به گزارش رکنا، یکی از داوطلبان کنکور مهندسی کامپیوتر به نمایندگی از دیگر داوطلبان به رکنا گفت: ما داوطلبان کنکور مهندسی کامپیوتر گرایش های معماری ، نرم افزار و شبکه و رایانش امن که هنوز از شوک تغییر دروس کنکور که هنگام انتشار دفترچه ی سازمان سنجش در دی ماه از آن مطلع شده بودیم بیرون نیامده بودیم که این بار به طرز عجیب و غیرقابل باوری در روز کنکور ماجرای دیگری  ما را غافلگیر کردند.
وی گفت: در سنوات گذشته رشته مهندسی کامپیوتر دارای دو دفترچه بود، دفترچه ی اول شامل 30 سوال زبان، 16 سوال ریاضی و 27 سوال مشترک و زمان 140 دقیقه و دفترچه دوم شامل 16 تست تخصصی و 100 دقیقه بود.
اما این دوره دفترچه اول شامل 30 سوال زبان، 20 سوال ریاضی، 30 سوال مشترک و 20 سوال تخصصی بود و تنها 195 دقیقه برای پاسخ به آنها وقت تعیین شده بود.
بسیاری از ما با فکر این که سازمان سنجش اشتباها دروس تخصصی را در دفترچه ی مشترک چاپ کرده پس از پاسخ به سوالات زبان ، ریاضی و مشترک و تحویل دفترچه اول منتظر سوالات تخصصی گرایش های خود بودیم که در کمال ناباوری هیچ سوالی نبود جز سوالات تخصصی یک گرایش هوش مصنوعی و ما که زمان زیادی برای دروس تخصصی که ضریب 3 داشت گذاشته بودیم  روی صندلی خشکمان زد. 
عده ای از ما اما این فکر را نکرده و تصمیم گرفتند علی رغم حرف مراقبان که در تمامی حوزه ها اعلام کردند شما دارای دفترچه دوم هستید دروس تخصصی را در همان دفترچه اول پاسخ دهند اما چطور می شود در آن زمان کوتاه به آن همه سوال وقت گیر که زمانش در سال های قبل استاندارد بود پاسخ داد. 
چرا گرایش هوش مصنوعی باید 60 دقیقه بیشتر وقت می داشت و دروس تخصصی گرایش های شبکه و رایانش امن و نرم افزار و معماری در دفترچه ی دوم نبودند؟ چرا به ما گفتند دفترچه دوم تخصصی است و چرا روی کارت های ما نوشته بود زمان 255 دقیقه است؟
این داوطلب کارشناسی ارشد ادامه داد: اگر این اتفاقات سهوی بوده یا عمدی بوده تنها باعث شده سرنوشت و زندگی ما را به بازی بگیرند.
بنا به این گزارش، داوطلبان رشته مهندسی با انتشار این خبر خواستار رسیدگی و پاسخ مسئولان در راستای این اتفاقات در کنکور 96 شده اند. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

اخبار زیر را از دست ندهید:

عکس/ معلم رودباری به یاد شهدای مرزبانی با لباس آنان سر کلاس رفت

فیلم لحظه برخورد شدید قطار با تریلی + فیلم

اعتراض تند داوطلبان آزمون ارشد 96 از نحوه برگزاری کنکورمهندسی/تغییر ناگهانی از روند همیشگی

مرگ زن جوان در هاله ای از ابهام

ببینید مردخطرناک داعشی را قبل و بعد از دستگیری+فیلم

دستگیری 36 دختر و پسر درپارتی شبانه / دختر و پسرها لباس های نیمه عریان داشتند

اسیدپاشی وحشتناک مرد خشمگین به زنش در خراسان

 

کدخبر: 261095 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟