پراید سرقتی 100 زن و مرد تهرانی را  زیر گرفت/دزدان توطئه ای شوم داشتند + عکس

به گزارش گروه حوادث Accidents رکنا، مدتی قبل دختر جوانی سراسیمه به اداره پلیس رفت و از سارق پراید سوار به اتهام تصادف Crash و سرقت Stealing کیفش شکایت کرد. شاکی در توضیح ماجرا گفت: من دانشجو هستم. ساعتی قبل از دانشگاه بیرون آمدم و در حال عبور از کنار خیابان بودم که خودروی پرایدی با سه‌سرنشین به من نزدیک شد. راننده در حالی که با گوشی‌اش در حال حرف زدن بود پشت سر من به آرامی رانندگی می‌کرد. احتمال دادم مسافرکشی می‌کند و دنبال مسافر است که ناگهان خودرو آرام با من برخورد کرد و من نقش بر زمین شدم، اما آسیب جدی به من نرسید. در حالی که روی زمین افتاده بودم یکی از سرنشینان پیاده شد و کنار من آمد. فکر کردم قصد کمک دارد، اما او کیف‌دستی من را از دستم کشید و پس از سرقت کیفم سوار پراید شد و از محل گریختند. آنها کیفم را که حاوی یک‌میلیون تومان پول نقد، تعدادی کارت عابر بانک با رمز، تلفن همراه و جزوه‌های درسی بود، سرقت کردند‌. وی در پایان گفت: یکی از رهگذران موفق شد شماره خودروی سارقان را یادداشت کند.
با طرح این شکایت پرونده به دستور قاضی علی وسیله‌ایرد‌موسی، بازپرس شعبه پنجم دادسرای ناحیه 34 برای شناسایی سارقان در اختیار کارآگاهان پلیس آگاهی پایتخت قرار گرفت. 
مأموران در نخستین گام پس از استعلام شماره پلاک خودرو سارقان دریافتند خودروی پراید متهمان سرقتی است و صاحب آن چند روز قبل از حادثه Incident اعلام سرقت کرده است. در حالی که تحقیقات درباره این حادثه ادامه داشت، مأموران با شکایت‌های مشابه‌ای روبه‌رو شدند. شکایت شاکیان حکایت از آن داشت باند سه‌نفره سارقان کیف‌قاپ با خودروهای سرقتی در خیابان‌های شمالی و غربی تهران پس از تصادف، کیف آنها را قاپیده و از محل گریخته‌اند.
یکی از شاکیان که مهندس جوانی بود، گفت: من مدیر عامل شرکت خصوصی هستم. دفتر کارم در یکی از خیابان شمالی پایتخت است. روز حادثه از شرکتم بیرون آمدم و به سراغ خودروام که کنار خیابان پارک بود، رفتم. هنوز چند قدمی به خودروام مانده بود خودروی پرایدی که سه‌مرد جوان سرنشین آن بودند با من به آرامی برخورد کرد به طوری که من زمین خوردم. هنوز ثانیه‌هایی از حادثه نگذشته بود، یکی از سر‌نشینان خودرو پیاده شد و کیف دستی‌ام که مقدار زیادی پول، لوازم قیمتی، دسته چک و مدارک و اسناد شرکتم داخل آن بود، سرقت کردند. 
در حالی که هر روز به تعداد شاکیان سارقان کیف‌قاپ افزوده می‌شد، کارآگاهان دریافتند 22 اردیبهشت‌ماه امسال گشت مأموران پلیس در شمال‌تهران سه‌سارق تحت تعقیب را که سوار بر خودروی سرقتی بودند، دستگیر کرده‌اند.
صبح دیروز سه‌متهم برای بازجویی به دادسرای ناحیه 34 منتقل شدند. 
یکی از متهمان با اعتراف به 100 فقره کیف‌قاپی با شیوه تصادف گفت: ما هر سه‌نفر سابقه‌داریم و در زندان Prison با هم آشنا شدیم. وقتی از زندان آزاد  شدیم این باند را تشکیل دادیم. ما ابتدا خودرو سرقت می‌کردیم و بعد با خودروی سرقتی طعمه‌های خود را زیر نظر می‌گرفتیم و در فرصت مناسب با خودرو به آنها می‌زدیم و کیف‌هایشان را سرقت می‌کردیم. دو متهم دیگر هم حرف‌های سردسته باند را تأیید کردند. سه‌متهم برای ادامه بازجویی‌ها به دستور قاضی ایرد‌موسی در اختیار کارآگاهان پلیس‌آگاهی قرار گرفتند. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 266245 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟