دستگیری دزدان میلیاردی طلاهای یک خانه در شیراز+عکس

به گزارش رکنا، سردار احمد علی گودرزی رییس پلیس Police استان فارس گفت: چندی پیش یک خانه هدف دستبرد سارقان قرار گرفته و تیم ویژه ای از ماموران پلیس آگاهی شیراز برای دستگیری عاملان این سرقت Stealing میلیاردی وارد عمل شدند.
وی ادامه داد: کاراگاهان اداره عملیات ویژه از صحنه سرقت بازدید و مشخص شد سارقان با استفاده از کلید وارد خانه شده و با دستگاه برش و دیلم اقدام به تخریب 3 گاوصندوق داخل خانه کرده و طلاهای داخل آن را که به ارزش 2 میلیارد تومان است و تعدادی اسناد و مدارک را به سرقت برده اند.

085
سردار گودرزی افزود: با اقدامات اطلاعاتی و فنی کاراگاهان پلیس آگاهی در این راستا 3 نفر شناسایی و در عملیات جداگانه و غافلگیرانه دستگیر و به جرم Crime ارتکابی اقرار کردند.
وی گفت: در بازرسی از مخفیگاه متهمان وسایل سرقتی شامل چندین جلد سند خانه، خودرو و مدارک شناسایی ، 4 گوشی موبایل، طلا و جواهرات گران قیمت شامل 10 سرویس طلا، برلیان و الماس ، 28 حلقه انگشتر ، 11 حلقه دستبند تک پوش و النگو ، 10رشته زنجیر و گردنبند ، 10جفت گوشواره و 5 عدد مدال و پلاک طلا کشف شد.
وی ادامه داد: در یک پرونده دیگر نیز مأموران پلیس آگاهی 2 نفر سارق خانه را شناسایی و دستگیر و اموال به سرقت رفته شامل دو کیلو گرم طلا ،چهار دستگاه ال ای دی، ‌16 عدد ساعت مچی، تعدادی فرش های دست بافت و مقداری وسائل دیگر به ارزش تقریبی دو میلیارد ریال کشف کردند.
این مقام انتظامی با هشدار به شهروندان در خصوص عدم نگهداری مقادیر زیاد طلا خصوصاً اموال با ارزش در منزل، گفت: توصیه می شود شهروندان در زمان مسافرت حتما آن ها را در صندوق امانات نگهداری و در حد امکان منزل را مجهز به دوربین های مدار بسته کنند.

362
سردار گودرزی دستگیری اعضای باند سارقان اماکن و کشف 30 فقره سرقت، دستگیری اعضای باند سارقان منزل و کشف 10 فقره سرقت، دستگیری سارق و کشف 42 فقره کیف قاپی، دستگیری سارق و کشف 60 فقره سرقت درون خودرو، کشف دو فقره قتل Murder و انهدام سه باند کلاهبرداری را از دیگر اقدامات مهم پلیس آگاهی استان در سال جدید عنوان کرد.
فرمانده انتظامی استان فارس با اشاره به آمار کشفیات مواد مخدر Drugs استان از ابتدای سال جاری تا کنون،گفت: در این مدت بیش از 2 تن و 1000 کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف و تعداد یک هزار و 197 نفر متهم دستگیر و به مراجع قضائی معرفی شدند.
سردار گودرزی افزود: در حوزه مبارزه با قاچاق Contraband کالا از ابتدای سال جاری تا کنون 130 دستگاه خودرو در این راستا توقیف و حدود 255 میلیارد ریال کالای قاچاق کشف شده است؛ همچنین در این خصوص 112 فقره پرونده تشکیل و 225 نفر متهم دستگیر شده اند.
وی به دستگیری یک کلاهبردار آگهی دهنده پرداخت تسهیلات بانکی در سایت دیوار اشاره کرد و افزود: در پی وصول چندین فقره مرجوعه قضائی مبنی بر کلاهبرداری اینترنتی ، بررسی های لازم انجام و مشخص شد فردی با جعل عنوان و به نام یک شرکت جعلی اقدام به درج آگهی در سایت دیوار تحت عنوان پرداخت تسهیلات بانکی با سود کم بهره کرده و پس از اخذ وجه از شکات ، دیگر پاسخگو نبوده و متواری شده است.
سردار گودرزی افزود: اقدامات تکمیلی ، فنی و اطلاعاتی لازم انجام و متهم طی اقدامی غافلگیرانه در شیراز دستگیر شد؛ تاکنون بیش از 50 نفر از شکات شناسایی و متهم نیز به همراه پرونده به دادسرا اعزام شد.
فرمانده انتظامی فارس در بخش پایانی سخنان خود، به اقدامات پلیس فارس در ایام تعطیلات نوروز اشاره کرد و گفت: با تمهیدات ویژه ای که با همکاری سایر نهادهای مربوطه انجام گرفت، تلفات جاده ای در این ایام 48 درصد کاهش و کشفیات سرقت 88 درصد افزایش داشت.
وی گفت: بر اساس نظر سنجی از مسافران نوروزی و گردشگران خارجی، 95 درصد حضور پلیس و 93 درصد نحوه برخورد و رفتار پلیس را کاملا مناسب ارزیابی کردند.
سردار گودرزی خاطر نشان کرد: یک هزار و 165 دقیقه مصاحبه رادیویی و تلویزیونی توسط پلیس در ایام نوروز انجام گرفت که حدود یک سوم مصاحبه های کل نیروی انتظامی در سطح کشور را به خود اختصاص داد. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 256879 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟