سال گذشته بود که مردی با اداره پلیس تماس گرفت و اعلام کرد مرد کلاهبرداری که در سایت دیوار از او کلاهبردای کرده داخل خیابان دیده است و برای دستگیری وی درخواست کمک کرد. لحظاتی بعد تیمی از مأموران به آدرس داده شده حاضر شدند و متهم کلاهبردار را دستگیر کردند. شاکی در توضیح ماجرا گفت: برای خرید خانه پول نیاز داشتم و به همین دلیل تصمیم گرفتم خودروی لکسوس ام را بفروشم که مشخصات خودروام را در سایت دیوار آگهی کردم. روز بعد فردی تماس گرفت و قرار شد او کارشناسی همراه خود بیاورد و بعد از اینکه از صحت خودرو اطمینان پیدا کرد در مورد قیمت آن با هم صحبت کنیم. روز قرار آن مرد به همراه دوست کارشناسش آمدند و وقتی خودرو را دیدند همان قیمتی را که پیشنهاد داده بودم قبول کردند و قرار شد بابت پرداخت آن چند چک رمزدار به من تحویل بدهد و بعد از پرداخت چک‌ها به یک دفتر اسناد رسمی برویم. در ملاقات بعدی با اینکه از قبل سر قیمت توافق کرده بودیم شروع به چانه‌زنی کرد، اما من قیمت را کم نکردم و در نهایت او به همان قیمت قبلی راضی شد. سپس یک سری چک رمزدار تحویلم داد و همراه دوستش مدارکم را برای انجام کارهای سند گرفت و رفت.

شاکی ادامه داد: وقتی وارد بانک شدم و چک‌ها را تحویل باجه دادم، کارمند بانک مرا به اتاق رئیس بانک راهنمایی کرد و لحظاتی بعد مأموران پلیس آمدند و مرا به اتهام جعل چک بازداشت کردند که بعد از ارائه توضیحات و شرح ماجرا آزاد شدم.

وی ادامه داد: ساعتی قبل در خیابان ستارخان در حال عبور بودم که ناگهان چشمم به مرد کلاهبردار افتاد که در یکی از رستوران‌های غذاخوری حوالی همان خیابان نشسته بود. بلافاصله با پلیس تماس گرفتم و مأموران با حضور در محل او را دستگیر کردند.

متهم پس از دستگیری به جرم Crime خود اقرار کرد و گفت: ما یک باند 13 نفره هستیم که بعد از رصد صفحات آگهی فروش خودرو در روزنامه‌‌ها و شبکه‌های اجتماعی از جمله سایت دیوار، با صاحبان خودروهایی که ارزش قیمت بالایی داشتند از جمله سانتافه و لکسوس تماس می‌گرفتیم. بعد از قرار با فروشندگان و توافق مبلغ خودرو، بابت پرداخت آن چک رمزدار تحویل می‌دادیم. سپس مدارک و سند خودرو را تحویل می‌گرفتیم و با جعل آنها خودرو را با قیمت بالاتری به فرد دیگری می‌فروختیم.

با توضیحات متهم و مشخصاتی که او در اختیار مأموران قرار داده بود بررسی‌ها نشان داد اعضای این باند 30 نفر هستند. مأموران در ادامه اعضای این باند را شناسایی و دستگیرکردند. متهمان پس از صدور کیفر خواست به اتهام کلاهبرداری جعل مدارک و اسناد رسمی و فروش مال غیر برای دادگاهی به شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی قربان‌زاده منتقل شدند که به دلیل طولانی شدن جلسه ادامه رسیدگی به این پرونده را به جلسه بعدی موکول شد. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 256621 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟