photo_۲۰۱۷-۱۰-۰۷_۲۳-۳۹-۳۹

 راز سرقت‌های مخوف اعضای این شبکه هشتم فروردین‌ماه سال 94 برملا شد. روز حادثه Incident رهگذری به مأموران پلیس شهرستان گرگان خبر داد که مرد جوانی با شلیک گلوله از ناحیه پا و پهلو هدف قرار گرفته است. با حضور پلیس، امدادگران مرد 300 ساله به بیمارستان منتقل شد، اما چهار روز بعد به علت شدت جراحت فوت شد. در بررسی‌های بعدی معلوم شد که مجروح حادثه مردی مسافربر است که احتمالاً از سوی سارقان هدف سرقت قرار گرفته است. مأموران پلیس در بررسی‌های میدانی متوجه شدند ساختمانی که مرد زخمی در نزدیکی آن رها شده بود به دوربین مداربسته مجهز است. بررسی فیلم دوربین نشان داد پس از توقف خودرو سرنشین مسلح راننده را مجروح و او را از خودرو خارج کرده است. همچنین معلوم شد دو موتورسوار که در تعقیب خودرو بودند از همدستان مرد مسلح هستند.
در تحقیقات میدانی چند پوکه فشنگ از محل حادثه کشف شد که بعداً معلوم شد سارقان از اسلحه کلاشنیکف در جریان چند سرقت مسلحانه دیگر استفاده کرده‌اند. کارآگاهان در تحقیقات بیشتر متوجه شدند از اسلحه مورد نظر در جریان قتل صاحب یک شالیکوبی در شهرستان کردکوی هم  استفاده شده است. روز حادثه سارقان مسلح سوار بر موتور وارد شالیکوبی شده و بعد از قتل، قصد سرقت گاو صندوق را داشتند که با حضور رهگذران از محل متواری می‌شوند. کارآگاهان پلیس سرانجام مردادماه سال 94 یکی از اعضای باند را که پسری 24 ساله به نام وحید بود، بازداشت کردند. تحقیقات بعدی نشان داد که پدر 50 ساله وحید که حسین نام دارد از مجرمان خطرناک است که به اتهام قاچاق Contraband اسلحه و مواد مخدر Drugs بازداشت شده بود. بعد از  انجام بررسی‌ها حسین و پسر دیگرش رضا هم بازداشت شدند. چند روز از تحقیقات اولیه گذشته بود که وحید و رضا به جرائم سیاه خود اعتراف کردند. وحید گفت: پدرم سردسته شبکه مخوف سرقت‌های خونین است و همه جرائم به فرمان او صورت گرفته است. در جریان سرقت‌موتورهای آب، تراکتور، خودرو و. . . برادر دیگرم که متواری است و سه نفر دیگر از دوستان پدرم نقش داشتند.
وحید گفت: پدرم صاحب شالیکوبی و راننده‌ای مسافربر را چند روز قبل به قتل رساند. با اعتراف متهم، سرکرده باند مورد تحقیق قرار گرفت و به بسیاری از جرائم خود اعتراف کرد. او گفت: سال 78 با همدستی یک از دوستانم که حسین نام داشت شروع به سرقت کردیم تا اینکه به زندان Prison افتادیم. بعد از  رهایی، سه پسرم و چند نفر از دوستانم را وارد شبکه سرقت کردم. متهم به ارتکاب دو قتل اعتراف کرد، اما گفت: همدستم حسین افراد بیشتری را به قتل رسانده است. با اعتراف‌های متهم بود که حسین، عضو یگر باند بازداشت شد و به 11 فقره قتل و سرقت‌های سریالی زیادی اعتراف کرد. او گفت: من تشنه قتل بودم و از اینکه افراد زیادی را به کام مرگ کشانده‌ام پشیمان نیستم و اگر بازداشت نمی‌شدم افراد بیشتری را می‌کشتم. با اعتراف‌های هولناک حسین بود که اولیای‌دم پرونده‌ها شناسایی و اعضای دیگر باند بازداشت شدند. با کامل شدن تحقیقات پرونده سه نفر از اعضای شبکه مخوف به اتهام محاربه به دادگاه انقلاب ارجاع شد و متهمان پای میز محاکمه ایستادند. رئیس کل دادگستری گلستان گفت: دادگاه انقلاب گرگان متهمان ردیف اول و دوم را به اعدام در ملأعام و متهم ردیف سوم را به تبعید محکوم کرد. هادی هاشمیان گفت: این باند سه نفری، 80 فقره سرقت مسلحانه و 13 قتل را در فاصله سال‌های 79 تا 94 در استان‌های گلستان و مازندران مرتکب شده بودند.
وی افزود: رسیدگی به این پرونده هشت‌هزار صفحه‌ای پس از اعلام نظر دیوان عالی کشور از بهمن 95 در دادگاه انقلاب گرگان، به اتهام افساد فی‌الارض و محاربه آغاز شده بود. رئیس کل دادگستری گلستان گفت: این پرونده برای رسیدگی از جنبه‌ خصوصی جرم Crime در مورد قتل‌ها و سرقت‌ها به دادگاه کیفری یک استان ارسال شد. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

تجاوز به زن 35 ساله در شب تولد سومین مرد بازداشت شد

ناگفته های تارا از قتل وحشتناک جوان مهابادی و دو دختر به نام کیمیا و ملیکا + عکس

بلای هولناک که بر سر دختر جوان در پشت پیشخوان مغازه آمد + عکس

بچه محلمان را کشتم و حالا دختر عمویم را تنها گذاشتم!

عاقبت سرقت از باغ نارنگی + عکس

2 ادعا در مرگ تلخ دختر دانشجوی پزشکی در حمام خوابگاه

اعتراف فرزاد به قتل هشتمین زن در رشت + عکس

18 سال با آزاده دوست بودم ولی آن روز عصبانی شدم! وقتی نفس نکشید، جسدش را تکه تکه کردم و!!! + فیلم اعتراف و عکس

خودکشی حامد 24 ساله در پونک / مرگ مشکوک امیر در بستر خواب + جزئیات 2 مرگ مشکوک

اقدام وحشتناک مرد جوان با دختر جوان پشت پیشخوان یک صرافی در میدان فردوسی

بلای وحشتناکی که مرد همسایه به خاطر بدنامی بر سر دختر جوان آورد +فیلم وعکس

علت مرگ دختر دانشجوی پزشکی در حمام خوابگاه شهرکرد

همخوابی بی شرمانه زنم با مرد غریبه را در دوربین مخفی اتاق خواب دیدم+ عکس

سر بریده دختر خبرنگار پیدا شد + عکس

به چوب بستن جوانی توسط مردم که دختر 10 ساله را آزار داده بود + عکس

کدخبر: 313843 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟