این باند متشکل از تعدادی سردفتر و وکیل که با همکاری برخی عوامل اداره ثبت و یکی از مسئولان عمران پردیس، زمین‌های رهاشده در این منطقه را شناسایی و با سند جعلی به مردم می‌فروختند.

ایمان میرزازاده وکیل مدافع یکی از مالباختگان این پرونده چگونگی وقوع این زمین‌خواری را تشریح کرد و گفت: موکلی دارم که حدود دو سال پیش به من مراجعه کرد و ماجرا از این قرار بود که زمینی را در منطقه پردیس تهران خریداری می‌کند اما فردی که زمین را فروخته بود، حاضر به انتقال سند نمی‌شود. بعد از پیگیری‌هایی که انجام دادیم، متوجه شدیم فردی که زمین را فروخته، اساساً مالک زمین نبوده بلکه یک وکالت کاری داشته است.

این وکیل دادگستری افزود: در نهایت به دفترخانه‌ای که وکالت کاری را صادر کرده بود مراجعه و متوجه شدم وکالت منقضی شده است. در همین اثنی متوجه شدم یک صلح‌نامه جعلی منتسب به خانواده‌ای سرشناس که بسیاری از زمین‌های آن منطقه، متعلق به پدر این خانواده است، وجود دارد. گویا پدر این خانواده از امرای ارتش در رژیم سابق بوده و یکی از اعضای خانواده به‌نام «الف.الف.» از دست‌اندرکاران کودتای نوژه بوده که بعد از انقلاب به اعدام execution محکوم و تمام اموالش مصادره و اعضای خانواده‌اش هم متواری شده و از کشور رفته‌اند.

میرزازاده افزود: چند سالی است افرادی که اطلاعاتی در خصوص املاک آن منطقه دارند، به صورت باندی عمل می‌کنند و املاکی را که به‌واسطه حضور صاحبانشان در خارج از کشور رها شده‌اند، با گروهی از وکلا، سردفتران و مخصوصاً یکی از مسئولان شرکت عمران پردیس، شناسایی و با جعل سند، وکالت‌نامه و صلح‌نامه مربوط به 40 یا 30 سال پیش، خود را به‌عنوان وکیل قانونی یا مالک معرفی می‌کنند و از طریق عواملی که در اداره ثبت آن منطقه دارند، سند مالکیت المثنی می‌گیرند و زمین‌ها را می‌فروشند.

وی توضیح داد: چون آن خانواده‌ها، کسی را برای پیگیری اموالشان ندارند، در نتیجه این افراد خیلی دقیق می‌نشینند و املاک را از طریق ثبت شناسایی و خیلی راحت تملک می‌کنند و با فروش این زمین‌ها، پول‌های کلان نصیب‌شان می‌شود.

میرزاده اضافه کرد: دادستان پردیس و بازپرس شعبه اول دادسرا، انسان‌های بسیار شریف و زحمت‌کشی هستند و زمانی که این سند مجعول کشف شد، فردی که سند را جعل کرده بود در اختیار ضابط قضایی قرار گرفت و پس از دو هفته تحقیقات و بازجویی، متوجه شدند اعضای این باند متشکل از برخی عوامل اداره ثبت، تعدادی سردفتر و وکیل هستند که نسبت به یک‌سری پلاک‌های ثبتی آن منطقه، سند جعلی تنظیم کردند و به‌واسطه آن اسناد، از اداره ثبت، سند مالکیت گرفتند و زمین‌ها را فروختند.

این وکیل دادگستری ادامه داد: بازپرس و دادستان به‌شدت دنبال موضوع هستند و فردی که دستگیر شده، «م.ب.» نام دارد که چند وقت پیش اخبار 20:30 هم تحت یک گزارشی از او نام برد و اعلام کرد که زمین‌خواری کرده است.

میرزازاده گفت: حتی شنیده‌ام این فرد 62 هکتار زمین را با برقراری ارتباط از طریق کارشناس رسمی دادگستری، اداره ثبت و برخی کارشناسان ثبت، تصرف کرده است، مثلاً یک رودخانه را روی نقشه جابه‌جا کرده و به‌جای اینکه در نقطه واقعی نشان دهد، 10 هزار متر بالاتر نشان داده و ضمن تصرف رودخانه، حدفاصل رودخانه واقعی و رودخانه جعلی روی نقشه را نیز تصرف کرده است.

به وی، کیفرخواست این باند زمین خواری صادر شده و به زودی پرونده به دادگاه ارسال می‌شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 259906 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟