رازگشایی از معمای قتل  یک زن و ۳ مرد در نوروز 96 تهران

در این حادثه Incident پسر 17ساله‌ای در یک درگیری به قتل رسیده بود. بررسی‌ها حکایت از این داشت که درگیری میان چند جوان در محل بساط دستفروش‌ها رخ داده و عامل جنایت هم کسی جز جوانی دستفروش نبوده است. آنطور که مشخص بود قاتل The Murderer به دختر نوجوانی متلک گفته و همین موضوع باعث شروع درگیری میان برادر دختر نوجوان با دستفروش شده بود. در این میان برادر دختر با یکی از دوستانش به نام هادی تماس گرفت و از او خواست تا برای هواخواهی از او به محل بیاید. دقایقی بعد هادی به همراه چند نفر دیگر در محل حاضر شدند که در نهایت جوان دستفروش با ضربات چاقو هادی را به قتل رساند و برادر دختر نوجوان را با چاقو زخمی کرد و پا به فرار Escape گذاشت.

به‌دنبال این حادثه، کارآگاهان تحقیقات خود را آغاز کردند و آخرین روز اسفند 95 متهم و همدستش را دستگیر کردند. متهمان که 16و 17ساله بودند پس از اقرار به جنایت با دستور قاضی روانه کانون اصلاح و تربیت شدند.

اقرار به قتل زن جوان

پرونده جنایتی دیگر که کارآگاهان در آخرین روز سال 95 آن را کشف کردند، مربوط به قتل زنی جوان بود که 23 اسفند جسدش پای درخت‌های کاج در فضای سبز بزرگراه حکیم پیدا شد. زن جوان با20ضربه چاقو به قتل رسیده بود. او لباس بیرون به تن داشت و هیچ مدرکی همراهش نبود. بررسی‌ محل رها‌شدن جسد نشان می‌داد که قتل در جای دیگری صورت گرفته و پس از آن قاتل یا قاتلان، جسد را به بزرگراه حکیم منتقل و در آنجا رها کرده‌اند. از سوی دیگر تمام طلا و جواهرات زن جوان همراهش بود و حتی حلقه ازدواج هم در دستش بود که این مشخص می‌کرد جنایت با انگیزه‌ای جز سرقت Stealing رخ داده است.

درحالی‌که تحقیقات برای شناسایی هویت قربانی و دستگیری عامل جنایت شروع شده بود، خانواده‌ای با مراجعه به پلیس خبر از ناپدید‌شدن دخترشان دادند که مشخصات وی با جسد زن جوان مطابقت داشت. با شناسایی هویت مقتول، مأموران با بررسی مکالمات تلفنی وی موفق به شناسایی مردی جوان شدند که آخرین بار با قربانی تماس گرفته بود.

این مرد دستگیر شد و به قتل زن جوان اقرار کرد. وی گفت: با مقتول مدتی قبل آشنا شدم. او با همسرش اختلافات شدیدی داشت و به‌دنبال رمالی می‌گشت تا با ورد و جادو، طلسم زندگی‌اش را بشکند و مشکلاتش را حل کند. من هم چون یک رمال حرفه‌ای می‌شناختم از این زن پول گرفتم تا وی را پیش او ببرم. اما رمالی که می‌شناختم سرش خیلی شلوغ بود و زن جوان تصور می‌کرد او را سرکار گذاشته‌ام. بر سر این موضوع با هم درگیر شدیم و در یک لحظه عصبانیت دست به جنایت زدم. این متهم پس از اقرار به جنایت در اختیار مأموران پلیس آگاهی پایتخت قرار گرفت.

درگیری در خیابان یکطرفه

تنها 2روز مانده بود به آخر سال که مأموران کلانتری شهرزیبا با قاضی محسن مدیرروستا، کشیک جنایی پایتخت تماس گرفتند و خبر از مرگ مردی 62ساله دادند. آنطور که مشخص بود قربانی چند روز قبل‌تر در غرب پایتخت با مردی به نام حامد درگیر شده بود که با دستور قاضی جنایی، حامد پنجم فروردین‌ماه دستگیر شد.

او در بازجویی‌ها گفت: شب حادثه قربانی با خودروی پرشیای خود در جهت خلاف خیابان اصلی در حرکت بود و همین موضوع باعث ترافیک شدیدی در خیابان شده بود. اگرچه تمامی رانندگان به او اعتراض کردند اما با وجود این قربانی حاضر نبود عقب برود و همین موضوع باعث درگیری لفظی میان ما شد. ناگهان قربانی از ماشین پیاده شد و در حضور همسر و فرزندانم به من فحاشی کرد. من هم که به‌شدت عصبانی بودم با دو دست ضربه‌ای به سینه او زدم و هلش دادم. قربانی به زمین افتاد و سرش به آسفالت برخورد کرد و دچار خونریزی شد و از حال رفت اما هرگز تصور نمی‌کردم که جانش را از دست بدهد.این متهم پس از اعتراف به جنایت برای انجام تحقیقات بیشتر در اختیار مأموران اداره دهم پلیس آگاهی پایتخت قرار گرفت.

قتل تعمیرکار آسانسور

آخرین پرونده‌ای که در آخرین روزهای سال پیش شکل گرفت، قتل جوان 36ساله بود که در درگیری قربانی جنایت شد. بررسی‌ها نشان می‌داد که وی 28 اسفند‌ماه برای تعمیر آسانسور به ساختمانی در غرب پایتخت رفته که در آنجا با سرایدار ساختمان درگیر شده بود. او در درگیری با ضربات چاقو زخمی شده و 2روز بعد جان باخته بود.

در ادامه کارآگاهان، سرایدار ساختمان را دستگیر کردند که او در بازجویی‌ها به قتل اقرار کرد و گفت: روز حادثه مقتول برای تعمیر آسانسور به ساختمان آمد که در آنجا با او درگیر شدم. او با چوب به سمت من حمله‌‌ور شد و من درحالی‌که چاقو به‌دست داشتم او را هل دادم که ناگهان چاقو به پای وی برخورد کرد.

در همین حال سرهنگ کارآگاه حمید مکرم، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران گفت: با توجه به اعتراف متهم به درگیری مرگبار، قرار بازداشت موقت از سوی بازپرس پرونده صادر شد و متهم جهت انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 254196 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟