گزارش وزیر ازدلایل انفجار در تونل سیاه معدن آزادشهر گلستان

در حال حاضر این تنها نتیجه به دست آمده از علت انفجار است اما قرار است چهارشنبه دوباره گروهی از نزدیک بررسی‌های بیشتری انجام دهند و هفته آینده جلسه‌ای در این باره برگزار خواهد شد که همه صاحب‌نظران درگیر این موضوع خواهند بود. نعمت‌زاده در گفت وگو با ایسنا ، بااشاره به وجود دستورالعمل های مناسب برای ایمنی معادن در کشور افزود : این معدن دارای چهار تونل بوده و یک ساعت قبل از این انفجار، نماینده وزارت کار یکی از این تونل‌ها را مورد بازرسی قرار داده و وضعیت آن را تایید کرده است. اما پس از آن متوجه شدیم که معدن آزادشهر دارای چهار دهانه بوده و از یکی از این دهانه‌ها بازدید شده است و در ارتفاعات مختلف، تونل‌های دیگری وجود دارد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت، با اشاره به این‌که در آذرماه سال گذشته بازدید از این معدن توسط معاونت امور معدن صورت گرفت و در تحلیل انجام شده توسط این معاونت نمره ۶۸ از ۱۰۰ به معدن آزادشهر تعلق گرفت، افزود :این نمره، نمره قابل قبولی بوده و به عنوان معدنی کم‌خطر در نظر گرفته شده است.نعمت زاده گفت: به نظر ما ترکیبی از مسائل در مورد انفجار معدن وجود دارد که شامل بی‌احتیاطی و موارد مختلف است و به زودی این مسئله اعلام خواهد شد. به‌طور مثال انباردار اعلام کرده نباید باتری به درون معدن برده شود اما مامور ایمنی شیفت تاکید کرده که با مسئولیت او این کار انجام شود و در نهایت نیز خود این شخص به درون معدن رفته و پس از انفجار، حتی خود مسئول ایمنی نیز فوت کرده است. باید لوکوموتیو را به بیرون از معدن انتقال می‌دادند و در محیط بیرونی آن را روشن و دوباره به درون معدن منتقل می‌کردند.

نعمت‌زاده در پاسخ به این‌که عنوان شده سنسورهای نشت گاز در معدن وجود نداشته و این مسئله یکی از عوامل اصلی عدم پیشگیری از انفجار بوده است، ضمن رد این مسئله و اعلام تحویل 8 دستگاه آکبند از بهترین نوع سنسور نشان‌دهنده نشت گاز به صاحبان معدن یورت آزادشهر افزود: با توجه به اینکه شرکت مربوطه دارای سه معدن است، معدن آزادشهر چهار دستگاه و دو معدن دیگر نیز هر کدام دو دستگاه سنسور تحویل گرفته بودند.وی تاکید کرد : در نهایت هم باید منتظر بمانیم و ببینیم مقصر که بوده و چه اتفاقی رخ داده است که این مسئله به زودی مشخص خواهد شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

این اخبار را از دست ندهید:

قتل دختر و پسر دانش آموز که در کوهستان خلوت کرده بودند

رفتار وحشیانه و شیطانی 4 پسر نوجوان شیطان صفت با شقایق 29 ساله در خانه مجردی / 5 شب اسیر این ابلیس ها بودم!

وقتی سر زده به خانه آمدم زنم با یک مرد در شرایط بدی بودند / هر دو را سر بریدم مرا دستگیر کنید

قتل نوعروس تهرانی توسط شوهرش / داماد اعتراف نکرد ولی به اعدام محکوم شد + عکس زن بی نوا

ازوقتی بچه به دنیا آمده شوهرم می گویدبچه برای اونیست ومثل نامحرم ها با من زندگی می کند/دیشب راز ارتباط شیطانی اش را فهمیدم و...

قتل دوست صمیمی به خاطر هندزفری + عکس

فیلم مراسم خاکسپاری شاه مازندران + عکس

جزئیات علت فوت شاه مازندران از زبان فرماندار بابل + تصاویر

تصاویر شاه مازندران در بیمارستان و سردخانه / علت مرگ شاه مازندران در زندان اعلام شد

اقدام شیطانی با دختر تنها در مسافر خانه ای در ساحل دریا / این دختر خودکشی کرد+فیلم و عکس

خودسوزی عاشق شکست خورده + عکس

پای چوبه دار بودم که مادرم سکته کرد و ... + عکس

کشف بدن نیمه جان 3 نوجوان در گوشه جاده خاکی

وقتی راننده تاکسی مرا آزار می داد درها ماشین قفل شده بود و ...

اقدام شیطانی با دختر دانشجو در آسانسور بدون دوربین

4 بار طناب دار دور گردم افتاد و مرگ را حس کردم تا اینکه ...

وقتی با سعید به منطقه ییلاقی رسیدیم او پیشنهاد بی شرمانه ای کرد و... / حالا مانده ام با تهدیدهای او چه کنم

کار زشت پسری بادختر مورد علاقه اش در مازندران

 

 

کدخبر: 264830 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟