هفت محکوم به قصاص که در حادثه‌های جداگانه مرتکب قتل Murder شده‌بودند، به احترام عاشورای حسینی از اولیای‌دم مهلت گرفتند و از پای طناب‌دار به سلول‌هایشان بازگشتند. 
به گزارش خبرنگار ما، چند روز قبل هفت‌متهم به قتل که در حادثه‌های جداگانه در سال‌های گذشته مرتکب قتل شده‌بودند، برای اجرای قصاص در زندان Prison رجایی‌شهر پای چوبه‌دار حاضر شدند. در مراسم اجرای قصاص قاضی محمد شهریاری، سرپرست دادسرای امور جنایی تهران با میانجیگری موفق شد از اولیای‌دم به احترام ماه محرم و عاشورای حسینی برای متهمان مهلت بگیرد. 

قتل مرد کامیون‌دار به خاطر سرقت Stealing 
نخستین متهمی که موفق به گرفتن مهلت از اولیای‌دم شد، مرد 20‌ساله‌ای به نام پرویز بود که در سوم تیرماه سال 1377 با همدستی یکی از دوستانش مرد 34‌ساله‌ای را در حوالی خیابان فدائیان اسلام پایتخت به خاطر سرقت کامیونش به قتل رساند و جسد او را در حوالی شهرستان اسد‌آباد همدان رها کرد.
چند روز بعد از حادثه Incident بود که مأموران پاسگاه اسدآباد همدان جسد مرد ناشناسی را کشف کردند. مأموران خیلی زود هویت مقتول را به نام حمید شناسایی کردند و مشخص شد مقتول کامیون‌دار است و پس از حادثه هم کامیونش سرقت شده است. مأموران در بررسی‌های بعدی قاتل The Murdererرا شناسایی و دستگیر کردند. قاتل در بازجویی‌ها به قتل اعتراف کرد و مدعی شد پس از قتل با همدستی یکی از دوستانش کامیون مقتول را سرقت و برای فروش اوراق کرده است. متهم گفت: مدتی قبل من و دوستم با مقتول در تهران آشنا شدیم. شب حادثه حمید کامیونش را در خیابان فدائیان اسلام پارک کرده بود که به سراغش رفتیم و پس از قتل، کامیونش را سرقت کردیم. همدست متهم پس از دستگیری حرف‌های پرویز را تأیید کرد. متهم چند روز قبل در زندان رجایی‌شهر پای چوبه‌دار حاضر شد، اما اولیای‌دم با گذاشتن شرطی به احترام عاشورای حسینی به وی مهلت دادند. 

قتل مرد تنها با قندشکن 
دومین محکوم به قصاص که موفق به گرفتن مهلت شد مرد 40‌ساله‌ای به نام شاهرخ است. نوزدهم آذرماه سال 84 بود که مرد جوانی خبر قتل پدر 80‌ساله‌اش را به مأموران کلانتری 148 انقلاب خبر داد. مأموران در محل حادثه که خانه قدیمی در حوالی خیابان فلسطین بود با جسد مردی به نام امیر روبه‌رو شدند که با اصابت جسم سختی به سرش به قتل رسیده بود. بررسی‌ها نشان داد مدتی است پسر 28 ساله‌ای به نام شاهرخ به خانه مقتول رفت و آمد دارد. همچنین مشخص شد پس از حادثه شاهرخ به طرز مرموزی ناپدید شده است. بنابراین شاهرخ به عنوان مظنون حادثه تحت تعقیب قرار گرفت و چند روز بعد دستگیر شد. متهم در بازجویی‌ها به قتل اعتراف کرد. وی گفت: مدتی قبل سر‌درد شدیدی داشتم که مقتول به من قرص داد. پس از این منمعتاد Addicted به قرص شدم به طوری که روزانه تعداد زیادی قرص مصرف می‌کردم. به همین دلیل نقشه قتل مرد تنها را طراحی و اجرا کردم. شب حادثه مخفیانه به خانه‌اش رفتم و با قندشکن او را به قتل رساندم. 

ادعای دروغین 
قاتل دیگری که به احترام محرم از پای چوبه‌دار به سلولش بازگشت مرد 30 ساله به نام سعید بود که شامگاه بیست و دوم تیرماه سال‌84 مرد 46 ساله‌ای به نام محسن را به قتل رساند. 
شامگاه حادثه، مأموران پلیس از آتش‌سوزی آپارتمان مسکونی در شهرک شهید محلاتی با خبر و راهی محل شدند. مأموران پس از خاموش شدن آتش با جسد محسن صاحبخانه روبه‌رو شدند که با اصابت ضربات متعدد چاقو به قتل رسیده بود. بررسی‌ها نشان داد شب حادثه دو زن و یک مرد به نام سعید برای نظافت به خانه مقتول رفته‌اند. مأموران سعید را به عنوان مظنون حادثه شناسایی و بازداشت کردند. سعید در بازجویی‌ها به قتل اعتراف کرد. وی گفت: مدتی قبل با همسر مقتول که جلسات مذهبی برگزار می‌کند، آشنا شدم. او مدعی بود که نماینده امام زمان (عج) است. همسر مقتول گفت که شوهرش خطاکار است و از خداوند دستور دارد، او را تنبیه کند. او مرا فریب داد و من هم فکر کردم که فرمان خدا را اجرا می‌کنم. شب حادثه دو زن را به بهانه نظافت خانه‌اش اجیر کرد و خودش برای خرید بیرون رفت. آنها در خانه را باز گذاشتند و من هم وارد شدم و محسن را در خواب به قتل رساندم. 

قتل برای یک سیم‌کارت 
چهارمین قاتل هم که چند روز قبل در زندان رجایی‌شهر پای چوبه‌دار از اولیای‌دم مهلت گرفت مرد 34 ساله‌ای به نام سیروس است که پسر 18‌ساله‌ای به نام اکبر را به خاطر سیم کارتی به قتل رساند. 
یازدهم مردادماه سال 89 مأموران پلیس اسلامشهر با تماس کارکنان بیمارستانی از مرگ مشکوک پسر 18 ساله‌ای به نام اکبر با خبر و راهی محل شدند. بررسی‌ها نشان داد مقتول هشت‌روز قبل در پارک قائمیه با مردی به نام سیروس درگیر و به شدت زخمی و به بیمارستان منتقل شده است که در نهایت روز یازدهم بر اثر شدت جراحات فوت می‌کند. متهم پس از دستگیر شدن به قتل اعتراف کرد و گفت: مدتی قبل سیم‌کارت تلفن همراهی به مقتول دادم. روز حادثه برای گرفتن سیم کارتم با او درگیر شدم و او را با چاقو زدم. 

قاتل شیطان‌صفت هم مهلت گرفت 
پنجمین قاتل مرد شیطان صفتی است که پس از ارتباط پنهانی با زن جوانی دوازدهم اسفندماه سال 91 شوهر او را به قتل می‌رساند. یک روز بعد از حادثه بود که مأموران جسد خونین مرد 31 ساله‌ای به نام ایوب را داخل خودروی وانتش در حوالی قرچک کشف می‌کنند. همسر مقتول مدعی شد که شوهرش روز دوازدهم برای کار از خانه خارج شده و دیگر برنگشته است. 
بررسی‌های پلیسی نشان داد مقتول و همسرش مدتی است با هم اختلاف دارند. بنابراین همسر مقتول به دستور بازپرس جنایی به عنوان مظنون حادثه بازداشت شد. وی در بازجویی‌ها اعتراف کرد که پسر عموی 19 ساله‌اش به نام بهمن، شوهرش را به قتل رسانده است. سپس مأموران بهمن را بازداشت کردند. متهم پس از دستگیری به قتل اعتراف کرد. وی گفت: مدتی قبل با همسر مقتول که دختر عموی من است رابطه پنهانی برقرار کردم. بعد از آن بود که همسر مقتول پیشنهاد داد شوهرش را به قتل برسانم. شب حادثه او شوهرش را با قرص مسموم و بی‌هوش کرد و من هم او را به قتل رساندم. 

قتل پس از مصرف شیشه 
روز بیست و چهارم اردیبهشت‌ماه سال‌1390 مأموران کلانتری 26 صبا‌شهر از درگیری خونینی در یکی از باغ‌های اطراف شهریار با خبر و راهی محل شدند. بررسی‌ها نشان داد این درگیری بین پدر و پسری با مرد معتادی رخ داده است که در جریان آن پدر به قتل می‌رسد و پسر آن هم به شدت زخمی می‌شود . مأموران چند روز بعد از حادثه متهم را که پسر 19‌ساله‌ای به نام ایرج بود دستگیر کردند. 
متهم در بازجویی‌ها گفت: روز حادثه داخل کوچه با پسر مقتول درگیر شدم. پس از آن همراه یکی از دوستانم برای مصرف مواد به باغی در اطراف شهریار رفتیم. در حال مصرف شیشه بودیم که مقتول و پسرش با موتور سیکلت به باغ آمدند. آنها با چوب به من حمله کردند که من هم با چاقو هر دوی آنها را زدم. 
متهم چند روز قبل هنگام اجرای حکم قصاص پای چوبه‌دار به احترام محرم از اولیای‌دم مهلت گرفت. 

قتل به خاطر هیچ 
آخرین محکوم به قصاص هم روز بیست و دوم مردادماه سال 91 در صالح‌آباد تهران پسر 21 ساله‌ای را به نام شهاب در نزاع خونینی به قتل رساند. متهم پس از دستگیری به قتل اعتراف کرد و مدعی شد روز حادثه به خاطر چشم در چشم شدن با مقتول درگیری خونینی را رقم زده است. وی گفت: لحظه درگیری مقتول اسپری اشک‌آور به چشمانم پاشید و من هم با چاقو ضربه‌ای به او زدم. 
بدین ترتیب هفت محکوم به قصاص چند روز قبل در زندان رجایی‌شهر پای چوبه‌دار با تلاش‌های تیم صلح و سازش دادسرای امور جنایی تهران به سرپرستی قاضی محمد شهریاری موفق به گرفتن مهلت از اولیای‌دم شدند. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

تجاوز گروهی 4 مرد به زن 35 ساله در شب تولدش / در تپه های شاندیز مشهد رخ داد

تجاوز 2 جوان بی حیا به دختر جوان کرجی + عکس

پسر 14 ساله همسایه قاتل ملیکای 8 ساله / گفتگو با مادر ملیکا + جزئیات و عکس

مردی، نامزد جوانش را در خانه مجردی زنده زنده سوزاند

اعتراض مردم «ایذه» به تبعید متهم پرونده «بنیتا» به این شهر

مهلت صیغه مادرم تموم شده بود ولی ناصر دست بردار نبود تا اینکه!!! + عکس

درخواست اعدام برای مردی که زن همکارش را در سوله خلوت کارخانه کشت + عکس

شوهر سابق همسرم هر شب به خانه ما می آید!

چهره عجیب یک دختر او را خانه نشین کرده است + عکس

راز هولناک داماد عاشق پیشه هنگام طلاق لو رفت / عروس عاشق تر شد!

پدر روستایی ناخواسته قاتل پسر شد/در نهامند رخ داد

مجری مشهور تلویزیون درگذشت+عکس

کودک داعشی به زبان فارسی ایران را تهدید کرد! + فیلم و عکس

راز شوم خودکشی همسر بازیگر مشهور مرد + عکس

این زن 6 شب اسیر جن ها بود! +عکس

به شوهر تهمینه گفتم که او با یک پسر جوان ارتباط عاشقانه دارد ولی!

رفت و آمدهای شوهرم و دوست جوانش مرا دلواپس می کرد و زندگی ما را از هم پاشید+عکس

شوهرم هیزی می کند و زن شوهر دار است یا دختر برایش فرق نمی کند!

کدخبر: 311598 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟