وزیر اطلاعات با بیان اینکه «تیم‌های تروریستی که قصد اقدامات ضد امنیتی و انفجار بمب داشتند در این مدت پی‌درپی شناسایی و دستگیر شدند»، از به هلاکت رسیدن فرمانده اصلی عملیات تروریستی اخیر تهران توسط سربازان گمنام امام زمان(عج) خبر داد.

 سیدمحمود علوی شنبه شب در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری با تسلیت به خانواده شهدا در حادثه تروریستی اخیر و آرزوی شفا برای مجروحان این حادثه اظهار کرد: «در سال ۹۴ حدود ۳۰ تیم در ۹۵ حدود ۴۵ تیم و در این دو ماه ونیم سال ۹۶ بیش از ۲۵ تیم تروریستی را زیر ضربه بردیم.»

وی با بیان اینکه در سه ماهه نخست سال 96 تیم‌های دو تا شش نفره و حتی تک نفره شناسایی و منهدم شده‌اند، افزایش تعداد تیم‌های تروریستی را که شناسایی می‌شوند نشانه اصرار دشمن و سبب افزایش حساسیت امنیتی دانست و گفت: «در سه و نیم سال گذشته از حملات تروریستی زیادی جلوگیری کرده‌ایم و با وجود اینکه در کشورهای مختلف اتفاقات تروریستی افتاده در کشور ما چندان خبری از این اتفاقات نبوده است».

علوی افزود: «برای ما تعجب‌آور بود که اگر در سال‌های قبل ماهی دو یا هفته‌ای یک تیم تروریستی کشف می‌کردیم اخیراً و در اردیبهشت‌ماه کشف تیم‌های ترور Assassination به روزانه رسیده بود که بنا نداشتیم با انعکاس مرتب این دستگیری‌ها به آرامش و بهداشت روحی و روانی مردم صدمه بزنیم و همین که قدمی برمی‌داشتیم خدا را شکر می‌کردیم و گهگاه به اطلاع مردم می‌رساندیم.»

وی در ادامه تصریح کرد: «اخیراً فشار به گونه‌ای بود که انگار جنون عملیاتی پیدا کردند و ناکامی‌هایشان آنها را به سرحد جنون رسانده بود، علاوه براین با حمایت‌های مالی و مشوق‌ها از آن سوی مرزها انگیزه بیشتری پیدا کرده بودند و ابعاد برنامه‌هایشان گسترده‌تر از ابعاد یک عملیات تروریستی معمولی بود».

وزیر اطلاعات با اشاره به کشف یکی از تیم‌های تروریستی در یکی از مناطق کشور خاطرنشان کرد: «حدود ۱۰ روز پیش این تیم را زیر ضربه بردیم که

۳۰ قبضه اسلحه کلاشینکف، چهار قبضه تیربار گرینوف ،دو قبضه آرپی‌جی هفت با ۱۰ موشک آرپی‌جی، ۱۵ بسته هفتصد تایی گلوله کلاشینکف و ۴۴۰۰ فشنگ تیربار گرینوف از آنها کشف شد. آنهایی که با مسائل نظامی آشنا هستند می‌دانند این مقدار اسلحه برای یک عملیات جنگی و نظامی است نه یک عملیات پارتیزانی و چریکی.»

وی اضافه کرد: «به هرحال قدم به قدم به تیم‌های تروریستی ضربه زده و عناصر اصلی آنها شناسایی شدند و با همراهی سرویس‌های کشورهای همراه بعضی در داخل و بعضی در خارج مورد هدف قرار گرفتند و تعدادی از آنها هم در عمق کشور مورد هدف قرار گرفتند. سرکرده آنها ابوعایشه کردی در مرز مورد هدف قرار گرفت و از بین رفت و مسئول میز عملیات ایران در رقه ابوفارس بود که اخیراً در موصل مستقر شده بود و مورد هدف قرار گرفت.»

علوی همچنین بیان کرد: «باید به مردم مژده بدهم که بعد از عملیات رذیلانه روز چهارشنبه سرنخ‌های زیادی به دست آوردیم. البته تیم‌های زیادی را تحت رصد داشتیم که بنا به ملاحظات گذاشته بودیم به موقع در شرایطی زیر ضربه ببریم ولی به هرحال،‌۴۳ نفر شناسایی و دستگیر شدند، خانه امنشان در کرمانشاه شناسایی شد و افرادی دستگیر شدند؛ همچنین یک خانه امن دیگر که این پنج تروریست در آنجا هم‌پیمان شده بودند زیر ضربه رفت و برادر یکی از آنها که از خودشان خطرناک‌تر بود در تور اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان قرار گرفت و در اختیار مأموران اطلاعات است؛ ضمن اینکه فردی که فرماندهی این تیم را به عهده داشت و در مناطق مرزی مستقر شده بود و بعد از هلاکت آنها از کشور خارج شده بود با همکاری سرویس‌های اطلاعات دولت ،کیفر کارش را داد و توسط سربازان گمنام امام زمان و سرویس‌های اطلاعاتی همکار به درک واصل شد.»

وزارت اطلاعات ایران یکی از مسلط‌‌‌ ترین دستگاه‌های امنیتی دنیا

وزیر اطلاعات در ادامه با بیان اینکه به گفته بسیاری از دستگاه‌های اطلاعاتی دنیا وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی یکی از حرفه‌ای‌ترین، مقتدرترین و مسلط ترین دستگاه‌های اطلاعاتی از جمله در بحث ضدتروریسم است که در این چند سال امنیت کشور را برقرار کرده و در آینده هم برقرار خواهد کرد، گفت: «با یک عملیات که به تعبیر مقام معظم رهبری حکم ترقه‌بازی را داشت امنیت بی‌بدیل ما آسیب نمی‌بیند. وزارت اطلاعات،‌ سپاه،‌ ارتش، بسیج، قوه قضائیه، شورای عالی امنیت ملی، وزارت کشور و ستاد کل نیروهای مسلح با هم مثل یک پنجه هم‌افزایی دارند و بر دهان دشمن می‌کوبند و به آنها اجازه عرض‌اندام نمی‌دهند.» علوی افزود: «اگر اتفاقی مثل روز چهارشنبه هم می‌افتد مصلحتی است که گویند عدو شود سبب خیر. بعد از سه و نیم سال این نخستین اقدام آنها است و اگر مجاهدت خاموش سربازان گمنام امام زمان نبود به جای نخستین این صدویکمین عملیات بود .امنیت ایران با این چیزها خدشه‌پذیر نیست و برقرار است و امیدواریم مردم با آرامش به کارشان ادامه دهند.»

وی با اشاره به اینکه مدافعین حرم در واقع مرز دفاع از جمهوری اسلامی ایران را هزاران کیلومتر آن سوی مرزها برده‌اند، گفت: « توسط مدافعین حرم در عراق و سوریه ضربه‌های سنگینی به عناصر داعشی زده‌ایم که اگر نبود فشار بیشتری بر کشور وارد می‌شد. ما باید خود را مدیون مدافعین حرم بدانیم و در این روزها و شب‌های ضیافت الهی برای سلامتی‌شان در سنگرها دعا کنیم».

ضرورت آسیب‌شناسی اطلاعاتی و امنیتی حفاظت فیزیکی از اماکن

وزیر اطلاعات با بیان اینکه بعد از صد و چندبار تلاش تروریست‌ها موفقیت آنها در یک اقدام جای تعجب ندارد، خنثی کردن صدها توطئه‌ تروریستی در شرایطی که تروریست‌ها پوشش و یونیفرم خاصی ندارند را شاهد هوشیاری و حرفه‌ای بودن نیروهای امنیتی و انتظامی ایران دانست و با این حال گفت: « همین یک مورد هم زیاد است که باید آن را آسیب‌شناسی کنیم در حال آسیب‌شناسی اطلاعاتی و امنیتی هستیم تا حفاظت فیزیکی از اماکن و حوزه کاری حراستی و مقابله با عملیات تروریستی را ترمیم کنیم و باید از این اتفاق تجربه به دست بیاوریم البته این عملیات برای تروریست‌ها موفقیت‌آمیز به حساب نمی‌آید و در این دو حمله به هدفشان نرسیدند».

وی مردم را سرمایه‌های اصلی وزارت اطلاعات دانست که در تماس‌هایشان با ۱۱۳ و ستادهای خبری وزارت اطلاعات و گزارش‌هایشان خیلی باعث کشف تیم‌های تروریستی شدند و در پاسخ به این پرسش که آیا این تهدیدات ادامه خواهد داشت؟ تأکید کرد: «توطئه دشمن پایان ندارد و این هوشیاری ما نسل جوان و جوانان عزیز اهل سنت را می‌طلبد. دشمن سعی می‌کند بین کرد و ترک و لر، عرب و عجم، بلوچ و فارس، ترکمن و فارس و بین مذاهب شیعه و سنی و لهجه‌های مختلف اختلاف بیندازد و سوءاستفاده کند».

علوی با تشکر از مردمی که در تشییع پیکر شهدا حماسه آفریدند و در همراهی با دولت و خانواده شهدا و مجروحان سنگ تمام گذاشتند به مردم توصیه کرد: «دیده‌بان‌های امنیت کشور حواسشان جمع است و مردم اعتمادی به شایعات نداشته باشند. هر مطلب امنیتی از سوی مسئولان به استحضار مردم می‌رسد.» وی با بیان اینکه سلامتی و امنیت دو نعمت ناشناخته‌اند که هر وقت از دست بروند مردم قدرشان را می‌دانند، گفت: «البته ما دوست نداریم چنین اتفاقاتی بیفتد که مردم متوجه اهمیت امنیت شوند. ولی مطمئن باشند که نوکرانشان در زمینه امنیت آن را حفظ خواهند کرد که مردم با آرامش در مجامع مختلف و کارهایشان حضور داشته باشند.»

دستگیری ۶ نفر از عوامل مرتبط با حادثه تروریستی تهران در کردستان

روز گذشته و در ادامه خنثی‌سازی عملیات‌های تروریستی که وزیر اطلاعات در سخنان خود به آن اشاره داشت؛ رئیس کل دادگستری استان کردستان گفت: با رصد دقیق اطلاعاتی و امنیتی مأموران، شش نفر از افرادی که ارتباط قطعی با عوامل حادثه تروریستی روز چهارشنبه تهران داشتند، شناسایی و دستگیر شدند. علی اکبر گروسی در این باره همچنین به واکنش مردم و علمای این استان در خصوص حادثه تروریستی تهران اشاره کرد و گفت: «علما و مردم استان کردستان از وقوع حادثه تروریستی در تهران بسیار آزرده خاطر شده و بیش از پیش در جهت شناسایی این مزدوران همکاری می‌کنند.» وی میزان همکاری مردم کردستان با مأموران اطلاعاتی و امنیتی را قابل تقدیر دانست و خاطرنشان کرد: «بحمدالله با تلاش شبانه روزی مأموران امنیتی فضای امن و ایمنی در استان کردستان حاکم است و هرگونه تحرکی توسط مأموران رصد و پیگیری خواهد شد.» برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

اخبار زیر را از دست ندهید:

وقتی حسن در لباس عروسی دستم را گرفت تنم لرزید و ...

نامزدم در پارک با پسری دیگر قرار داشت که من ...

مرد شکاک زنش را کتک می زد اما حاضر به طلاق او نبود تا اینکه ...

تیراندازی داعشی های وحشی به سوی هواپیمای مسافربری ایران + فیلم

روح این پسر 15 ساله به پلیس چه گفت؟!+عکس

مردی که به همسر پیامبر توهین کرده بود به اعدام محکوم شد

این عکس دنیا را تکان داد / لبخند تلخ کودک پس از شهادت

سهیل در جشن تولد کاری با من کرد که روزگارم سیاه شد و ...+عکس

قصاص مرد دو زنه در پرونده قتل 6 زن و مردنقض شد + عکس

راننده سمند مرا به بیابان اطراف تهران برد و ... / کنار بزرگراه رهایم کرد و فیلم لحظه شوم را برایم فرستاد + عکس

رفتار حیوانی قبل از ازدواج با دختران این کشور را ببینید

نقشه کثیف پسر جوان برای زن همسایه

سریاس تروریست انتحاری در حرم امام ، ده روز قبل همسر و فرزند 2 ساله اش را رها کرده بود

گنج هخامنشی در خانه آرایشگر بوکانی

خواننده ایرانی در آلمان درگذشت

شکایت دختر جوان حادثه دیده در تصادف 2 قطار مترو تهران + عکس

تروریست ها ما را ندیدند / کتابخانه ای که جان سه نفر را نجات داد + عکس

با بند مانتو همکار زنم را خفه کردم / او وقتی زنم زنگ زد ...

سرنوشت عجیب یک زن که روز حمله تروریستی در اطراف مجلس بود! + عکس

شکنجه های کثیف زن تنها توسط 2 پسر در آپارتمانش

از گرسنگی گوشت "گربه" می خوریم!

 

کدخبر: 272085 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟