این مرد 8 سال بدون حکم در زندان بود تا اینکه ... / کابوس های مهرانه مرا رها نمی کند + عکس

در این جلسه اولیای دم پس از 8سال برای نخستین بار در دادگاه حاضر شدند و برای وی حکم قصاص خواستند.

به گزارش گروه جنایی رکنا، محمدرضا 38 ساله نهم فروردین ماه سال 88 همسر 26 ساله اش به نام مهرانه را در خانه شان در شهرری خفه کرد و خودش با پلیس Police تماس گرفت. ماموران پلیس وقتی به خانه مورد نظر رفتند با جنازه کبود زن جوان روبه رو شدند.

محمدرضا گفت همسرش را به خاطر دعواهای خانوادگی همیشگی با پرده خفه کرده است. این مرد در حالی پای میز محاکمه ایستاد که معاون اول رییس قوه قضاییه از سوی فرزند خردسال وی درخواست دیه را مطرح کرده بود. در آن جلسه پدر و مادر قربانی برای دامادشان حکم قصاص خواستند و قضات دادگاه محمدرضا را به قصاص محکوم کردند.

حکم صادره در دیوان عالی کشور تایید شده بود که پدر مهرانه به خاطر کهولت سن جان سپرد و خواهر و برادرهای قربانی که اولیای دم جدید محسوب می شدند پیگیر پرونده نشدند. به این ترتیب محمدرضا  8 سال در زندان Prison بلاتکلیف ماند تا اینکه با تصویب ماده 429 قانون Law مجازات اسلامی جدید وی از زندان نامه ای به قضات دادگاه نوشت و از آنها درخواست کمک کرد.

به این ترتیب این مرد دیروز بار دیگر در شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان تهران پای میز محاکمه ایستاد. در این جلسه دو خواهر و سه برادر مهرانه با گذشت 8 سال از جنایت Crime برای نخستین بار در دادگاه حاضر شدند و گفتند از خون خواهرشان گذشت نمی کنند. آنها برای محمدرضا حکم قصاص خواستند.

سپس متهم در جایگاه ویژه ایستاد و گفت: در مدتی که در زندان بودم مدام کابوس اعدام execution به خاطر مهرانه می دیدم. من مرگ را به چشمانم دیده ام و حالا هم برای قصاص آماده ام. از این وضعیت خسته شده ام و می خواهم تا زودتر اعدام شوم.

در پایان جلسه هیات قضایی وارد شور شد و با توجه به ماده 429 قانون مجازات اسلامی جدید که در آن آمده است: در مواردی که محکوم به قصاص در زندان است و صاحب حق قصاص بدون عذر موجه و یا به دلیل ناتوانی در پرداخت تفاضل دیه و با جهت انتظار برای بلوغ یا افاقه ولی دم، مرتکب را در وضعیت نامعین رها کند با شکایت محکوم از این امر، دادگاه صادر کننده حکم مدت مناسبی را مشخص و به صاحب حق قصاص اعلام می کند تا ظرف مهلت مقرر شده نسبت به گذشت از شاکی یا اجرای حکم قصاص اقدام کند. در غیر این صورت دادگاه می تواند بعد از تعیین تعزیر و گذشتن مدت زمان آن با اخذ وثیقه مناسب و تایید رییس قوه قضاییه و رییس کل دادگستری استان تا تعیین تکلیف از سوی صاحب حق قصاص،مرتکب را آزاد کند به اولیای دم مهلت شش ماهه داد تا تفاضل دیه و سهم فرزند قربانی را بپردازند در غیر این صورت دادگاه محمد رضا را با قرار وثیقه آزاد می کند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

اخبار اختصاصی حوادث رکنا را از دست ندهید:

ادعاهای عجیب وکیل قاتل آتنا اصلانی

مرگ عجیب شادمهر در بزم شبانه ایرج

این قاتل یک روز با جسد زنش خوابید / مهین را دوست داشتم! + عکس

واکنش فرمانداری آستارا به صداهای عجیب در آسمان این شهر + فیلم

محاکمه آدمخوارها / آخرین قربانی یک دختر 25 ساله بود + عکس

اولین عکس از شبح شوم و اعتراف او به قتل فاطمه 5 ساله در فریمان+ عکس

دردسر مرگ ورزشکار زن با سیانور برای یک دندانپزشک و دوستش فرنگیس

مادرشوهرم ارتباط شوم من و مرد غریبه را دید / باید او را می کشتیم! + عکس

فیلم صحنه های شیطانی در خانه کامران!

ماموران شهرداری سنندج کارگری را زنده در آتش سوزاندند

سقوط مرگبار 2 دختر 15 ساله از تپه های اطراف ملکشاهی

فوری / اعتراف شبح شوم به قتل فاطمه 5 ساله در فریمان + عکس

صداهای عجیب در آسمان آستارا !! / مردم وحشت زده به خیابان ریختند + فیلم

التهاب در فریمان / فاطمه 5 ساله را در سرویس بهداشتی خانه پدربزرگ به قتل رساندند + عکس

مرگ دلخراش موتور سوار زیر چرخ‌ های تریلی + فیلم

دردسرهای 2 بچه بازیگوش برای آتش نشانان + تصاویر

 

 

کدخبر: 299782 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟