تروریست‌ها با لباس زنانه وارد مجلس شدند/ اعلام آماده باش در سراسر کشور

سردار حسین ذوالفقاری با اشاره به اینکه چهار تروریست Terrorist با پوشش زنانه از مسیر محل تردد ارباب رجوع وارد مجلس شدند، اظهار کرد: آنها از همان درب ورودی به نیروهای محافظ تیراندازی کردند و نیروها را هدف قرار دادند، اما نیروهای حفاظت سپاه بلافاصله وارد عملیات شدند و صحن مجلس و کمیسیون‌ها را کنترل کردند.

وی افزود: تروریست ها ناچارا به مسیر دفاتر نمایندگان رفته و از آنجا افراد را مورد هدف قرار دادند. بر اساس گزارش اورژانس حدود ۳۰ نفر مجروح شدند و تا این لحظه شهادت دو نفر هم تایید شده است.

ذوالفقاری ادامه داد: تروریست‌ها چهار نفر بودند که یک نفر از آنها قطعا کشته شده و اعلام می شود که یک نفر دیگر نیز خود را منفجر کرده  است.

وی با اشاره به اینکه اکنون محوطه مجلس تحت کنترل است، اظهار کرد: قسمت صحن و کمیسیون‌های مجلس امن بوده و نمایندگان کار عادی خود را انجام می‌دهند. ما احتمال دادیم که برخی از اعضای تیم تروریستی نیز بیرون از مجلس حضور داشته باشند بنابراین از تجمع مردم جلوگیری کردیم. در سراسر کشور اعلام آماده باش کردیم و تمام مراکز مهمی که احتمال دادیم اقدام تروریستی ممکن است انجام شود را تحت نظارت گرفتیم. یگان ویژه نیروی انتظامی (نوپو) وارد عملیات شدند.

معاون امنیتی وزیر کشور همچنین درباره حادثه Incident تروریستی در حرم مطهر امام (ره) گفت: دو نفر وارد محوطه حرم شدند که پس از شناسایی توسط نیروهای امنیتی یک نفر خود را منفجر کرد که این اقدام منجر به شهادت یک نفر و مجروحیت چند نفر شد. نفر دوم هم به وسیله نیروهای حفاظتی به هلاکت رسید.

ذوالفقاری با بیان اینکه پس از این اقدام تروریستی شورای تامین استان تهران برگزار شد و شورای امنیت کشور هم تا ساعتی دیگر برگزار می‌شود، خاطر نشان کرد: گروه‌های تروریستی و تکفیری در سه سال گذشته تلاش زیادی کردند که فضای کشور را نا امن کنند. ده‌ها گروه تروریستی قصد عملیات در کشور داشتند که با اشراف اطلاعاتی نیروهای امنیتی، اطلاعاتی و انتظامی تمام اقدامات آنها خنثی شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 270901 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟