ساعت ٢١‌ هیجدهم خرداد‌‌ماه امسال، رانندگان چند خودروِ عبوری در حدفاصل میدان سپاد به میدان «امام‌حسین» مشهد با بدن بی‌جان مردی جوان که کنار بزرگ‌راه رها شده بود مواجه شدند.

یکی از شهروندان وظیفه‌شناس، با مشاهدۀ این صحنۀ دل‌خراش، بلافاصله موضوع را به سامانۀ فوریت‌های پلیسی اعلام کرد و طولی نکشید که این خبر به کلانتری خواجه‌ربیع مخابره شد و تیمی از مأموران تجسس این کلانتری در محل حادثه Incident حضور یافتند.

مأموران، پس از کشف جسد، موضوع را به عوامل اورژانس و بازپرس ویژۀ قتل Murder عمد دادسرای عمومی و انقلاب مشهد اعلام کردند و، در مدت‌زمان کوتاهی، عوامل امدادی و جنایی در محل حاضر شدند و بررسی‌های اولیۀ این پرونده با فرضیۀ قتل آغاز شد.

در معاینات پزشکی از سوی عوامل اورژانس، مشخص شد متوفی به دلیل خون‌ریزی شدید ناشی از بریدگی عمیق در ناحیۀ گردن جان خود را از دست داده است که، با دستور مقام‌ قضایی، جسد این مرد جوان، برای بررسی علت دقیق مرگ، به پزشکی قانونی انتقال یافت.

بر اساس نوع فوت متوفی و آثار جراحت، فرضیۀ قتل مطرح شد و بررسی‌های جنایی این پرونده آغاز گردید. تحقیقات میدانی کارآگاهان پلیس Police در محل برای کشف آثار به‌جا‌مانده از متهمان ادامه داشت تا اینکه مأموران با چند رد پای آغشته به خون در چند قدمی متوفی روی سطح بزرگ‌راه مواجه شدند که احتمال می‌رفت آثار به‌جا‌‌مانده به افرادی که این مرد جوان را در کنار بزرگ‌راه رها کرده‌اند تعلق داشته باشد. لذا تیم بررسی‌کنندۀ پرونده، با به دست آمدن این سرنخ، پیگری‌های خود را آغاز کرد‌.

مأموران، با دنبال کردن رد خون متوفی و رد جای پاها، به آلونکی که پاتوق معتادان متجاهر در آن نزدیکی بود رسیدند و، به گفتۀ چند فرد معتاد، مشخص شد زن و مردی جوان، پس از ضرب و شتم متوفی، از محل متواری شده‌اند. تیم بررسی‌‌کنندۀ پرونده، با به دست آوردن این اطلاعات، موضوع را به مقام‌ قضایی اعلام کرد و، طی حکمی، دستور شناسایی و جلب دو متهم پرونده را کسب کرد. با توجه به اینکه مرتکبان این قتل از مجرمان سابقه‌دار و حرفه‌ای نبودند، رد‌زنی آنان کار دشواری نبود. لذا ضابطان قضایی، با انجام اقدامات تخصصی و تحقیقات گستردۀ میدانی، رد متهمان پرونده را زدند و این مرد و زن جوان، به هویت هادی و سارا، را در یکی دیگر از پاتوق‌های معتادان در همان محدوده دستگیر کردند.

دو متهم دستگیرشده، که به مواد‌ مخدر اعتیاد داشتند، برای پاره‌ای توضیحات به مرکز فرماندهی پلیس آگاهی منتقل شدند که در آنجا مشخص شد سارا نقشی در این قتل نداشته و مقتول، به اعترافات صریح هادی، با ضربۀ چاقوی او کشته شده است.

متهم به قتل در اظهاراتش عنوان کرد: «روز حادثه، علی (مقتول) که دوست صمیمی ام بود، از من پایپ خواست که من بهش ندادم. سپس از سارا خواست که او هم بهش نداد. علی می‌خواست به او لگد بزند که من او را گرفتم و با چاقوی دسته‌چوبی و سرگرد تاشو، که متعلق به سعیددماغ بود، ضربه‌ای به علی زدم و او هم دستش را روی گردنش گذاشت و گفت: «هادی، زدی. کار خوبی نکردی.».».

متهم ردیف اول پرونده، پس از تشکیل پرونده، به دادسرا منتقل شد و، در جلسات متعدد بازپرسی، صراحتاً به ارتکاب قتل علی ک. اعتراف کرد. متهم نیز، پس از تکمیل تحقیقات قضایی، صحنۀ جرم Crime را بازسازی کرد و، برای چندمین مرتبه، بر اعترافات قبلی‌اش مبنی‌بر قتل علی ک. صحه گذاشت.

این پرونده پس از چهار ماه بررسی از سوی شعبۀ بازپرسی جنایی دادسرا برای صدور کیفر‌خواست در اختیار شعبۀ اظهار نظر ویژۀ قتل عمد دادسرا قرار گرفت. قاضی Judge صادق صفری در‌این‌باره به خبرنگار ما گفت: «بر اساس اظهارات صریح متهم به قتل علی ک. ٢۶ساله و درخواست اولیای دم، این مرد جوان به اتهام ارتکاب یک فقره قتل عمدی مرد مسلمان از طریق ایراد ضربۀ کشنده به گردن مقتول به قصاص محکوم خواهد شد. لذا کیفرخواست این پرونده برای رأی نهایی در اختیار محاکم کیفری قرار گرفته است.».برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.
مهدی قرآنی

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

در اتاق خواب کیارش چیزی دیدم که دنیا روی سرم خراب شد

قطع دست یک دزد31 ساله در زندان مشهد

حمله داماد قاتل به همسر و مادرزنش + عکس

نخبه المپیاد ریاضی مردی را که مزاحم مادرش بود، کشت / افشین دست از سر مادرم بر نمی داشت + عکس

حمله به یک مجلس ترحیم پدر یکی از مدیران بانک مرکزی در تهران

دستگیری یک نفر در رابطه با حادثه مسجد علی‌ بن ابیطالب(ع) تبریز

تجاوز عنکبوت زرد به ۳ زن جوان در ویلای حاشیه تهران / پرونده به دیوان رف

مرگ مرموز در پارس آباد / جسد این مرد در کانال پیدا شد + عکس 14+

تجاوز مهیار به دختر 16 ساله در اولین قرار اینستاگرامی / او فهمید در خانه تنها هستم و ...

فوری / زن جوان شوهرش را با کمک دوست پسرش کشت و به چاهی در مشهد انداخت

اعتراف شیطانی نوعروس پای برادر شوهرش را در قتل داماد 40 روزه باز کرد

این مرد برعکس است! / او مادرزاد اینگونه بود + عکس

قتل دانشجوی پزشکی ایرانی در خانه خود / 4 مرد با ماسک وارد خانه او شدند

ناپدید شدن فرش جهیزیه پروین اعتصامی ! + عکس

هادی در مقابل چشمان سارا با چاقو شاهرگ گردن دوست صمیمی اش را زد!

این زن در عروسی شوهرش که پنهانی با یک دختر ارتباط داشت، عکس سلفی هم گرفت+عکس

تجاوز وحشیانه مرد افغان به دختر 12 ساله اش / دادگاه تهران با شکایت مادر دختر بررسی کرد

تجاوز وحشیانه به پسر معلول پشت شمشادهای یک پارک در تهران + عکس

شوخی احمقانه ای که منجر به قتل شد + فیلم و عکس

بازیگر معروف راننده تاکسی اینترنتی شد! / گفتگوی او با مسافر فرودگاه را ببینید + فیلم

مزاحمت پیرمرد شوم برای سرویس دانش‌آموزان دختر + فیلم

ماجرای مرگ تازه عروس در شب چهاردهم زندگی با داماد تهرانی

آخرین فیلم از جوان مهابادی قبل از قتل وحشتناک / ناگفته های دوستان قاتل و صادق برمکی + عکس

فیلم لحظه دعوای شدید دختر ان جوان در سرویس بهداشتی+ عکس +14

نقشه کثیف روزبه برای خانم مدیر در پارک دانشجو + عکس

کدخبر: 315367 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟