به گزارش رکنا، سردار آزادی Freedom در تشریح این خبر گفت: درپی شکایت احدی از شهروندان مبنی بر برداشت غیر مجاز از حساب بانکی از طریق فضای مجازی مراتب در دستور کار کارشناسان پلیس Police فتای زنجان قرار گرفت.

سردار آزادی گفت: با توجه به حساسیت‌ها و تعداد فراوان شکات پرونده به صورت ویژه در پلیس فتای زنجان مورد رسیدگی قرار گرفت و پس از اخذ مستندات و اظهارات شاکیان اقدامات فنی و شیوه شگرد‌های خاص پلیسی نسبت به شناسایی متهم اقدام شد.

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: طی تحقیقات صورت گرفته از شاکیان ، مشخص شد که شخص یا اشخاص ناشناسی با ورود به گروه مرکز خرید زنجان(با بیش از 1700 نفر عضو) در شبکه اجتماعی تلگرام Telegram ،اقدام به تبلیغ نرم افزار ماهواره جیبی (دانلود مجانی )برای گوشی های همراه نموده که شاکیان پس از دانلود و نصب نرم افزار جهت فعال سازی آن به یکی از درگاه های بانکی هدایت شده و با وارد کردن اطلاعات کارت بانکی جهت پرداخت هزینه فعال سازی با پیغام خطا مواجه می شدند و پس ازگذشت چند روز مبالغی از حساب شاکیان کسر می شد.

فرمانده انتظامی استان زنجان در ادامه گفت: با اقدامات فنی پلیسی انجام شده تعداد 7 نفر در استان های مختلف شناسایی و با اعزام اکیپ های عملیاتی به استانهای مذکور متهمان در عملیات غافلگیرانه دستگیر و به پلیس فتای استان زنجان انتقال داده شدند.

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: باتوجه به حرفه ای بودن سعی می‌کرد با اظهارات ضد و نقیض، خود را بی‌گناه جلوه داده و مسیر تحقیقات مأموران را به انحراف بکشاند. ولی پس از مواجهه شدن با مستندات و مدارک جمع آوری شده از سوی کارشناسان به بزه ارتکابی معترف شدند

وی ادامه داد: متهمان با طراحی نرم افزار های مختلف ، اقدام به سرقت Stealing اطلاعات کاربران می نمودند که در این راستا به اطلاعات بیش از 1200 کارت بانکی افراد درسراسر کشور و دسترسی پیدا کرده و اقدام به برداشت مبالغی از 50 هزار ریال تا 500 میلیون ریال از این حسابها می کرده اند.

سردار آزادی ادامه داد: از متهمان بیش از 50 قطعه تجهیزات الکترونیکی شامل لپ تاپ و گوشی هوشمند و حافظه های جانبی ،,و..کشف شد.

فرمانده انتظامی استان زنجان درپایان برای جلوگیری از آسیب وتهدیدات در این حوزه توصیه های ذیل را برای عمومی برای شهروندان اشاره کردند.

1- قبل از انجام هرگونه تراکنش های اینترنتی از معتبر بودن درگاه اینترنتی اطمینان حاصل نمایند و اطلاعات مربوط به کارت بانکی را از طریق صفحه کلید مجازی وارد نمایند.

2- به هیچ وجه اقدام به خرید نرم افزاها با عناوین فریبنده و اغواگر وغیرمجاز ننمایند

3- نرم افزار های مورد نیاز را از سایت های معتبر خریداری نمایند و برای دریافت هر نرم افزار به لینک های ناشناس در شبکه های اجتماعی و ایمیل مراجعه ننمایند.

4- هرگونه تبلیغ فروش اجناس ویا برنامه های رایانه ای در شبکه های اجتماعی مورد تایید پلیس نمی باشد.

5- نظارت والدین برنوجوانان دراستفاده ازگوشی های هوشمند و یا فعالیت در فضای مجازی که مستلزم پرداخت وجه اینترنتی می باشد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

اخبار اختصاصی حوادث رکنا را از دست ندهید:

مانکن سابق پس از کشتن هنرپیشه و مجری مشهور خود را کشت +عکس

سفر شوم یک خانواده در فرودگاه ترکیه پایان یافت

پای مادر حمید صفت هم به پرونده قتل هوشنگ باز شد! + عکس

تعبیر خواب با اسیدپاشی روی شوهر در نیمه شب تهرانسر + عکس و گفتگو

اعتراف به قتل برای «قهرمان بازی» در عروسی! + عکس

اسیدپاشی مرموز به دختر و پسر جوان در حاشیه پارک + عکس

دکتر ابراهیم یزدی درگذشت + عکس

واکنش بازیگر مرد به خبر شهادت بازیگر اخراجی های یک + عکس

اعدام جوان شیطان صفت به خاطر آزار مژگان 62 ساله در کرج + عکس

فریب زن ماساژور در تهران با ادعای همکاری با طنزپرداز مشهور + جزئیات

دختری 13 ساله با پای خود به خانه شیطان رفت و ...

سرقت های سریالی در تهران برای درمان همسر سرطانی! + عکس

فرار خدمتکار از شکنجه گاه یک زن + عکس

علت مرگ دکتر ابراهیم یزدی چه بود؟ + عکس

2 پیرمرد با حفر تونل 25 کیلو طلا سرقت کردند/در میاندوآب رخ داد+ عکس متهمان و طلاها

محمدعلی طاهری به اعدام محکوم شد

پدر آتنا اصلانی برای اولین بار خندید! + عکس

اقدام وحشیانه با فاطمه 5 ساله در فریمان همانند آتنا اصلانی + عکس

سرقت های زیر 5 ثانیه! هیچگاه وسایل مهم تان را در ماشین نگذارید!+فیلم

آزاده نامداری بالاخره به ایران بازگشت! + عکس

تلخ ترین پرونده طلاق در تهران + عکس

کدخبر: 299444 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟