پیمانکار پارک کوهسار  در مرگ دختر5 ساله مقصر 100 درصدی است + عکس

به گزارش گروه حوادث Accidents رکنا، 4 خرداد سال گذشته «فاطمه» کوچولوبه همراه مادرش برای شرکت در اعیاد شعبانیه به بوستان کوهسار درمحله «رضویه» رفته بود که با سقوط Fall دخترک به حوضچه بدون حفاظ آب نمای بوستان، دستگاه مکش پایین آب نما بدن نحیف دختر خردسال را به داخل چاه بدون درپوش مشبک کشاند و مرگ دلخراش او را رقم زد.

139503081612506397789754


با شکایت خانواده دختربچه از شهرداری و مشخص شدن قرارداد پیمانی شهرداری با شرکتی خصوصی بصورت پیمانکاری و افشای اخطارهای پیاپی درباره ایمنی آب نما به شرکت، پیمانکار احضار و قصور شرکت و مدیرعامل پیمانکار تحت بررسی قرار گرفت.
عباس پوریانی، رئیس کل محاکم تهران درباره آخرین وضعیت پرونده گفت: با توجه به اظهارات و اقرار متهم نزد بازپرس مبنی بر وجود قرارداد پیمانی شرکت وی و شهرداری منطقه 15 تهران و نبود دریچه مشبک در محل آب نما، قصور صددرصدی شرکت و مدیر عامل پیمانکار محرز و مسلم شد. به این ترتیب پرونده در شعبه 1146 دادگاه کیفری دو مجتمع قضایی بعثت تهران تحت رسیدگی قرار گرفت. دادگاه با توجه به محتویات پرونده و شکایت پدر و مادر کودک، وجود قرارداد بین شـــــــهرداری منطقه 15 تهران و متهم، نظریه کارشناس سازمان آتش‌نشانی و کارشناس رسمی دادگستری در خصوص تقصیر صددرصدی شرکت و مدیر عامل پیمانکار مذکور و گواهی‌های پزشکی قانونی درباره علت مرگ کودک، نظریه اداره تشخیص هویت و ملاحظه کیفر خواست و سایردلایل و مستندات، به محکومیت مدیر عامل شرکت به پرداخت نصف دیه کامل مرد به‌عنوان دیه کودک تا 2 سال قمری از تاریخ حادثه Incident و نیز تحمل 44 ماه حبس تعزیری حکم داد. همچنین دادگاه صندوق تأمین خسارت‌های بدنی را نیز در حق اولیای دم به شرح گفته شده، محکوم کرده است.
در حالی که پیمانکاربوستان از دریافت نظر کارشناس تاکنون طفره رفته و حتی احضار تلفنی برای ابلاغ نظر کارشناس نیز انجام شده است، نماینده شهرداری تهران با مراجعه به دادسرای امور جنایی به بازپرس پرونده اعلام کرد شهرداری حاضر است دیه کودک 55 ساله را پرداخت کند. این در حالی است که بازپرس شعبه ششم دادسرای امور جنایی، شهریور سال گذشته اعلام کرده بود در صورت پرداخت دیه از سوی شهرداری، پیمانکار از جنبه عمومی جرم Crime محاکمه خواهد شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

jpg

رکنا-+مقصران+مرگ+دختر+5+ساله+که+پس+از+افتادن+در+آبنمای+پارک+کوهسار+جانش+را+از+دست+داده+بود،به+زودی+مشخص+می+شون

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

ادعای عجیب مرد متجاوز در دادگاه تهران / یلدا نه دختر بود و نه پسر! + عکس

قتل ناموسی برادر در ویلای نیمه ساخته / شعبان طلب خود را در خلوت زن برادرش صاف کرد! + عکس

اعدام در ملاء عام برای 6 مرد که در باغ ویلای مشهد نقشه تبهکاری کشیدند + عکس

قاتل ابوالفضل11ساله: پشیمانم! + عکس

دستگیری 30 دختر و پسر مست در وضعیت بد در پارتی شبانه در ورامین

تجاوز وحشیانه ناصر به 3 زن + عکس

اقدام شوم با شاهین به بهانه نشان دادن سگ در خانه مجردی در تهران

قتل هولناک زن باردار / شوهر این زن نمایش عجیبی به راه انداخت

سارا از 7 سالگی و ناخواسته مادر شد! / زندگی تلخ دختر کرمانی

قتل عروس 100 روزه در اتاق خواب

تازه داماد در کرج اعدام شد / عروس با مقتول قبل از ازدواج ارتباط شیطانی داشت

کدخبر: 308856 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟