سرنوشت شوم مادر و 2 کودک در اسارتگاه مرد گروگانگیر/پلیس مشهد وارد عمل شد +عکس

به گزارش رکنا، سردار بهمن امیری مقدم رئیس پلیس Police خراسان رضوی در تشریح این خبر گفت: مردی جوان دیروز به کلانتری مهرگان مشهد مراجعه و اظهار کرد فردی با تهدید اسلحه خواهر 32 ساله اش و دو کودک وی را از بلوار طبرسی مشهد با تهدید اسلحه ربوده و به مکان نامعلومی انتقال داده است. 
این مقام انتظامی ادامه داد: با توجه به اهمیت موضوع ماموران کلانتری مهرگان تحقیقات گسترده را با هدایت فرمانده انتظامی مشهد آغاز کردند. زن ربوده شده نیز در تماس تلفنی چند ثانیه ای با خانواده اش اعلام کرده بود فرد گروگانگیر او و دو کودکش را با تهدید اسلحه به خانه ای برده است. 
وی گفت: تحقیقات گسترده با ردزنی اطلاعاتی تا ساعت 2:30 بامداد امروز 22 فروردین ادامه داشت و پس از شناسایی محل اختفای گروگانگیر که مردی 35 ساله بوده و از سه سال پیش نیز با این خانواده در ارتباط بوده پلیس وارد عمل شد. 
وی افزود: گروگانگیر مسلح که دچار ترس و وحشت شده بود اقدام به تیراندازی به سمت ماموران و زن جوان کرد. در این درگیری زن 32 ساله از ناحیه کتف به صورت سطحی مجروح شد. 
امیری مقدم ادامه داد: این عملیات تا ساعت هفت امروز ادامه داشت و پلیس با رعایت احتیاط لازم مادر و دو کودک 9 و 11 ساله اش را از چنگ آدم ربای مسلح رها کرد. 
وی گفت: متهم نیز که از ناحیه گلو اقدام به خودزنی کرده بود به همراه زن جوان به بیمارستان انتقال یافتند. وضعیت جسمی این دو نفر رضایتبخش است و یک قبضه کلت کمری، یک تیر فشنگ و پوکه در محل کشف شد. 
رئیس پلیس خراسان رضوی افزود: تحقیقات برای روشن شدن انگیزه آدم ربایی با توجه به شناخت قبلی متهم 35 ساله از زن جوان و خانواده اش، ادامه دارد. 

جواب رد خواستگاری انگیزه گروگانگیری

سرهنگ علیرضا شریفی رئیس پلیس یگان ویژه خراسان رضوی درباره جزئیات حادثه گروگانگیری در مشهد مقدس، اظهار کرد: در ساعات اولیه بامداد روز سه شنبه ( 22 فروردین ماه) حادثه گروگانگیری منطقه همت آباد مشهد مقدس به یگان ویژه ابلاغ شد، واحد رهایی گروگان این یگان در کوتاه ترین زمان ممکن در محل حادثه حضور یافت و فرماندهی صحنه مأموریت را بر عهده گرفت.

وی افزود: فرد گروگانگیر با گروگان گرفتن شش نفر از اعضای یک خانواده و با شلیک به مادر خانواده و تهدید به قتل سایر افراد، از نیروهای پلیس حاضر در محل خواست تا صحنه را ترک کنند؛ با توجه به خونریزی شدید مادر خانواده که از ناحیه بازو مورد اصابت گلوله گروگانگیر قرار گرفته بود و با صحبت های متقاعد کننده، فرد مصدوم آزاد و جهت مداوا در اختیار عوامل اورژانس حاضر در محل قرار گرفت.

این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: در ادامه عملیات با صحبت ها و مذاکرات صورت گرفته، گروگانگیر تعداد 3 نفر از افراد گروگان گرفته شده را آزاد کرد اما همچنان تهدید و اقدام به تیراندازی به سمت مأموران می کرد؛ با ورود غافلگیرانه واحد رهایی گروگان، گروگانگیر که راهی برای فرار نمی دید در اقدامی ناگهانی با اسلحه خود اقدام به خودکشی کرد که با حضور عوامل اورژانس به بیمارستان منتقل شد؛ در حال حاضر وضعیت عمومی وی رضایت بخش است.

شریفی با بیان اینکه در بررسی های اولیه مشخص شد که متهم در پی جواب رد از سوی خانواده دختر مورد علاقه اش اقدام به گرونگیری کرده است، گفت: پس از پایان مأموریت، جمعی از اهالی محل و همسایگان افراد گروگان گرفته شده از حضور پلیس در کوتاه ترین زمان ممکن و برقراری امنیت، تقدیر و تشکر کردند.

 

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 256734 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟