از روزانه ۵ هزار تماس با آتش نشانی تنها ۳۰۰ تماس عملیاتی می‌شود!

به گزارش گروه حوادث Accidents رکنا، سید جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران گفت: روزانه ۴ تا ۵ هزار تماس با سازمان آتش نشانی گرفته می‌شود که از این تعداد، ۲۵۰ تا ۳۰۰ تماس منجر به حضور آتش نشان‌ها در عملیات‌ها می‌شود. 
وی افزود: زمانی مزاحمت‌های ایجاد شده برای آتش نشانی بسیار زیاد بود، اما خوشبختانه اکنون شاهد هستیم که با اقدامات فرهنگی صورت گرفته، تعداد تماس هایی که مزاحمت محسوب می‌شود کاهش یافته است. 
سخنگوی سازمان آتش نشانی با اشاره به تماس هایی که شهروندان به اشتباه با سامانه ۱۲۵ برقرار می‌کنند اظهارکرد: در برخی از مواقع شاهد هستیم که افراد به جای برقراری تماس با سایر سامانه‌های سه رقمی از جمله ۱۱۵ و یا ۱۱۰ با آتش نشانی تماس گرفته و این درحالی است که آن‌ها قصد مزاحمت ندارند. 
ملکی تعدد تماس‌های تکراری با سازمان آتش نشانی را یکی از علل افزایش تماس‌ها با سامانه ۱۲۵ در یک روز دانست و تصریح کرد: در برخی از حوادث شاهد هستیم که تعداد زیادی از شهروندان با آتش نشانی تماس می‌گیرند و این نشان دهنده مسئولیت پذیری شهروندان است. 
وی ادامه داد: برای مثال زمانی که یک تصادف Crash شدید در اتوبان‌ها رخ می‌دهد، تعداد قابل توجهی از رانندگانی که از این مسیر عبور می‌کنند با سازمان آتش نشانی تماس برقرار کرده و درخواست کمک می‌کنند، اما در واقع تمام این تماس‌ها منجر به یک عملیات از سوی آتش نشان‌ها می‌شود. 
سخنگوی سازمان آتش نشانی با اشاره به تماس‌های برقرار شده با سامانه ۱۲۵ برای دریافت مشورت از آتش نشان‌ها گفت: در بسیاری از مواقع دیده شده که افراد نیازمند دریافت مشورت برای نصب آبگرمکن، بخاری و ... هستند و برای یافتن پاسخ سوالات خود با آتش نشانی تماس می‌گیرند. 
ملکی با بیان اینکه " سازمان آتش نشانی به هیچ وجه اقدام به فروش کپسول خاموش کننده نمی‌کند" خاطرنشان کرد: برخی از شهروندان به دلیل بی اطلاعی از اینکه فروش کپسول‌های آتش نشانی بر عهده بخش خصوصی است، برای خرید و یا شارژ کپسول آتش نشانی خود با سامانه ۱۲۵ تماس می‌گیرند. 
وی از ثبت اطلاعات افراد زمان تماس با آتش نشانی خبرداد و بیان کرد: زمانی که یک فرد از تلفن ثابت با سامانه ۱۲۵ تماس می‌گیرد، آدرس محل در سامانه سازمان ثبت می‌شود و همین موضوع تاکنون منجر به نجات تعدادی از شهروندان شده است. 
سخنگوی سازمان آتش نشانی اظهارکرد: طی یک مورد تماس با سازمان آتش نشانی، فردی اعلام کرد که قصد خودکشی دارد و پس از آن تلفن را قطع کرد. آتش نشان‌ها برای پی بردن به صحت این تماس و با استفاده از آدرس ثبت شده، در محل حضور پیدا کردند و این حضور نیز منجر به نجات جان این فرد شد. 
ملکی با تاکید بر اینکه مزاحمت‌های مکرر برای آتش نشانی از طریق مراجع حقوقی پیگیری می‌شود خاطرنشان کرد: افرادی که به طور مکرر اقدام به تماس‌های مزاحمت آمیز می‌کنند، شناسایی و از طریق مراجع قضایی با آن‌ها برخورد می‌شود. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

اخبار زیر را از دست ندهید:

عروس 11 ساله در حجله محمود 30 ساله از هوش رفت + عکس

نقشه عموی یک دختر دانش آموز برای خانم معلم خصوصی ریاضی / از پژمان باردار شدم و ... + عکس

فکر می کردم دوست صمیمی ام با خواهرم قرار شوم گذاشته است تا اینکه ...+عکس

زنم نمی دانست که 30 سال با یک قاتل زندگی می کند تا اینکه مریم پاپیچم شد و ... + فیلم و عکس

تنبیه عجیب مدیر پولدار شرکت خصوصی از سوی 2 زن

نرگس مهربان بود و من او را کشتم / سزایم اعدام است، هر چه زودتر مجازات کنید!

دخترم خودش را نکشته! / از پارک زنگ زد و گفت دوستش اصرار دارد نزد او برود و ...

گزارشگر تلویزیون درگذشت + عکس

اسامی و عکس شهدا مرزبانی در درگیری پیرانشهر

2 مرد دختر 12 ساله باهوش را دزدیدند و ... + عکس

جسدی با گردن بریده در بلوار پنج تن

کلید خانه مجردی زیر آجر بود وقتی وارد خانه شدم ...

جسدی نیمه سوخته یک زن داخل کمد دیواری

ذبح وحشیانه گوسفندان + فیلم(14+)

شلیک مرگبار و ناخواسته پدر به دخترش + عکس

واژگونی خودروی پژو که راننده اش پسر 10 ساله بود +عکس

راننده سرویس دختربچه را به جای مدرسه به خرابه می برد و...

زندگی پر رمز و راز سلطان مار ایران از زبان خودش+عکس

عروس جوان زندگی 170 سرنشین هواپیما را نجات داد+ عکس

تصادف وحشتناک خودرو مازراتی میلیاردی با پراید در تهران! +عکس

فوری/ درگیری خونین مرزبانان در پیرانشهر/ تاکنون یک مرزبان شهید شده است

شکایت بازیگران مشهور گیلانی به نتیجه رسید / پلیس فتا 2 جوان رشتی را دستگیر کرد

 

کدخبر: 278330 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟