شمارش معکوس برای زندگی امیر حسین / قاتل ستایش نفس هایش به شماره افتاد+عکس

ابوالقاسم مرادطلب، دادستان ورامین در این‌باره به همشهری گفت: اخباری که درخصوص اجرای حکم اعدام execution به جای حکم قصاص در پرونده قاتل The Murderer ستایش منتشر شده کذب است و چنین اتفاقی نیفتاده است. وی ادامه داد: مدتی قبل با قطعی شدن حکم متهم در دیوان‌عالی کشور اولیای‌دم ستایش را به دادسرا دعوت کردیم تا آنها تصمیم نهایی‌شان را درخصوص مجازات قاتل مطرح کنند.

در این پرونده متهم به‌خاطر ارتکاب قتل Murder به قصاص و به‌خاطر تجاوز Rape به اعدام محکوم شده است. هرچند که در چنین پرونده‌هایی نتیجه نهایی یکی است و جان متهم گرفته می‌شود اما در مباحث حقوقی به این شکل است که اگر خواسته اولیای دم قصاص باشد چون مقتول زن و قاتل مرد است اولیای دم باید نصف دیه را به قاتل پرداخت کنند.

از این‌رو از پدر و مادر ستایش درخواست کردیم که نظر نهایی‌شان را اعلام کنند و آنها نیز اعلام کردند به‌زودی در این‌باره تصمیم‌گیری خواهند کرد. روز 21فروردین‌ماه سال 95امیرحسین که آن زمان نوجوانی 17ساله بود، ستایش دختر 6ساله افغان را که در همسایگی‌شان در خیرآباد ورامین زندگی می‌کرد مورد تعرض قرار داد و وی را به قتل رساند اما 2روز بعد راز این جنایت برملا و متهم بعد از محاکمه در شعبه هفتم دادگاه کیفری یک استان تهران به اتهام قتل به قصاص و به‌خاطر تجاوز به اعدام محکوم شدبرای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 256240 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟