حسین خورشیدی، رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان مرزی بندر آستارا در تشریح جزئیات این خبر گفت: طی تماس مردمی و ارائه گزارشی در خصوص غرق شدن یک ماهیگیر در رودخانه مرزی آستاراچای، امدادگران این جمعیت به محل مذکور اعزام شدند. به محض حضور امدادگران در محل، عملیات تجسس برای کشف پیکر این صیاد در محدوده صید همجوار با خیابان مرزداران آغاز شد.
خورشیدی با اشاره به اینکه پیکر این صیاد پس از چند لحظه از آب بیرون کشیده شد، افزود: امدادگران پس از بیرون کشیدن فرد مذکور از آب، عملیات احیای تنفس و قلب را آغاز کردند که متأسفانه هیچ نتیجه ای حاصل نشد.
وی خاطر نشان کرد: شاهدان عینی دلیل غرق شدن وی را جریان شدید آب رودخانه به دلیل بارندگی های باران طی چند روز گذشته عنوان می کنند که پس از کشف پیکر وی و بررسی ها، آثار تور در دست غریق باقی مانده بود.
خورشیدی تصریح کرد: مدت زمان نجات و احیای غریق، 5 دقیقه است و در مورد فوق، سرما، شدت جریان آب و طولانی بودن زمان غریق، امکان بازگشت دوباره وی را به زندگی کاهش داد.
صیاد غرق شده، میان سال و از ساکنان روستای خشکه دهنه در بخش شمالی شهرستان مرزی بندر آستارا است.
آستاراچای از ارتفاعات منطقه حیران و دامنه‌های شیندان سرچشمه می‌گیرد و به طول 38 کیلومتر در مرز ایران و جمهوری آذربایجان جریان دارد و همه ساله بر اساس توافقات صورت پذیرفته بین دو کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان، صیادان محلی دو کشور در بخش هایی از آن به ماهیگیری می پردازند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 253392 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟