رسیدگی به این پرونده از سال 92 آغاز شد. ماجرا از این قرار بود که مردی که خودش را دکتر معرفی می‌کرد با انجام تبلیغات گسترده وانمود کرد که قصد کارآفرینی دارد. او به طعمه هایش کرم می‌داد تا آنها طی فرایندی چند هفته‌ای آن را به کود تبدیل کنند و ادعا کرده بود که کودها را خودش با قیمتی بالاتر می‌خرد. اوایل همه‌‌چیز به خوبی پیش می‌رفت و این مرد روزبه‌روز کارش را توسعه می‌داد و افراد بیشتری را برای همکاری ترغیب می‌کرد.

او کاری کرده بود که درآمد خوبی نصیب طعمه هایش شود و آنها که از پشت پرده این ماجرا بی‌اطلاع بودند درخواست دریافت کرم‌های بیشتری می‌کردند اما چون امکانات این کار را نداشتند در شرکت سرمایه‌گذاری می‌کردند. روزبه‌روز سرمایه بیشتری وارد کار تولید کود می‌شد تا اینکه بعد از مدتی دیگر از سودهای کلان خبری نبود. مدیر شرکت نمی‌توانست پول‌های سرمایه‌گذاران را بازگرداند و در شرایطی که تعداد آنها به بیش از 4هزار نفر در سراسر کشور رسیده بود، وی بازداشت و محاکمه شد.

در جلسه محاکمه که روز 22اسفندماه سال گذشته در شعبه 11دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی مجید متین راسخ و با حضور قاضی حسینی برگزار شد متهم در دفاع از خودش گفت: من حدود 200میلیارد تومان از شاکیان دریافت کرده‌ام اما 150میلیارد تومان را پس داده و فقط 50میلیارد تومان مانده است که آن هم با فروش کودها و کرم‌ها تأمین می‌شود و من رضایت شاکیان را جلب می‌کنم. در نهایت ختم جلسه اعلام شد و قضات وارد شور شدند.روز گذشته قضات دادگاه بعد از بررسی محتویات پرونده متهم را گناهکار شناختند و وی را به تحمل 10سال حبس و رد مال به شاکیان محکوم کردند. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 255242 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟