چهار مصدوم در حال تعویض لنت خودرو بودند که هدف اسیدپاشی نامرئی قرار گرفتند به طوری که هیچ کدام از آنها متوجه عامل اسیدپاشی نشدند. بررسی فیلم دوربین‌های مداربسته محل حادثه Incident راز این اسیدپاشی را بر ملا می‌کند.

به گزارش پرونده، ساعت 11:25 هفتم فروردین‌ماه بود که مأموران کلانتری خزانه از اسیدپاشی به روی چهار راننده آژانس با خبر و راهی محل شدند. بررسی‌ها نشان داد چهار مرد جوان مقابل آژانس تاکسی تلفنی در خیابان خزانه بخارایی در حالی تعویض لنت خودروی پرایدی بودند که ناگهان از کمر و سر احساس سوزش می‌کنند و لحظاتی بعد متوجه می‌شوند از سوی فرد یا افراد ناشناسی مورد حمله اسیدپاشی قرار گرفته‌اند. همچنین مشخص شد چهار مرد مصدوم که همگی راننده آژانس تاکسی تلفنی هستند، پس از حادثه با دو دستگاه موتورسیکلت برای درمان به بیمارستان آیت‌الله کاشانی منتقل شده‌اند.

مأموران پلیس در ادامه برای بررسی حادثه راهی بیمارستان شدند که دریافتند شدت سوختگی دو نفر از راننده‌ها خیلی زیاد است به طوری که برای ادامه درمان به بیمارستان سوختگی منتقل شدند و دو نفر دیگر که سوختگی آنها کمتر است در بیمارستان آیت‌الله کاشانی تحت درمان قرار دارند. یکی از مصدومان حادثه اسیدپاشی که شدت سوختگی آن نسبت به سه راننده دیگر کمتر بود، درباره حادثه گفت: ما همگی راننده آژانس هستیم و با خودروهایمان در آژانس مسافرکشی می‌کنیم. ساعتی قبل از حادثه یکی از راننده‌ها گفت که لنت ترمز خودروی پرایدش ایراد دارد و قصد دارد لنت ترمزش را تعویض کند. من و دو نفر دیگر از راننده‌ها به کمک او رفتیم و در حال تعویض لنت خودرو بودیم که ناگهان همگی احساس کردیم کمر و پشت سرمان احساس سوزش گرفت. ثانیه‌هایی بعد احساس سوزش به حدی بود که فریاد ما به آسمان بلند شد و با صدای بلند فریاد می‌زدیم‌، آی سوختم به طوری که با فریاد‌های ما همه اهالی محل و کاسب‌ها به داخل خیابان آمدند. پس از این همگی به داخل آژانس رفتیم و با کمک افراد دیگر به کمر و سرمان آب پاشیدیم تا سوزش آن کم شود. در حالی که شدت درد و سوختگی توان ما را گرفته بود با موتورسیکلت به بیمارستان رفتیم که متوجه شدیم مورد اسیدپاشی قرار گرفته‌ایم.

وی در ادامه گفت: ما چهار نفر با کسی دشمنی نداریم اما خانواده ما مدتی است که با دامادمان که شهروز نام دارد، اختلاف دارد به طوری که او همیشه خانواده ما را تهدید می‌کند و حتی چند بار هم با ما درگیر شده و الان هم در دادسرا پرونده شکایت ما در حال رسیدگی است به همین دلیل من به دامادمان مشکوک هستم و احتمال می‌دهم او قصد داشت به روی من اسید بپاشد، اما به اشتباهی به روی همکاران من اسید پاشید.

آغاز تحقیقات جنایی به دستور بازپرس

در حالی که چهار مرد مصدوم تحت درمان پزشکی قرار داشتند، پزشکی قانونی اعلام کرد چهار مرد راننده با اسید سولفولیک غلیظ هدف قرار گرفته‌اند. پس از شکایت چهار مرد مصدوم پرونده به دستور قاضی منافی‌آذر، بازپرس ویژه قتل Murder دادسرای امور جنایی تهران برای رسیدگی و تحقیق در اختیار تیمی از کارآگاهان اداره شانزدهم پلیس آگاهی قرار گرفت. بررسی‌ها نشان داد شهروز چند سالی است با خانواده همسرش اختلاف دارد و چندین بار هم با آنها درگیر شده و آنها را تهدید کرده است. بنابراین مأموران شهروز را به عنوان مظنون حادثه بازداشت کردند.

متهم جرمش را انکار کرد

صبح دیروز در حالی که چهار مرد مصدوم برای شکایت به دادسرای جنایی آمده بودند، متهم به دادسرا منتقل شد و مورد بازجویی قرار گرفت.

متهم با انکار جرمش گفت: من مکانیک هستم و روز حادثه در مغازه‌ام بودم و از حادثه اسیدپاشی خبری ندارم. وی ادامه داد: زندگی خوبی داشتم و حاصل زندگی‌ام دو دختر است تا اینکه پنج سال قبل با خانواده همسرم اختلاف پیدا کردم و از آن روز به بعد آنها در زندگی من دخالت می‌کردند تا جایی که همسرم با دو دخترم از خانه من رفتند و الان پنج سال است مرا تنها گذاشته‌اند. پس از این خیلی تلاش کردم همسر و دو دخترم را به زندگی برگردانم، اما خانواده همسرم همیشه مانع می‌شدند و زندگی مرا به تباهی کشاندند تا جایی که چندین بار با آنها درگیر شدم. آنها تصمیم دارند من همسرم را طلاق بدهم، اما من گفته‌ام که هرگز همسرم را طلاق نمی‌دهم به همین دلیل الان برای من پاپوش درست کرده‌اند تا مرا به زندان Prison بیندازند.

من و همکارانم بی‌گناه سوختیم

یکی از شاکیان که در این حادثه به شدت سوخته بود، گفت: روز حادثه در حال تعویض لنت خودروام بودم و سه نفر از همکارانم نیز به من کمک می‌کردند. در حالی که همگی پشت به خیابان بودیم ناگهان احساس کردم پشتم داغ شد. همان لحظه هم متوجه شدم که خودرویی از پشت‌سر ما عبور کرد. ثانیه‌هایی بعد احساس سوزش عجیبی به من دست داد به طوری که فریادم به آسمان بلند شد. در همین لحظه متوجه شدم سه همکارم نیز همین احساس سوزش را دارند و همگی فریاد‌ آی سوختنمان به آسمان بلند شد که فهمیدیم با مایع اسیدی از پشت‌سر هدف قرار گرفته‌ایم. وی در ادامه گفت: وقتی به بیمارستان منتقل شدیم متوجه شدم که داماد یکی از همکارانم به خاطر اختلافی که با خانواده همسرش دارد قصد داشته به روی برادر زنش اسید بپاشد که به اشتباهی من و همکارانم بی‌گناه سوختیم.

در پایان متهم برای ادامه تحقیقات به دستور قاضی منافی‌آذر در اختیار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت. همچنین بازپرس پرونده به مأموران دستور داد همزمان با ادامه تحقیقات میدانی و تحقیق از شاهدان، فیلم دوربین‌های مداربسته محل حادثه و اطراف آن را بررسی کنند تا راز این اسیدپاشی بر ملا شود. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 254903 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟