«مشکلات مالی بسیار عذاب‌آور است، خصوصاً اگر چهار فرزند داشته باشی. چند ماه پیش، در زاهدان، با فردی ناشناس آشنا شدم و قرار بود، برای جابه‌جا کردن یک محموله به مشهد، ۵ میلیون تومان گیرم بیاید اما سرم کلاه رفت. امروز، هم آبرویم رفت و هم خانواده‌ام تنها شدند.». این‌ها گوشه‌ای از اظهارات مردی ٣۴ساله است که، عصر روز شنبه، ٢١مرداد، حین قاچاق محمولۀ ٣۶٣کیلویی تریاک، در یکی از مبادی ورودی مشهد به دام افتاد.

ماجرای این پرونده از آنجا شروع شد که تیمی از مأموران ادارۀ عملیات ویژۀ ستاد مبارزه با مواد‌ مخدر خراسان‌ رضوی، با انجام رصد‌های اطلاعاتی، به اخباری دست یافتند که نشان می‌داد عوامل یکی از باندهای بزرگ قاچاق Contraband مواد‌ مخدر در کشور قصد دارند یک محمولۀ سنگین مواد‌ افیونی را به وسیلۀ یک دستگاه تانکر حمل گاز مایع وارد مشهد کنند. برای همین، تیم بررسی‌کنندۀ پرونده، طی هماهنگی با قاضی Judge مهدی خدابخشی، جانشین سرپرست دادسرای انقلاب مشهد، وارد عمل شد.

مأموران، با انجام کنترل نامحسوس جاده‌ای، عصر روز شنبه، تریلی مورد‌نظر را در محور باغچه به مشهد شناسایی و، پس از هماهنگی قضایی، آن را متوقف کردند. مأموران، پس از انتقال این تریلی به ستاد مبارزه با مواد‌ مخدر استان و اطمینان از خالی بودن تانکر، ضمن رعایت نکات ایمنی، در بازرسی از آن، مقدار ٣۶٣کیلو تریاک که در بسته‌هایی وکیوم‌شده و در شیلنگ‌های آتش‌نشانی جاسازی شده بود را کشف کردند. متهم اصلی این پرونده در مواجهه با قاضی خدابخشی عنوان کرد: «وضعیت مالی خوبی ندارم و در زاهدان ساکن هستم. چند ماه قبل، با مردی آشنا شدم که به من گفت حاضر است، در قبال جابه‌جا کردن یک محمولۀ ۵٠کیلویی تریاک، ۵ میلون تومان بدهد. من هم که مشکل مالی داشتم، بدون توجه به عواقب این کار، به این درخواست شوم تن دادم.».

این مرد جوان افزود: «دو روز قبل از حرکت، طبق هماهنگی انجام‌شده، تریلی را در کنار جاده رها کردیم و، پس از دو روز، به آن مراجعه کردیم و، بدون هیچ بررسی‌ای، به سمت مشهد به راه افتادیم اما در دام پلیس Police گرفتار شدیم.». دیگر متهم این پرونده، که مردی ۵٠ ساله و رانندۀ این خودروِ باری بود، در بازجویی‌ها عنوان کرد:«من راننده‌ام و برای تأمین هزینه‌هایم روی خودروهای دیگران کار می‌کنم و هیچ‌گاه از صاحبان خودروها نمی‌پرسم چه‌چیزی حمل می‌کنند. فقط به پولی که قرار است عایدم شود فکر می‌کنم.».

قاضی خدابخشی،‌ جانشین سرپرست دادسرای انقلاب مشهد، در تشریح دیگر ابعاد این پرونده عنوان کرد: «دو متهم این پرونده، که به مواد‌مخدر اعتیاد دارند، هم‌اکنون تحت نظر هستند و، برای ادامۀ تحقیقات، تحویل ستاد مبارزه با مواد‌ مخدر خراسان رضوی شدند.».برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

متین نیشابوری

 

کدخبر: 294854 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟