خانمی به پلیس فتای یکی از استان ها مراجعه و اعلام کرد، شخصی با استفاده از تلفن همگانی مرتب با من تماس گرفته و اطلاعات بسیار دقیق و ریزی از زندگی شخصی و خصوصی ام دارد و حتی میداند که چه صحبت هایی بین من و خانواده ام رد و بدل میشود که برای افشا نکردن آن مرتب از بنده درخواست پول نموده و قصد اخاذی دارد.

وی اعلام کرد به هیچ فردی مظنون نبوده و اسرار زندگی اش را نیز برای هیچ شخصی تاکنون فاش نکرده است.

بنا به اظهارات شاکی که فرد مزاحم حتی از صحبت های او با خانواده اش نیز باخبر است؛ کارشناسان پلیس فتا از احتمال وجود نرم افزار جاسوسی بر روی گوشی وی پرده برداشتند.

در بررسی اولیه مشخص شد علیرغم اینکه تعداد اندکی نرم افزار سبک روی گوشی نصب است، ولی حافظه داخلی آن پر بوده و فایل یا نرم افزار مشکوکی هم مشاهده نمی شود.

با بررسی های تخصصی فایل های در حال اجرا بر روی گوشی معلوم شد فایلی با نام "wifi" به صورت پنهانی در حال اجرا میباشد که مرتبط با هیچ یک از نرم افزارهای نصب شده بر روی گوشی نیست.

کارآگاهان پلیس فتا دریافتند که زن جوان چندی پیش در گروه "پاتوق" در تلگرام Telegram عضویت گرفته و با تبلیغ نرم افزاری جهت رتوش و ویرایش عکس، آن را دانلود و نصب کرده ولی برنامه فوق بر روی گوشی وی اضافه نشده است.

کارآگان پلیس فتا پی بردند برنامه جاسوسی از این طریق بر روی گوشی وی نصب شده است و با بررسیهای ویژه مشخص شد برنامه به طور خودکار در مدت زمان 20 دقیقه ای میکروفون گوشی را فعال و اقدام به ضبط صداهای اطراف می کند که تعداد 360 عدد فایل ضبط شده از محیط پیرامون  زن جوان در گوشی کشف شد.

در ادامه بررسی ها مشخص شد هر لحظه گوشی به اینترنت متصل میشود، فایلها طبق برنامه ریزی قبلی، به ایمیلی با نام ... ارسال می شود و متهم از این طریق توانسته است اطلاعات جامع و کاملی از شاکی بدست آورد.

با سرنخهای به دست آمده کارآگاهان دست به کار شده و با اقدامات پیچیده پلیسی موفق شدند فردی به هویت آقای م.خ ساکن یکی از استانهای کشور را شناسایی کنند. اما معلوم شد فرد شناسایی شده متهم اصلی نبوده و با با گسترش تحقیقات، متهم اصلی به نام آقای م.ت را شناسایی و با هماهنگی قضایی در مخفیگاه خود دستگیر کردند.

متهم در بازجویی ها نخست مدعی شد: من برنامه نویس کامپیوتر هستم و این نرم افزار را 2 سال پیش به درخواست یکی از دوستانم نوشته و به وی فروختم که پس از چندی، جهت کنجکاوی و سرک کشیدن از زندگی مردم، آن را در گروههای تلگرامی قرار دادم. اما بعدا متوجه شدم که میتوانم از این برنامه جهت کسب درآمد نیز استفاده کنم و به همین دلیل از زن جوان درخواست پول کردم و الان از کار خود پشیمانم.

متهم با تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی گردید.

نکته ای که در این پرونده اهمیت خود را نشان می دهد؛ نا آگاهی عمومی در استفاده از ابزارهای ارتباطی نوین و عدم شناخت آسیبهای ناشی از این فضا و در نقطه مقابل آن به روز بودن توان علمی، دانش و تخصص کارآگاهان سایبری پلیس در پیگیری وقوع جرائم اینترنتی است که متهمان با هر شیوه نوین مجرمانه را شناسایی و دستگیر می کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

این اخبار را از دست ندهید:

با دوست نادر خیلی صمیمی شدیم و شب به شوهرم قرص خواب دادم و ...

نام این مرد صبح انتخابات از لیست کاندیداها پاک شد / او شکایت کرد

مدعی واسطه امام زمان (عج) در فردیس دستگیر شد / زن ها خانه او را زیارت می کردند و ...

ماجرای مرگ مرموز همسر مامور پلیس در بیمارستان فیاض بخش + عکس

کناره گیری کارگردان معروف از کارگردانی فیلم جدیدش به دلیل خودکشی دخترش

مرگ عجیب نفر اول شورا یک روز پس از اعلام نتایج / علت مرگ او چه بود؟ + عکس

خودکشی مرد قوی هیکل در بزرگراه امام علی(ع)+فیلم و عکس

اتفاقی به خانه برگشتم و شوهرم را با زنی بزک کرده در شرایط بد دیدم! و ...

پیرمرد من را با ماشین به بیابان های ورامین برد و آزارم داد..

عذرا شوهر داشت و دست از سرم بر نمی داشت تا اینکه ...

3 مرد پس از آزار شیطانی دختر 15 ساله او را از درخت آویزان کردند!

ارتباط شوم یک مرد عرب با 300 مرد در دوبی

فیلمی از یک روح که وسط جاده نشسته بود +تصاویر

عکس روح یک دختر در عکس یادگاری جنجال به پا کرد؟ + تصاویر

تصاویر لحظه به شهادت رسیدن رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فسا و سرباز همراهش + جزئیات

دعواِی دختر دانشجو خشن در رستوران + فیلم

شکنجه وحشیانه تازه داماد در بام تهران + عکس

من هم که شوهر داشتم، آلوده رفتار بوالهوسانه شده بودم که فهمیدم میترا و شیما در میهمانی شبانه بلا سرشان آمده و ...

این زن زیباترین مجرم زن شناخته شد +عکس

 

کدخبر: 266591 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟