سردار کاظم مجتبایی در جمع خبرنگاران با اشاره به شناسایی و دستگیری عاملان نزاع و درگیری منجر به قتل Murder اخیر در قم، اظهار داشت: در چند هفته گذشته در دو نقطه شهر قم شاهد درگیری منجر به قتل بودیم.

وی با تاکید بر این که استان قم جزء استان‌های امن کشور محسوب می‌شود، گفت: در سه ماهه نخست امسال جرایمی مانند نزاع دسته جمعی و شرارت در استان قم کاهش یافته، ولی گاهی در گوشه‌ای از شهر ممکن است که اتفاق‌هایی روی دهد.

سردار مجتبایی افزود: متاسفانه در دو قتل اخیر افراد قاتل The Murderer از سنین پایینی برخوردار بودند به گونه‌ای که یکی از آن‌ها 17 و دیگری 23 سال سن دارد و این یک آسیب است که متاسفانه گریبانگیر جوانان شده است که به صورت احساسی دست به اقدام‌هایی می‌زنند که پس از آن نیز دچار پشیمانی و افسوس می‌شوند.

سردار مجتبایی با بیان اینکه این گونه قتل‌ها باید اطلاع رسانی شود، تصریح کرد: شاید این گونه تصور شود که قاتلان، فقط افراد شرور و سابقه‌دار هستند، درحالی که در این دو قتل رخ داده، مشاهده می‌کنیم که قاتلان دارای سن کم هستند.

فرمانده انتظامی استان با تقدیر از تلاش کارکنان و همکاری دستگاه قضائی در دستگیری عاملان این دو حادثه Incident گفت: باید این حادثه‌ها رسانه ای شود و مردم بدانند که قتل‌هایی که رخ داده، توسط افراد شرور و سابقه دار نبوده است، بلکه افرادی هستند که متاسفانه از روی غفلت، ناآگاهی و جهل نسبت به قانون Law و مقررات و بر اساس احساسات عمل کردند و مرتکب این قتل‌ها شدند.

سردار مجتبایی خاطرنشان کرد: باید دستگاه‌های فرهنگی و اجتماعی و سایر دستگاه‌ها تلاش و کوشش کنند تا هم آگاه سازی صورت بگیرد و هم مانع از تکرار این حادثه‌ها شوند.

سردار مجتبایی گفت: یکی از این قتل‌ها در "میدان مطهری" و دیگری در حاشیه شهر قم روی داده است که خوشبختانه با درایت و اقتدار نیروی انتظامی کمتر از 12 ساعت قاتلان و کسانی که در این قتل‌ها مشارکت داشته‌اند و حدود 20 نفر بودند، شناسایی و دستگیر شدند و در اختیار پلیس Police و دستگاه قضائی هستند.

وی از همکاری و پشتیبانی دادستان و دستگاه قضائی استان قم تقدیر کرد و گفت: در این قضیه دستگاه قضائی همراه با نیروی انتظامی همکاری و مشارکت داشت.

فرمانده انتظامی استان تاکید کرد: پلیس بدون همیاری و حمایت دستگاه قضائی و اطلاعاتی نمی‌تواند موفق شود و نقش مردم در دادن اطلاعات در کشف جرم Crime مؤثر است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 281931 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟