دسیسه هاس میلیونی کارمند عالیرتبه شهرداری/این مرد کیست؟!

روز 13 خرداد ماه امسال مردی با مراجعه به کلانتری 172 حضرت عبدالعظیم به مأمورین اعلام کرد که توسط شخصی به نام "ابراهیم . پ" که خودش را از پرسنل و مدیران شهرداری معرفی کرده ، مورد کلاهبرداری قرار گرفته است .

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع کلاهبرداری و به دستور بازپرس شعبه اول دادسرای عمومی و انقلاب شهرری ، پرونده جهت رسیدگی در اختیار پایگاه نهم پلیس Police آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت .

مالباخته با حضور در پایگاه نهم پلیس آگاهی در اظهاراتش به کارآگاهان گفت : "چندی پیش بواسطه یکی از دوستانم با شخصی به نام ابراهیم . پ آشنا شدم که خودش را کارمند شهرداری تهران معرفی می کرد ؛ پس از گذشت مدت کوتاهی ، ابراهیم با طرح این ادعا که شهرداری قصد دارد تا چندین دستگاه خودرو سواری را از طریق مزایده به فروش برساند ، پیشنهاد داد تا یکی از خودروها را از طریق شرکت در مزایده خریداری نمایم ؛ ابراهیم عنوان نمود که حداقل قیمت برای ماکسیما مبلغ 29 میلیون و 500 هزار تومان و برای پژو پرشیا 9 میلیون و 500 هزار تومان پیش بینی شده است " .

مالباخته در ادامه اظهاراتش گفت : " به بهانه خرید یک دستگاه خودرو ماکسیما ، ابراهیم مبلغ 12 میلیون و 500 هزار تومان را تحت پیش پرداخت از من گرفت و قرار شد تا مابقی پول ماشین را نیز همزمان با تعویض پلاک پرداخت نمایم ؛ مدتی گذشت و هر بار که پی گیر تحویل خودرو می شدم ، ابراهیم بهانه های مختلفی را در خصوص انجام اقدامات قانونی جهت انتقال خودرو مطرح می کرد تا اینکه پس از گذشت مدت کوتاهی ، گوشی تلفن همراه ابراهیم خاموش شد ؛ آنزمان بود که متوجه شدم هیچگونه اطلاعاتی در خصوص محل کار ابراهیم و حتی محل سکونتش ندارم " .

با شناسایی "ابراهیم . پ" 38 ساله به عنوان یکی از مجرمین سابقه دار پایگاه نهم پلیس آگاهی و با بررسی پرونده ی سوابق وی مشخص شد که "ابراهیم . پ" در سال 1391 به اتهام کلاهبرداری توسط کارآگاهان پایگاه نهم آگاهی دستگیر و روانه زندان Prison شده و در سال 1395 با اخذ رضایت شکات از زندان آزاد شده است .

همزمان با شناسایی "ابراهیم . پ" به عنوان متهم تحت تعقیب ، کارآگاهان با بررسی پرونده های مشابه موفق به شناسایی تعدادی دیگر از شکات و مالباختگانی شدند که همگی آنها دقیقا به همین شیوه و شگرد ( شرکت در مزایده شهرداری جهت تحویل خودرو ) ، توسط "ابراهیم . پ" مورد کلاهبرداری قرار گرفته بودند .

در ادامه رسیدگی به پرونده و با مراجعه تعداد دیگری از شکات به پایگاه نهم پلیس آگاهی ، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که "ابراهیم . پ" علاوه بر شیوه و شگرد خود در کلاهبرداری ، اینبار به بهانه ی فروش مجوز طرح ترافیک اقدام به کلاهبرداری از افراد نموده و از هر کدام از این افراد مبالغی مابین 900 هزار الی یک میلیون تومان پول دریافت کرده است .

کارآگاهان پایگاه نهم پلیس آگاهی در تحقیقات از کلیه شکات و مالباختگان اطلاع پیدا کردند که "ابراهیم . پ" به صورت ماهرانه ای از ارائه هرگونه اطلاعات در خصوص محل سکونت خود به مالباختگان خودداری کرده و هیچکدام از مالباختگان هیچگونه اطلاعاتی در خصوص محل سکونت و یا محل کار احتمالی وی در اختیار ندارند .

با وجود بلامکان بودن "ابراهمیم . پ" ، کارآگاهان پایگاه نهم آگاهی با انجام اقدامات پلیسی موفق به شناسایی محل تردد متهم در منطقه دولت آباد شده و با اطمینان از حضور متهم در این منطقه ، سرانجام روز 29 خرداد ماه  موفق به دستگیری وی شدند .

سرهنگ کارآگاه حسین زارع ، رئیس پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران ، با اعلام این خبر گفت : "متهم در همان تحقیقات اولیه و پس از مواجه حضوری با شکات و مالباختگان ، صراحتا به کلاهبرداری از آنها اعتراف کرد".

سرهنگ کارآگاه حسین زارع در پایان این خبر اعلام کرد : "با توجه به اعتراف صریح متهم به کلاهبرداری از شکات و مالباختگان ، سابقه متهم در ارتکاب جرایم مرتبط با کلاهبرداری ، شناسایی تعدادی از شکات و مالباختگان و به منظور شناسایی دیگر شکات و مالباختگان احتمالی ، متهم پرونده با صدور قرار قانونی از سوی بازپرس محترم پرونده در اختیار پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است ؛ لذا از کلیه شکات و مالباختگانی که بدین شیوه و شگرد مورد کلاهبرداری قرار گرفتند دعوت می شود تا جهت شناسایی متهم و پیگیری شکایات خود به پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در شهرری – انتهای خیابان آستانه مراجعه کنند " .برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 281118 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟