روز چهارشنبه مورخ 29/06/96 ساعت 13:00 زن 28 ساله ای که درهفته 38 بارداری (زایمان دوم) بود به خاطر سرفه‌های مقاوم به درمان که از سه هفته قبل شروع شده و به درمان‌های قبلی پاسخ نداده بود به کلینیک بیمارستان مراجعه کرد. ابتدا بیمار توسط متخصص زنان ویزیت شده و سپس به متخصص عفونی بیمارستان ارجاع می‌شود. بلافاصله هم جهت بررسی و پیگیری‌های لازم بستری می‌شود.
اقدامات اولیه جهت ارزیابی بیمار صورت گرفته و درخواست مشاوره‌های متعدد از جمله زنان و قلب انجام شده و مشاوره‌های درخواستی و تمامی اقدامات دستور داده شده طی دو روز اول بستری، پیگیری و انجام می‌شود. ازآنجا که زن جوان دچار بیماری زمینه‌ای قلبی شدید از ماه‌ها قبل بوده است، بیمار دچار مشکل ریوی حاد و در ادامه شوک قلبی می‌شود، با توجه به شرایط اورژانسی بیمار در ساعت 24:00 سزارین اورژانسی صورت گرفته و نوزاد پسر با ضربان قلب و تنفس ضعیف متولد می‌شود. بلافاصله تمامی اقدامات احیا توسط متخصص بیهوشی برای نوزاد انجام می‌شود و هماهنگی‌های لازم جهت انتقال نوزاد به بخش مراقبت‌های ویژه نوزادان صورت می‌گیرد ولی متأسفانه اقدامات احیا موفقیت‌آمیز نبود و نوزاد فوت کرد. مادرش نیز سریع به بخش مراقبت‌های ویژه منتقل شد. ساعت 03:50 بیمار دچار ایست قلبی تنفسی شد و متأسفانه با وجود همه اقدامات درمانی گروه تخصصی و طول کشیدن بیش از دو ساعت عملیات احیا و اقدام به 5 بار شوک قلبی جهت نجاتش، سرانجام در ساعت 5:00 صبح روز جمعه 31/06/96 مادر فوت کرد.
لازم به ذکراست که محل سکونت نامبرده منطقه مارلیک از توابع دانشگاه ایران بوده و تمامی مراقبت‌های وی نیز در منطقه مذکور صورت گرفته است، اما متأسفانه در زمان گرفتن شرح حال و پذیرش، زن جوان اشاره‌ای به بیماری زمینه‌ای خود نکرده بود. طبق اطلاعات پرسشگری از بستگان وی در زمان فوت نامبرده اطلاعات کافی از وضعیت قبلی و چگونگی مراقبت های بهداشتی او نداشته و اطلاعاتی به تیم درمانی این دانشگاه نداده‌اند.شایان ذکر است که پس از وقوع این اتفاق بلافاصله در همان روز - 31/06/96 -کمیته بررسی علل مرگ بیمارستانی با حضور معاون درمان و مدیر درمان دانشگاه تشکیل شد و سپس کمیته دانشگاهی مرگ و میر مادری با حضور اعضای تخصصی کمیته دانشگاهی و تیم درمان متوفی، در روز شنبه مورخ 01/07/96 تشکیل و موضوع به دقت بررسی و کارشناسی شد. خاطرنشان می‌شود با توجه به ارجاع متوفی به پزشکی قانونی جهت تعیین دقیق علت فوت، منتظر نتیجه پاسخ کالبدگشایی جهت اتخاذ تصمیمات بعدی هستیم.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

شوهرم هیزی می کند و زن شوهر دار است یا دختر برایش فرق نمی کند!

شوهرم که خودکشی کرد برادر کوچکترش دست از سرم برنمی داشت تا اینکه!

3 شرط دختر عربستانی برای ازدواج جنجالی شد +عکس

نقشه داعش برای روز عاشورا لو رفت / همه داعشی ها کشته شدند +عکس

اقدام زشت و هولناک پسر 18 ساله با خواهر ناتنی‌اش +عکس

عکس دختر بچه زیبایی که در دیگ خورشت نذری افتاد و فاجعه رخ داد

علی وقتی پسر جوانی را در اتاق دختر 17 ساله اش دید از خود بی خود شد و !!! + عکس

مرا به اتاق تاریک برد و وحشیانه به من تجاوز کرد + عکس

راز شیطانی پریسا برای شوهر موقت اش دردسرساز شد

آقای دکتر وقتی خواب می رفت، خانم مهندس نمیه شب ها به پارکینگ می رفت تا اینکه!

گفتگو با پدر و مادر نازگل، دختر نابینایی که در بین الحرمین شفا گرفت + فیلم

آرش پشت شمشادهای پارک پنهان می شد و دختران را به دام می انداخت

اقدام هولناک زندانیان برای اعتراض به تفتیش خوابگاه + فیلم و عکس

نسخه جالب یک دکتر برای بیمار بی سوادش +عکس

شوهرم سفر رفته بود، پسرهمسایه نیمه شب از بالکن به اتاقم آمد و!!!

تراژدی تلخ آتنا بار دیگر در خوزستان اتفاق افتاد؟ / ملیکا 8 ساله را زنده زنده دفن کردند؟!+ تصاویر

خواهرم غیبش می زد و بعد با شوهر ی جدید می آمد تا اینکه!

امین را در دستشویی خانه مجردی اش به آتش کشیدم! / او می خواست شب مرا در آنجا نگه دارد+ عکس

آزار سیاه نوعروس همدانی در برابر چشمان شوهرش/شیاطین اعدام می شوند

سحر را دوست داشتم / پس از ازدواج او به سراغش رفتم و !!!

کدخبر: 310971 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟