رئیس پلیس فتای پایتخت با بیان اینکه محرمانگی رمزهای کارت بانکی یک اصل است، گفت: شهروندان باید نسبت و محرمانگی و نگهداری آن بسیار کوشا باشند و به هیچ عنوان و برای هیچ کس رمزهای بانکی خود را افشاء نکنند.

به گزارش گروه حوادث Accidents رکنا، سرهنگ کاکوان گفت: متاسفانه برخی شهروندان هنوز این محرمانگی را حفظ نمی‌کنند و این امر باعث می‌گردد از حساب بانکی آنها برداشت‌های غیر مجاز صورت گیرد.

وی افزود: پرونده‌ای به دادخواهی مردی مبنی بر برداشت جمعا مبلغ یک میلیارد و 347 میلیون ریال از حساب بانکی وی طی نه ماه گذشته به این پلیس Police واصل گردید.

این مقام انتظامی ادامه داد: در تحقیقات اولیه مشخص گردید که شاکی تاکنون از حسابش تراکنش اینترنتی انجام نداده و نسبت به فعال سازی رمز دوم و سامانه پیامکی حساب خود نیز اقدامی صورت نداده است، لذا رسیدگی به پرونده در دستور کار مامورین این پلیس قرار گرفت.

سرهنگ کاکوان با بیان اینکه با ردیابی سرنوشت مبالغ مسروقه مشخص شد تمامی مبالغ طی چند مرحله اقدامات پیچیده پی درپی در نهایت به صورت حواله اینترنتی به حساب افراد مختلف ارسال شده است، اظهارکرد: در نهایت با عملیات پلیسی هویت متهم شناسایی شد که یکی از فرزندان شاکی احراز گردید. پس از شناسایی مالک حساب مقصد و ردیابی سرنوشت پول مشخص گردید اکثر مبالغ توسط وی صرف خرید دلار و ارز گردیده است.

این مقام انتظامی افزود: متهم با اخذ مجوز قضایی به این پلیس دلالت و درتحقیقات اولیه نسبت به واریز مبالغ اظهار بی اطلاعی نمود ولی با توجه به ادله‌های موجود چاره‌ای جز اعتراف به انجام بزه خود نداشت و نهایتا تحویل مراجع قضائی شد.

سرهنگ کاکوان در پایان با هشدار به شهروندان محترم گفت: رمزهای عبور خود را به صورت ترکیبی طراحی کرده و از کلمات متداول و روان،شماره‌های شناسنامه‌، تلفن همراه، شماره ملی برای این موضوع استفاده نکنید و آنرا به صورت دوره‌ای تغییردهید، همچنین در صورت مشاهده موارد مشکوک از طریق سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir قسمت‌ ثبت گزارشات مردمی آن را ثبت نمایید.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 280247 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟