هفتم اردیبهشت‌ماه، پیکر نیمه‌جان دختربچه‌ای پنج ساله به نام رقیه به بیمارستان شهید هاشمی‌نژاد مشهد منتقل شد. روی سر و پا و لگن دختربچه آثار جراحت‌های زیادی دیده‌ می‌شد و سر او به طرز عجیبی متورم شده بود. تلاش پزشکان برای نجات او آغاز شد و از آنجا که به‌نظر می‌رسید رقیه قربانی کودک‌آزاری شده، ماجرا به پلیس نیز گزارش شد. با گذشت چند روز، وقتی ضریب هوشی دختربچه به‌شدت پایین آمد و مرگ مغزی شدن او مطرح شد، ماجرا به قاضی میرزایی، کشیک جنایی مشهد گزارش و وی همراه تیمی از مأموران راهی بیمارستان شد.

مادر رقیه در تحقیقات گفت: 2سال پیش با داشتن دختربچه‌ای خردسال از شوهرم جدا شدم و بعد از یک سال با مرد دیگری به‌طور موقت ازدواج کردم. مادرم در خانه‌ای اجاره‌ای زندگی می‌کرد که ما هم در کنار او زندگی می‌‌کردیم. شوهر دومم گاهی اوقات عصبانی می‌شد و دخترم را اذیت می‌کرد و موهایش را می‌کشید. تا اینکه روز حادثه Incident به‌دلیل اینکه چند روزی بیکار بود و از خانه بیرون نمی‌‌رفت، با او بحثم شد.

بحث ما به درگیری تبدیل شد و در این هنگام شوهرم که دوباره عصبی شده بود به سراغ رقیه که خوابیده بود رفت و شروع به کتک زدن او کرد. او را بلند کرد و به زمین کوبید و بعد دوباره سراغش رفت و از پایش گرفت و سرش را به دیوار کوبید. با دیدن این صحنه فقط جیغ می‌کشیدم و از همسایه‌ها کمک می‌خواستم. شوهرم حتی مادرم را که قصد میانجیگری داشت، کتک زد. وقتی دیدیم حال دخترم بد است، او را به بیمارستان منتقل کردیم که به ما گفتند رقیه به کما رفته است.

در شرایطی که مادربزرگ رقیه نیز اظهارات دخترش را تأیید می‌کرد، قاضی جنایی به تحقیق از ناپدری او که در بازداشت بود، پرداخت. مرد 38ساله اما مدعی شد که همه دروغ می‌گویند و این مادرزنش بوده که نوه‌اش را کتک زده است. اظهارات این مرد در حالی بیان می‌شد که مادرزن او، فردی پیر و ضعیف بود و هرگز نمی‌توانست اینچنین نوه‌اش را شکنجه کند.

بنابراین قاضی جنایی دستور بازداشت ناپدری را صادر کرد و این در حالی است که به گفته پزشکان امیدی به زنده ماندن رقیه نیست و فقط یک معجزه می‌تواند او را به زندگی برگرداند. براساس این گزارش، روز گذشته، پدر رقیه نیز که از این ماجرا باخبر شده بود با حضور در دادسرا علیه متهم پرونده شکایت کرد و گفت که از وقتی از همسرش جدا شده وی محل زندگی‌اش را تغییر داده و به همین دلیل در این مدت موفق نشده بود که دخترش را ببیند. هم‌اکنون تحقیقات در این زمینه ادامه دارد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 261129 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟