رسیدگی به قتل ملوان ایرانی به‌دست ملوان اوکراینی از 28 دی‌ماه سال قبل مطابق با هفدهم ژانویه سال 2017 با تماس تلفنی ناخدای کشتی با پلیس ایران به جریان افتاد. آن روز ساعت ‌8:40 به وقت محلی محمد‌حسین بحرانی‌پور، افسر دوم ملوان کشتی آرزو متعلق به شرکت کشتیرانی اقیانوس خروشان کیش در 30 مایلی آب‌های چین‌شرقی به طرز مرموزی به داخل دریا سقوط Fall کرد و جان خود را از دست داد. بررسی‌ها و گفته‌های شاهدان حکایت از آن داشت ملوان ایرانی در درگیری با آندری نویچکو، افسر‌اول کشتی که اهل کشور اوکراین است به قتل رسیده و قاتل The Murderer جسد وی را به اعماق دریا انداخته است.

بازداشت ملوان اوکراینی

بدین ترتیب با اعلام این خبر به مأموران پلیس، افسر اوکراینی در تاریخ 23 بهمن‌ماه سال قبل هنگامی که کشتی آرزو به آب‌های ایران رسید، بازداشت شد و به اتهام قتل ملوان ایرانی مورد بازجویی قرار گرفت. مأموران در نخستین گام تحقیقات از ناخدای کشتی تحقیق کردند.

وی در توضیح ماجرا گفت: کشتی آرزو پس از بارگیری از کشور چین به طرف ایران در حال حرکت بود تا اینکه ساعت 8:40 روز حادثه Incident در حالی که در 30 مایلی آب‌های شرقی چین بودیم، آندری نویچکو افسر‌اول کشتی به سراغ من آمد و مدعی شد محمدحسین به دریا سقوط کرده است. پس از اعلام این خبر بلافاصله طبق قوانین بین‌المللی دستور توقف کشتی را صادر کردم و با تمام نیرو به جست‌وجوی ملوان ایرانی پرداختیم.

به سرعت قایق‌های نجات را به آب انداختیم و تعدادی از نیرو‌ها هم شروع به دیده‌بانی کردند تا چنانچه متوجه او شدند به ما و قایق‌های نجات خبر دهند، اما هر چقدر تلاش کردیم پیکر ملوان ایرانی را پیدا نکردیم.

سپس با هماهنگی شرکت کشتیرانی ایران و مقامات چینی از نیروهای چینی برای پیدا کردن پیکر ملوان ایرانی درخواست کمک کردیم. ما سه‌روز در محل حادثه باتمامی امکانات به جست‌وجو پرداختیم، اما متأسفانه موفق به کشف پیکر افسر دوم کشتی نشدیم و دوباره به طرف آب‌های ایرانی به راه افتادیم.

وی درباره حادثه گفت: روز حادثه ملوان اوکراینی وقتی به سراغ من آمد، مدعی شد که با ملوان ایرانی درگیر شده است و بعد از اینکه با هم کتک‌کاری کرده‌اند، ملوان ایرانی خودش را به داخل آب‌ها انداخته است. ملوان اوکراینی گفت: محمدحسین لحظه حادثه پست خود را ترک کرده بود که با هم درگیر شدیم. ملوان ایرانی چند مشت به من زد و بعد هم عصبانی شد و دست به خودکشی زد.

یکی از پرسنل کشتی هم در تحقیقات گفت: لحظه حادثه من صدای درگیری ملوان ایرانی را با ملوان اواکراینی شنیدم، اما فکر نمی‌کردم چیز مهمی باشد. وقتی از داخل اتاق برای بردن صبحانه بیرون آمدم، یک‌لحظه متوجه شدم ملوان ایرانی به داخل دریا افتاده است و جسدش روی آب شناور است. من بلافاصله با داد و فریاد درخواست کمک کردم و کشتی با دستور ناخدا متوقف شد، اما پس از آن هر چقدر به دنبال افسر دوم کشتی داخل آب‌ها گشتیم فایده‌ای نداشت و اصلاً اثری از پیکر او پیدا نکردیم.

با ملوان ایرانی درگیر شدم

ملوان اوکراینی به دستور دادستان بندرعباس به اتهام قتل بازداشت شد. او در تحقیقات قتل را انکار کرد و گفت: لحظه حادثه متوجه شدم افسر دوم کشتی پست خود را ترک کرده است. وقتی او را دیدم علتش را سؤال کردم که محمد‌حسین گفت به خاطر رفتن به سرویس‌بهداشتی محل کارش را ترک کرده است.

به او گفتم که باید قبل از اینکه شیفت‌کاری‌ات شروع شود تمام کارهایت را انجام می‌دادی و الان به این بهانه پستت را ترک نمی‌کردی. همین موضوع باعث مشاجره لفظی ما شد که من او را به بیرون از کابین دعوت کردم تا با هم صحبت کنیم. وقتی او بیرون آمد به من فحاشی کرد و با هم درگیر شدیم. او در ادامه به طرف من حمله کرد و چند مشت به من زد و حتی لباسم را نیز پاره کرد و ناگهان خودش را به داخل آب‌های خروشان انداخت.

از آنجایی که حادثه از سوی یک فرد خارجی و در خارج از مرز‌های ایران رخ داده است، پرونده قتل ملوان ایرانی برای بررسی بیشتر به دادسرای امور جنایی تهران منتقل شد.

بدین ترتیب قاضی ایلخانی، بازپرس ویژه قتل دستور داد ملوان اوکراینی برای تحقیقات بیشتر و روشن شدن زوایای پنهان حادثه به تهران منتقل شود. بنابراین به زودی ملوان اوکراینی به اتهام قتل ملوان ایرانی در آب‌های چین از سوی کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی پایتخت مورد بازجویی قرار می‌گیرد. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

این اخبار را از دست ندهید:

تب کنگو چهار نفر را در اصفهان مبتلا کرد / با این هشدارها سایه مرگ را از خود دور کنید + عکس

وحشت در قبرستان شهرستان مبارکه / هیچ کس حق ندارد از 10 متری این قبر جلوتر بیاید! + عکس

با پسرخاله شوهرم ارتباط شوم برقرار کردم / شوهرم گفت در خانه دوربین مخفی داشته و ...

عروس و داماد جوان 21 روز اسیر یک زن در ویلای کرج بودند / شیما 800 میلیون تومان پول خواسته بود!

نقشه کثیف یک زن برای عروس خانم در تالار جشن

مرد 60 ساله را کشتم! چون او مرا 2 بار در داخل ماشین آزارم داد!

مرا بیرون از شهر برد و تسلیم خواسته های خود کرد و حالا می خواهد باز هم به خلوتگاه او بروم ...

نقشه کثیف خواستگار ناکام برای کارمند زن یک فروشگاه بزرگ

بی حیا شده بودم و حتی در حضور زنم به ارتباط با زنان خیابانی شرم نداشتم

مینا مثل من بود که در دام یک شیطان صفت افتاد / از بی بندوباری خسته شده ام ولی روی بازگشت به خانه را ندارم

زن همسایه در راه پله به مرد ورزشکار پیله کرد و ... / این زن مهران را زیر نظر داشت

خودکشی دختر کرجی در خانه دوست پسرش در بلوار فردوس تهران

دو پسر دوقلویی که زن جوانی را گیر انداخته و او را مورد.. + عکس

قتل ملوان ایرانی کشتی آرزو به دست ملوان اوکراینی در آبهای چین

وقتی از خواب بیدار شدم زنم کنارم نبود / سر او و مرد غریبه را در اتاق پشتی بریدم

وقتی به خانه آمدم کفش یک مرد ناشناس را مقابل اتاق فهمیدم که بازهم ... + عکس

فرشاد مرا بیرون از تهران برد و مرا تسلیم خواسته های خود کرد و حالا...

او هر روز تعداد زیادی مرد به اتاقم می‌آورد که مرا وحشیانه مورد آزار قرارمی دادند

کشته شدن 3 زن در شمال

شکنجه وحشیانه دختر و پسر نوجوان توسط دو مرد +عکس

 

کدخبر: 267447 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟