیطان پرست به آزار وحشیانه 137 زن و ختر جوان+عکس

اقدام عجیب یک جوان مشهدی که نمی خواست لباس دامادی بپوشد!

فیلم لحظه حمله یوزپلنگ به یک محیط بان + عکس

قتل کودک 2 ساله در حمله مسلحانه به یک خانواده در فاضل آباد

آخرین وضعیت پدربزرگ اهورا بعد از حادثه دیشب + عکس

کدخبر: 318941 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟