به گزارش گروه حوادث Accidents رکنا، اولین متهم مردی بود که به اتهام قتل Murder زنی جوان پای میز محاکمه حاضر شد. ارسلان 24 چهاردهم مردادماه سال 91 از سوی مأموران کلانتری 108 نواب بازداشت شد. متهم بعد از اقرار به جرمش در توضیح ماجرا گفت: هفت سال قبل به خاطر سرقت Stealing تابلو فرش عتیقه به 9 سال حبس محکوم شدم، اما بعد با سپردن وثیقه آزاد شدم. بعد از آن بود که با زنی به نام لیلا آشنا شدم.
او معتاد Addicted به مواد مخدر Drugs بود و برای تهیه مواد پیش من می‌آمد، اما بعد از مدتی شروع به اخاذی کرد. می‌گفت اگر مواد در اختیارش نگذارم ماجرای ارتباطمان را به خانواده‌ام خبر می‌دهد. از ارتباطمان خسته شده بودم و سعی کردم که رابطه را قطع کنم. 
خانواده‌ام نمی‌دانستند که مواد مصرف می‌کنم و با لیلا دوست هستم، او هم از این موضوع سوءاستفاده می‌کرد و می‌گفت همه چیز را به خانواده‌ات می‌گویم. با تهدیدهای لیلا مجبور بودم، ارتباط داشته باشم. متهم در خصوص قتل گفت: روز حادثه Incident قرار بود، به منزل  لیلا بروم و با هم مواد بکشیم. حین مصرف او دوباره تهدیدهایش را شروع کرد. عصبانی شدم و تا فرصت را مناسب دیدم، روسری سرش را برداشتم و او را خفه کردم.
ارسلان بعد از اقرار به جرمش روانه زندان Prison شد و این پرونده بعد از کامل شدن بررسی‌ها به شعبه دوم دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد. متهم  در اولین جلسه رسیدگی به ریاست قاضی ‌زالی محاکمه و به درخواست اولیای دم به قصاص محکوم شد. این رأی بعد از تأیید در دیوان در آستانه اجرا قرار داشت که متهم با پرداخت دیه از مرگ فاصله گرفت. روز گذشته متهم بار دیگر از جنبه عمومی جرم Crime در همان شعبه پای میز محاکمه ایستاد و بعد از شرح دوباره ماجرا در آخرین دفاع گفت: قصد کشتن آن زن را نداشتم، اما او خیلی مرا اذیت می‌کرد و با تهدیدهایش مرا عصبانی کرده بود. حالا با 300 میلیون دیه توانستم رضایت بگیرم و از مرگ نجات پیدا کنم. در آخر هیئت قضایی متهم را به 10 سال حبس محکوم کرد. 
دومین متهم که دیروز پای میز محاکمه حاضر شد، مرتضی نام داشت که در نوزدهم اسفندماه سال 91، توسط مأموران کلانتری 161 خیابان ابوذر به اتهام قتل مردی به نام فرزاد بازداشت شد. او در توضیح ماجرا گفت: چند سالی بود که در خانه خاله‌ام زندگی مجردی داشتم. در آن ساختمان چند جوان مجرد دیگری مستأجر بودند که یکی از آنها پیمان نام داشت. او سابقه چند فقره سرقت و فروش مواد مخدر داشت و همچنین 240 هزار تومان از پسرخاله‌ام گرفته بود، اما برای پرداخت آن طفره می‌رفت. مدتی قبل نیز انگشتر خاله‌ام را سرقت کرده بود. روزی در خانه استراحت می‌کردم که مأموران زن همسایه‌ را به خاطر پیدا کردن مواد مخدر در خانه‌اش بازداشت کردند. بعد از رفتن آن زن می‌خواستم به بچه‌های او سر بزنم که در راه‌پله‌ها پیمان را دیدم. او اعتراض کرد و گفت بچه‌ها خواب هستند و نیازی نیست به آنجا بروم. چند روز بعد متوجه شدم پیمان چند تکه از لوازم برقی و 800 هزار تومان پول نقد را از خانه آن زن سرقت کرده است. نمی‌خواستم کار به شکایت برسد و تصمیم گرفتم با او صحبت کنم تا وسایل و پول آنها را برگرداند.
متهم در خصوص قتل گفت: روز قبل از حادثه هرچه با پیمان تماس گرفتم،‌جواب نداد. محل پاتوقش را می‌دانستم. او بیشتر اوقات پیش یکی از دوستانش به نام مراد بود که در محل مواد می‌فروخت و همه او را می‌شناختند. به همین خاطر آن روز به آنجا رفتم و منتظر پیمان شدم. انگار از قبل در مورد من با مراد صحبت کرده بود، به همین دلیل وقتی پیمان آمد با من درگیر شدند. من که به خاطر مصرف مواد حال طبیعی نداشتم با چاقویی که همراهم بود، ضربه‌ای به مراد زدم و فرار Escape کردم.
متهم بعد از انکار جرمش‌، با توجه به بررسی‌های لازم به اتهام قتل عمد روانه زندان شد. این پرونده برای رسیدگی به شعبه چهارم دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد و روی میز هیئت قضایی به ریاست قاضی عبداللهی قرار گرفت. 
در آن جلسه بعد از درخواست قصاص از سوی اولیای دم متهم به قصاص محکوم شد. این رأی بعد از تأیید در دیوان در آستانه اجرا بود که متهم با پرداخت دیه از چوبه دار فاصله گرفت. روز گذشته متهم بار دیگر از جنبه عمومی جرم در همان شعبه پای میز محاکمه ایستاد و بعد از شرح دوباره ماجرا در آخرین دفاع گفت: به خاطر اموالی که پیمان از خانه همسایه سرقت کرده بود، با آنها درگیر شدم که ناخواسته مرتکب قتل شدم. الآن چهار سال است که در زندانم و اولیای دم با پرداخت 110 میلیون تومان دیه رضایت دادند. از دادگاه درخواست تخفیف مجازات دارم. در آخر هیئت قضایی متهم را به چهار سال و شش ماه حبس محکوم کرد. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

این اخبار را از دست ندهید:

پزشک در اتاق معاینه کاری با من کرد که شرم دارم بگویم / این زن آخرین بیمار بود که ... +عکس

آتش نشان فداکار ایرانی قربانی یک ماسک شد!+ عکس

فرشاد مرا به تفریحگاه خارج از تهران برد و ... / این دختر می خواهد از من پول جراحی بینی بگیرد و باج می خواهد!

یاسر چند روز بعد از ازدواج گوشی ام را گرفت و گفت شاید مثل ارتباطی که با من داشتی با مردهای دیگر هم ارتباط بگیری!

ناگفته های شیطانی سوسن راز مردی که با شخصیت های مهم عکس داشت را لو داد+عکس

آمنه می خواست راز ارتباط شیطانی ام را به همسرم بگوید و ...

بلای وحشتناکی که سر زن بیوه در محیط کارش آمد +عکس

خواهر 5 ساله قاتل برادر 4 ساله اش شد / در شهرستان رستم رخ داد

دستگیری مرد 26 ساله و دختر 19 ساله پشت شمشادهای پارک

خارج از شهر دامنم را لکه دار کرد و فیلم گرفت .. / این دختر می خواست آبرویم را پیش زنم ببرد و من ...

زن 38 ساله نوزادش را خودش در خیابان به دنیا آورد! / در فریدون شهر رخ داد + عکس

سقوط مرگبار دختر دانش آموز در اردوی تفریحی+عکس

ماجرای دعوای شدید عروس و داماد کرجی در اتاق حجله چه بود؟

محاکمه جوان عراقی به خاطر قتل پیرمرد ایرانی

مرگ تلخ حیوانات در آتش انبار کاه / کبوتر بخاطر تخم هایش لانه را ترک نکرد + عکس

دفاع عجیب کارگر طلاسازی / مرا به باغی برد و ...

سلفی گرفتن نوجوان بی احتیاط برایش دردسرساز شد! + فیلم

شوت شدن یک مرد با جفتک فیل + فیلم

فیلم لحظه آتش گرفتن عروس هنگام گرفتن عکس یادگاری +فیلم و عکس

ببیند چه بلای سر خودروی پلیس راه آمد + عکس

فرار دختر 17 ساله ار اسارتگاه مرد شیطان صفت

فوری/ سرقت مسلحانه از طلافروشی در خیابان دولت آباد / 2 مامور و 4 سارق در درگیری مسلحانه مصدوم شدند +عکس

درگیری فیزیکی عباس جدیدی و دبیر در صحن شورا

لیست امید انتخابات شورا در 8 مرکز استان پیروز شدند + جزئیات

 

 

 

کدخبر: 266246 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟