اعضای این باند با نقشه‌ای حرفه‌ای، شبانه خودروهای شاسی‌بلند را مقابل خانه‌ها به سرقت Stealing برده و وسایل آن را به فروش می‌رساندند.

سرقت‌های سریالی

رسیدگی به این پرونده از زمانی آغاز شد که مهندس جوانی به پلیس Police مراجعه کرد و از سرقت خودرویش خبر داد. او گفت: شب گذشته خودروی اسپورتیجم را مقابل خانه‌ام پارک کردم و صبح که برای رفتن به سر کار از خانه خارج شدم متوجه سرقت آن شدم. خودرویم کد داشت و ضدسرقت بود، نمی‌دانم چطوری آن را سرقت کرده‌اند.

به‌دنبال شکایت مهندس جوان رسیدگی به این پرونده توسط کارآگاهان پلیس پایتخت آغاز شد اما در ادامه تحقیقات آنها با گزارش سرقت‌های مشابه دیگری مواجه شدند. سرقت‌های شبانه در خیابان‌های شمالی پایتخت که در تمامی آنها خودروهای مدل بالا و شاسی‌بلند ضدسرقت، به طرز عجیبی به سرقت می‌رفت و هیچ رد و نشانی از آنها نیز به‌دست نمی‌آمد.

دستگیری 10 عضو باند

با توجه به سرقت‌های مشابه، کارآگاهان دریافتند با باند حرفه‌ای سرقت مواجه هستند و با در نظر گرفتن محل‌های مورد سرقت و بررسی دوربین‌های مداربسته، ماموران دریافتند که ده مرد جوان نقشه سرقت‌ها را اجرا می‌کنند. با شناسایی هویت متهمان، آنها دستگیر شده و به سرقت‌های سریالی خودروهای شاسی‌بلند اعتراف کردند.

سردسته این باند که پسر جوانی بود، در تحقیقات از شگرد و شیوه سرقت‌های حرفه‌ای شان گفت: ما تخصصمان سرقت خودروهای شاسی‌بلند است و برای اجرای نقشه آن یک تیم حرفه‌ای داریم. تا به حال نشده تصمیم به سرقت خودروی شاسی‌بلندی بگیریم و در آن موفق نباشیم. ما برای سرقت‌هایمان نقشه‌ای خاص داریم و آن‌قدر حرفه‌ای این کار را انجام می‌دهیم که بعد از دستگیری به جای این‌که شوکه شویم؛ چرا دستگیر شدیم، شوکه شدیم که چطوری دستگیر شده‌ایم. برای باز کردن در خودروهای شاسی‌بلند از میله‌های داخل قالپاق خودروی 405 استفاده می‌کردیم. قالپاق پژو 405 راسرقت می‌کردیم، داخل قالپاق‌ها میله آهنی وجود دارد. این میله‌ها را حدود ده سانت می‌بریدیم و داخل سوراخی که در بالای دستگیره ماشین است می‌کردیم و با مفتول زبانه قفل در را به سمت خودمان می‌کشیدیم و در را باز می‌کردیم.

شگردی عجیب برای سرقت

او ادامه داد: بعد از آن هم با آچار شلاقی مغزی قفل را می‌چرخاندیم تا فرمان آزاد شود. اما این ماشین‌ها کد دارد و براحتی روشن نمی‌شود. ما فکر اینجا را هم کرده بودیم. ما یک کلیدساز داریم که مهندس است. زمانی که خودرویی را سرقت می‌کردیم، با کلیدسازمان تماس می‌گرفتیم و به او آدرس را می‌دادیم. البته آدرس چند خیابان پایین‌تر را.

کلید ساز که در همان حوالی‌ها کشیک می‌داد سریع خودش را به محلی که آدرس داده بودیم می‌رساند. ما هم خودرو را هل می‌دادیم. از آنجا که خیابان‌های بالای شهر سراشیبی‌های خوبی دارد و قفل فرمان باز بود، 4 یا 5 نفره می‌توانستیم ماشین را هل دهیم و به آدرسی که به همدستانمان گفته بودیم و در حقیقت چند خیابان پایین‌تر بود انتقال می‌دادیم.

مهندسی با تخصص خاص

متهم جوان ادامه داد: ما وقت نداشتیم چون ممکن بود هر لحظه صاحب خودرو سر برسد برای همین به محض باز کردن در ماشین آن را هل می‌دادیم و به چند خیابان آن طرف‌تر می‌بردیم. خیابانی که مهندس جوان در آنجا منتظر ما بود. مهندس که تخصصش صفر کردن کد خودروهای شاسی‌بلند است. او کد خودروها را با دستگاه خاص و دانشی که داشت صفر می‌کرد و کد جدید به ماشین می‌داد. حالا دیگر می‌توانستیم با خیال راحت سوار ماشین شویم و آن را به مخفیگاهمان ببریم. برای روشن کردن ماشین به سوئیچ نیاز داشتیم که فکر آن را هم کرده بودیم و سوئیچ این خودروها را با مبلغی پایین از بازار Store می‌خریدیم. بعد از این‌که خودروهای شاسی‌بلند را به مخفیگاهمان می‌بردیم وسایل داخل آن را به فروش می‌رساندیم.

با اعتراف متهمان به سرقت ها، آنها روانه بازداشتگاه شدند. تحقیقات از اعضای این باند که تاکنون به سرقت 30 خودروی اسپورتیج، جنسیس، توسان و ... اعتراف کرده‌اند، همچنان ادامه دارد. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

3 شرط دختر عربستانی برای ازدواج جنجالی شد +عکس

نقشه داعش برای روز عاشورا لو رفت / همه داعشی ها کشته شدند +عکس

اقدام زشت و هولناک پسر 18 ساله با خواهر ناتنی‌اش +عکس

عکس دختر بچه زیبایی که در دیگ خورشت نذری افتاد و فاجعه رخ داد

علی وقتی پسر جوانی را در اتاق دختر 17 ساله اش دید از خود بی خود شد و !!! + عکس

مرا به اتاق تاریک برد و وحشیانه به من تجاوز کرد + عکس

راز شیطانی پریسا برای شوهر موقت اش دردسرساز شد

آقای دکتر وقتی خواب می رفت، خانم مهندس نمیه شب ها به پارکینگ می رفت تا اینکه!

گفتگو با پدر و مادر نازگل، دختر نابینایی که در بین الحرمین شفا گرفت + فیلم

آرش پشت شمشادهای پارک پنهان می شد و دختران را به دام می انداخت

اقدام هولناک زندانیان برای اعتراض به تفتیش خوابگاه + فیلم و عکس

نسخه جالب یک دکتر برای بیمار بی سوادش +عکس

شوهرم سفر رفته بود، پسرهمسایه نیمه شب از بالکن به اتاقم آمد و!!!

تراژدی تلخ آتنا بار دیگر در خوزستان اتفاق افتاد؟ / ملیکا 8 ساله را زنده زنده دفن کردند؟!+ تصاویر

خواهرم غیبش می زد و بعد با شوهر ی جدید می آمد تا اینکه!

امین را در دستشویی خانه مجردی اش به آتش کشیدم! / او می خواست شب مرا در آنجا نگه دارد+ عکس

آزار سیاه نوعروس همدانی در برابر چشمان شوهرش/شیاطین اعدام می شوند

سحر را دوست داشتم / پس از ازدواج او به سراغش رفتم و !!!

کدخبر: 310903 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟