توقیف دو لنج حامل 6 میلیارد تومان کالای قاچاق در کیش + تصاویر

سرهنگ رحیم جهانبخش روز شنبه درمورد جزئیات کشف کالاهای قاچاق Contraband از این دو لنج گفت: دریادلان پایگاه مرزبانی کیش در یک عملیات گشت و اقدام اطلاعاتی در راستای مبارزه با قاچاق کالا، دو فروند لنج حامل بیش از 60 میلیارد ریال کالای قاچاق را شناسایی و توقیف کردند.

توقیف لنچ_2

وی افزود : این دو فروند لنج بر اساس اظهار ناخدای کشتی ها، عازم گمرک 'نخل تقی' در استان بوشهر بودند که به لحاظ ممنوعیت کالاها ، دو لنج توقیف شدند و به مبادی قانونی معرفی می شوند.

فرمانده دریابانی کیش با بیان اینکه عمده اجناس قاچاق شده معادل تولید داخل دارد افزود : بر اساس اظهارات اولیه ، لوازم توقیف شده شامل ،یخچال ، 50 دستگاه کولر ،160 دستگاه لباسشویی ، آبسرد کن ، پتو و انواع نوشیدنی است .

وی گفت : چهار بسته بزرگ حاوی 500 دستگاه لب تاپ و تبلت، دستگاه بازی پلی استیشن ، گردو ، حدود 25 تن برنج خارجی و پوشاک خارجی از دیگر کالای کشف شده در این لنج ها است .

سرهنگ جهانبخش تصریح کرد : مجموع کالای موجود دراین دو لنج فراتر از موضوع کالای ته لنجی است و بیشتر کالا ها در صلاحیت ترخیص گمرگ نخل تقی نیست .

وی با تاکید براینکه همکاری خوبی از سوی مقام قضایی وجود دارد ابراز امیدواری کرد که گمرک نیز در این زمینه ورود و برخورد قانونی داشته باشد .

فرمانده دریابانی کیش گفت : فرایند قاچاق کالا لطمه های شدیدی به تولید داخل می زند و سبب رکود کارگاه های داخلی و افزایش نرخ بیکاری می شودکه باید رسیدگی کامل در این زمینه صورت گیرد.

وی تصریح کرد : این کالا به دلیل اینکه معادل تولید داخل دارند باید معدوم شوند ، پوشاک بدست آمده دارای تصاویر نامناسب ضد فرهنگی هستند که برازنده استفاده در داخل کشور اسلامی نیست .

فرمانده نیروی انتظامی کیش در پاسخ به دیگر سئوال ایرنا که چند نفر از عوامل در این عملیات دستگیر شدند ؟ اظهار کرد : در جریان انتقال این کالا ها 14 نفر دستگیر شدند که بر اساس دستور مقام قضایی اقدامات لازم صورت می گیرد.

وی در مورد طرح ' دریادلان عاشورایی ' و مبارزه جدی با کالای قاچاق اظهار کرد : از ابتدای این طرح 32 فروند لنج در آبهای حوزه استحفاظی مرزبانی دریابانی کیش در حین تردد و طی مسیر به سواحل استان های بوشهر و هرمزگان توقیف شده که بیش از 50 میلیارد تومان کالای قاچاق از آنها بدست آمده است که عمده کالاهای بدست آمده معادل تولید داخل دارد .

عملیات دریا دلان عاشورایی از مهر سال 95 با هدف حراست از مرزهای آبی جمهوری اسلامی ایران و ذخایر گونه های نادر جانوری در محیط دریایی خلیج فارس به اجرا در آمده است.

سرهنگ جهانبخش در مورد اضافه شدن شناورهای کمکی برای عملیات گفت : دو لنج اخیر توسط ناوچه جدیدی که به مجموعه اضافه شده توقیف شده اند .

جانشین فرمانده دریابانی کیش نیز در مورد مبدا و مقصد حرکت این دولنج گفت : این دو لنج از مبدا شارجه امارات به سمت بندر نخل تقی در استان بوشهر حرکت کرده بودند که حدود ساعت 19 جمعه شب در 16 و 20 مایلی جزیره کیش متوقف شدند .

سرهنگ علی اصغر جمالی افزود : با بررسی اجمالی بیشتر کالاها تجاری بودند که گمرک بوشهر به ویژه نخل تقی توانایی و صلاحیت ترخیص آن را نداشتند .

وی افزود: با هماهنگی مقام قضایی لنج های توقیف شده به داخل اسکله هدایت شدند و اقدامات قضایی صورت گرفته است

نخل تقی بندری در استان بوشهر در جنوب ایران است و در بخش مرکزی شهرستان عسلویه قرار دارد.

این شهر در ۱۲ کیلومتری جنوب شرقی روستای شیرینو و در ۳۰۰ متری کرانه خلیج فارس قرار دارد و ارتفاعش از سطح دریا ۲ متر است .

توقیف لنچ_3

توقیف لنچ_4

توقیف لنچ_5

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

این اخبار را از دست ندهید:

شوهر خاله ام مرا به اتاق تاریک برد تا ارواح خبیث را از کالبدم خارج کند ولی ... / هانیه شکنجه شیطانی شد

پریسا بیوه بود و اصرار داشت تا اکرم را طلاق بدهم اما آن حادثه شوم چشمان من را باز کرد

دردسر دوستی مرد متاهل با دختر آبادانی / جوان تهرانی وقتی سر قرار شوم رسید خشکش زد+عکس

اعدام پنجشنبه صبح در زندان مشهد

شبی که به خاطر صیغه شدن مادرم فرار کردم...!

مرد میانسال با زنم خیلی صمیمی حرف می زد، وقتی در حیاط خانه بود...

دختر جوان به خاطر یک فیلم شیطانی عضو باند مخفوف شد

تصاویر و اسامی گرفتار شده ها و قربانیان معدن آزادشهر گلستان + جزئیات

داماد شب جشن عروسی، عروس را رها کرد و رفت!

قتل پدرزن» به دست داماد جوان

راز شوم جسد سوخته شده یک مرد جنگل حمیدیه / زن شیطان صفت و سه مرد دستگیر شدند

فرجام زن دیوانه ای که 7فرزندش را کشت+ عکس

پدیده عجیب در آسمان / رعد و برق آسمان قم را سبز کرد+ تصاویر

شیون دلخراش 26 کودک روستایی که پدرشان در معدن آزادشهر گلستان دفن شد + عکس قربانیان و جدول

مجازات اعدام برای دو ستاره فوتبال+ عکس

تهران را آب برد! +تصاویر

 

 

کدخبر: 262526 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟