حوادث نوروزی؛ از سلفی‌های مرگبار تا تصادف‌های دلخراش

او که با خواهر و شوهرخواهرش دچار اختلاف شده بود، روز 28اسفند‌ماه سراغ آنها رفت. بعد از آنکه آنها با یکدیگر درگیر شدند، پسر جوان ناگهان مقداری اسید روی شوهر خواهرش ریخت. دقایقی از این حادثه Incident می‌گذشت که به دستور محسن مدیرروستا، بازپرس جنایی پایتخت تحقیقات در این‌باره آغاز و جوان اسیدپاش دستگیر شد. بررسی‌ها نشان می‌داد اسید استفاده شده آب باتری خودرو بوده و روی پای داماد جوان ریخته است. تحقیقات در این‌باره ادامه دارد.

سلفی‌هایی که جان می‌گیرند

در تعطیلات نوروز بازار Store سلفی گرفتن بیش از همیشه داغ است اما دست‌کم در 2مورد سلفی گرفتن موجب مرگ 5نفر شد. شاید به همین دلیل است که می‌گویند در هر جایی نباید سلفی گرفت. روز ششم فروردین‌ماه 4جوان که کنار رودخانه دشت پلنگ شهرستان دشتی بودند، تصمیم گرفتند عکس سلفی بگیرند. رودخانه به‌شدت جریان داشت و وقتی آنها به رودخانه نزدیک شدند، ناگهان زیر پاهای‌شان خالی شد و داخل رودخانه سقوط Fall کردند. به‌دنبال این حادثه تلاش‌ها برای یافتن 4جوان حادثه‌دیده آغاز شد تا اینکه چند روز بعد اجساد آنها کشف و از رودخانه بیرون کشیده شد.

اما این تنها سلفی مرگبار تعطیلات نبود؛ چراکه روز 11فروردین هم جوانی که در حریم راه‌آهن مشغول سلفی گرفتن بود، جانش را پای این کار داد. ماجرا از این قرار بود که این جوان 23ساله برای گرفتن عکس سلفی روی واگن مخزن‌داری در یکی از ایستگاه‌های خط آهن تبریز - جلفا رفته بود. این خط راه‌آهن برقی است و وقتی این جوان روی مخزن ایستاد با کابل‌های برق فشار قوی برخورد کرد و جانش را از دست داد.

انفجار مرگبار ترقه

ترقه‌ها همچنان بلای جان جوانان هستند و با وجود گذشت چند روز از شب چهارشنبه‌سوری باز هم انفجار مواد محترقه جان جوانی را گرفت. این حادثه روز ششم فروردین در روستای قره آغلاج ارومیه اتفاق افتاد و در جریان انفجار مقدار زیادی مواد محترقه جوانی جان خود را از دست داد و 4نفر مصدوم شدند که وضعیت 2نفر از آنها وخیم گزارش شده است.

جاده‌های مرگ

سوانح جاده‌ای یکی از مهم‌ترین دلایل مرگ‌ومیر در کشور هستند. افزایش تردد در جاده‌ها در ایام نوروز شمار قربانیان سوانح جاده‌ای را نیز افزایش می‌دهد. در جریان یکی از این حوادث Accidents که در نخستین روز سال در جاده مرند- خوی اتفاق افتاد یک دستگاه اتوبوس با سواری ون برخورد کرد و جان 6نفر را گرفت. سرهنگ جواد ناموران، رئیس پلیس راه آذربایجان شرقی در توضیح این حادثه گفت: در این حادثه اتوبوسی که از گرجستان به تبریز برمی‌گشت به‌دلیل انحراف به چپ با سواری ون برخورد کرد و موجب مرگ 6سرنشین ون شد.

حادثه دیگری که بازتاب زیادی در فضای مجازی داشت، تصادف Crash زنجیره‌ای 41خودرو در کیلومتر 35محور مشهد- نیشابور بود که جان یک نفر را گرفت و 35مصدوم برجای گذاشت. سردار بهمن امیری‌مقدم، فرمانده انتظامی استان خراسان رضوی در این‌باره گفت: این حادثه روز 4فروردین اتفاق افتاد و در جریان آن به‌دلیل لغزندگی جاده و مه‌گرفتگی 41خودرو با یکدیگر برخورد کردند. وی عدم رعایت سرعت مطمئنه و عدم رعایت فاصله طولی مناسب با وسیله نقلیه جلویی را علت وقوع این حادثه اعلام کرد و افزود: تصاویری در برخی شبکه‌های اجتماعی از تصادف چندین خودرو منتشر شده که مربوط به این حادثه نیست.

مرگ مأموران وظیفه‌شناس اداره گاز

طی 2هفته گذشته درحالی‌که بیشترمان در تعطیلات بودیم، کارکنان برخی سازمان‌ها با تمام وجود برای رفاه‌مان تلاش می‌کردند؛ ازجمله مأموران اداره گاز که 2نفر از آنها در تعطیلات نوروز در جریان انفجاری جان باختند. این حادثه روز ششم فروردین‌ماه در ایستگاه تقلیل فشار گاز واقع در 10کیلومتری پلیس راه جاده همدان - تهران اتفاق افتاد. انفجار زمانی رخ داد که 3نفر از کارگران اداره گاز همدان برای سرویس دوره‌ای ایستگاه تقلیل فشار گاز به محل اعزام شده بودند اما ناگهان انفجار مهیبی رخ داد و جان 2نفر از کارگران را گرفت.

بهمن مرگبار در خوی

با وجود افزایش دما و بهاری شدن آب و هوا در بیشتر استان‌ها، همچنان برخی مناطق کشور پوشیده از برف و یخ است؛ ازجمله ارتفاعات شهرستان خوی. جایی که همین چند روز قبل سقوط بهمن در آنجا جان 4نفر را گرفت. معاون امداد و نجات هلال احمر آذربایجان غربی در این‌باره گفت: این حادثه ساعت23:30 بامداد در ارتفاعات ترس‌آباد خوی اتفاق افتاد و 4نفر از روستاییان زیر بهمن گرفتار شدند و جان خود را از دست دادند.

عشق به فوتبال تا پای جان

عشق به فوتبال برخی را تا پای مرگ پیش برد؛ مثل پسر 13ساله‌ای که چند روز قبل در همین راه جان باخت. ماجرا از این قرار بود که روز دهم فروردین این پسر نوجوان به‌دنبال توپ فوتبالش وارد آزادراه زنجان - تبریز شد و درست در همان لحظه خودرویی سواری با وی برخورد کرد و باعث مرگش شد.

عروسی‌ای که عزا شد

زوجی در روستای چومه سیدعلوان شهرستان شادگان در استان خوزستان ایام نوروز را برای شروع زندگی مشترک‌شان درنظر گرفته بودند اما رسم تیراندازی در عروسی، جشن آنها را به عزا تبدیل کرد. این حادثه روز هشتم فروردین اتفاق افتاد و در جریان تیراندازی که طبق یک رسم غلط برای شادی انجام می‌شود به‌طور ناخواسته 2گلوله به 2نفر اصابت کرد و جان یکی از آنها را گرفت.

حوادث دیگر

بی‌احتیاطی و ورود به مسیر حرکت قطارها نیز هرازگاهی حوادث تلخی را رقم می‌زند. یکی از این حوادث روز 5 فروردین در منطقه جوین اتفاق افتاد. چوپانی قصد داشت گله گوسفندان را از خط آهن عبور دهد اما درست در همان لحظه قطار سر رسید و با چوپان و 70گوسفند برخورد کرد و جان آنها را گرفت.

حادثه تلخ دیگر اینکه کودکی 7ساله هنگامی که در نزدیکی آب‌بندی در شهرستان گالیگش مشغول بازی بود پایش سر خورد و داخل آب افتاد و جان باخت.

دیروز نیز خبر رسید که مهرداد میناوند، ستاره سابق تیم ملی فوتبال هنگام بازگشت از شمال کشور دچار سانحه رانندگی شده است. هر چند در این سانحه خودروی میناوند واژگون شد و خسارت زیادی به آن وارد شد اما او نجات یافت و آسیبی ندید.

سونامی مرگبار

روزهای پایانی سال گذشته سازمان هواشناسی درباره بارش باران در برخی مناطق کشور هشدار داده بود. این پیش‌بینی‌ها در استان بوشهر به واقعیت تبدیل شد و جان چند نفر از هموطنان‌مان را گرفت. حمزه اعتماد، فرماندار شهرستان دیر در این‌باره گفت: به‌دنبال وقوع سونامی و طوفان در بندر دیر 2نفر جان خود را از دست دادند و 6نفر نیز مفقود شده‌اند. وی ادامه داد: یکی از قربانیان پسری 8ساله و از مسافران نوروزی است. وی ادامه داد: در جریان این حادثه ۳۰۰قایق صیادی و تفریحی به‌صورت صددرصد خسارت دیدند. همچنین به منازل مسکونی محله سیدصفای دیر نیز خسارت‌های سنگینی وارد شد. علاوه بر بندر دیر طوفان در عسلویه نیز خسارت‌های سنگینی برجای گذاشت و باعث مصدومیت چند مسافر شد.

تولد نوزاد در دریاچه

همه خبرها به تصادف و مرگ‌ومیر منتهی نمی‌شوند و برخی خبرها نیز مسرت‌بخش هستند و بوی زندگی می‌دهند؛ مثل خبر تولد نوزادی روی دریاچه سد کارون3. روز نهم فروردین‌ماه وقتی زنی باردار همراه با خانواده‌اش سوار قایق شد تا در دریاچه سد کارون3تفریح کند، نمی‌دانست فقط چند دقیقه با مادر شدن فاصله دارد. او که در هفته سی و دوم بارداری بود با خیالی آسوده سوار بر قایق شد اما چند لحظه بعد درد زایمان سراغش آمد. با اعلام این موضوع به اورژانس، یک آمبولانس به وسیله شناور به دریاچه اعزام شد و با حضور ماما در محل زن باردار نوزادش را روی دریاچه به دنیا آورد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

اخبار پربازدید نوروز 96 را بخوانید:

سقوط مشکوک المیرای 20 ساله از طبقه 15 خانه دوست پسرش سقوط کرد / پلیس تهران سهراب را 11 فرودین دستگیر کرد

فیلم وحشتناک از خبر سازترین تصادف زنجیره ای خودروها در مشهد + تصاویر و جزئیات آخرین وضعیت پروندها

عتراف هولناک شیما به همسرش / پسرخاله زن همسایه وقتی تو نبودی ...

شوک شدم! وقتی خودم را کنار یک مرد غریبه دیدم / به همین راحتی آبرویم رفت!

دردسر سفر مجردی دختر زیبا به تایلند + عکس

اقدام شرم آور یک مرد با دزد 20 ساله در خانه اش+عکس

اقدام شرم آور دانش آموز 14 ساله با معلم خصوصی +عکس

نوعروس نتوانست راز داماد بی احساس را به کسی نگوید! + عکس

وقتی شوهرم رفت به همراه سمانه به دوبی رفتم و حالا آتش شرم و حیا وجودم را سوزانده است

اقدام وحشتناک مرد شیطان صفت با یک دختر در سوپر مارکت بزرگ

13 سالم بود که پدر می خواست مرا به یک مرد بفروشد که ...+ عکس

پسر یک پزشک از بالکن وارد اتاق خواب همسایه شد و...

این مردی گربه گرسنه را شوت کرد+فیلم و عکس

زن جوان راز جن‌گیری عروس خانواده را لو داد+عکس

این دختر و پسر عاشق پیشه در آپارتمان های خالی یک مجتمع در شمال تهران چه می کردند؟!+عکس

زنی بعد از 2 سال دفن شدن توسط شوهرش زنده شد!+عکس

آرش به خاطر اقدام شیطانی با آرزوی 25 ساله در خانه مجللش در جردن باید خیابان‌های شهر را جارو ‌کند

پسر جوان وقتی فهمید دختر 19 ساله را باردار کرده است او را ناجوانمردانه کشت...+عکس

حرکت بی شرمانه آشپز رستوران با دختر جوان در آشپزخانه رستوران+فیلم و عکس

ارتباط پنهانی ام با حلیمه چند سال ادامه داشت تا اینکه شوهرش از خار ج برگشت / زن 23 ساله اعتراف زشتی کرد و ...

مرگ تلخ مادر در برابر چشمان شوهر و دو فرزندش

 

کدخبر: 254202 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟