این عملیات که قاضی Judge خدابخشی، جانشین سرپرست دادسرای انقلاب مشهد آن را هدایت می‌کرد، در منطقه طبرسی شمالی به اجرا درآمد. در‌حالی‌که ماموران کلانتری طبرسی شمالی و نیروهای بسیج ناحیه مسلم خود را برای پلمب ٣١مرکز تهیه، تولید و توزیع مواد‌مخدر آماده می‌کردند، خبری مبنی بر فعالیت ساکنین یک خانه با شمایل مهدکودک در زمینه تهیه، تولید و توزیع مواد‌مخدر به قاضی خدابخشی اعلام شد.

ساکنان محله عنوان کردند که از چندی پیش مسئولان این مهدکودک آنجا را تخلیه و به صاحبش تحویل داده‌اند. طبق بررسی‌های انجام شده مشخص شد این واحد توسط ساکنان جدیدش به مرکز فحشا، پاتوق معتادان متجاهر و محل توزیع مواد‌مخدر تبدیل شده بود.

هنگامی که قاضی خدابخشی سراغ صاحب این ملک مسکونی را گرفت یکی از همسایگان که نسبت فامیلی با فرد مالک داشت، به مقام قضایی گفت: چند وقتی است که او به دلیل نگهداری و فروش مواد‌مخدر دستگیر شد و در حبس به سر می‌برد.

در‌حالی‌که این زن میانسال ادعا می‌کرد این خانه خالی از سکنه است، ضابطین قضایی با دستور قاضی خدابخشی وارد آن شدند وبا مرد و زنی جوان که مشغول استعمال مواد‌مخدر بودند، برخورد کردند.

زن جوان با مشاهده ماموران خود را داخل یکی از اتاق‌های این مرکز فحشا و پاتوق انداخت تا مواد‌مخدری را که از قبل دپو کرده، معدوم‌سازی کند ولی دستگیر شد. در بررسی دقیق این محل مقدار زیادی لوازم خانه، چرخ خیاطی، لباس و پارچه به دست آمد و مرد جوانی که برای استعمال مواد‌مخدر به این محل آمده بود، دستگیر و به خودروی پلیس Police منتقل شد. ماموران در جستجوی این مرکز توزیع موادمخدر تعداد زیادی ابزار‌آلات تولید پایپ را به همراه چندین ادوات استعمال شیشه کشف و ضبط کردند. علاوه بر این بانوان پلیس در بازرسی بدنی از زن مواد‌فروش، مقادیری مواد‌مخدر و وجوه نقد را کشف کردند.

با دستور قاضی خدابخشی این مرکز فحشا و توزیع مواد‌مخدر که هنوز هم به مهدکودک معروف بود، تخلیه و پلمب شد و دو متهم دستگیر شده نیز به کلانتری طبرسی شمالی منتقل شدند.

همزمان با پلمب ملک معروف به مهدکودک اکیپ دیگری از ماموران پلیس و بسیج مسئول رسیدگی به پرونده‌های پلمب ٣١مرکز توزیع‌کننده مواد‌مخدر و پاتوق معتادان متجاهر بودند که در این میان تعداد ١٠مرکز فروش مواد‌مخدر در خیابان رسالت‌۵٩، محبی‌۴٢، سرهنگ‌۶، ٨‌و ٩‌ پلمب شد.

با دستور قاضی خدابخشی پنج مرکز عمده‌فروشی مواد‌مخدر نیز که در چند کوچه و خیابان دیگر قرار داشتند و از چند روز قبل به ساکنان آن اخطار داده شده بود، تخلیه و پلمب شدند.

خانه پانزدهم دیوار به دیوار یک مدرسه ابتدایی پسرانه بود که ساکنان آن علاوه بر توزیع مواد‌مخدر اقدام به مالخری اموال مسروقه می‌کردند. ساعت حدود ١١:٣٠بود که تعداد زیادی پسر بچه از در مدرسه خارج و عازم خانه‌های خود بودند اما در این میان پسری جوان که از ساکنان محل مورد نظر بود، در زمانی که کوچه مملو از دانش‌آموزانی که لباس‌های فرم قهوه‌ای به تن داشتند، مشغول فروش مواد‌مخدر به تعدادی مصرف‌کننده بود. با دستور مقام‌قضایی بعد از اینکه همه دانش‌آموزان محل را ترک کردند ماموران برای پلمب این خانه عرضه‌کننده مواد افیونی اقدام کردند و پس از تخلیه دکان این سوداگران مرگ را تخته کردند.

با پلمب ١۶مرکز توزیع‌کننده مواد‌مخدر دیگر که در خیابان‌های رسالت ۵٧، بهرام ١٠، ١٢، ١٨‌و ٢۶‌ قرار داشت این عملیات در ساعت ١۴:٣٠به پایان رسید.

جانشین سرپرست دادسرای انقلاب مشهد در حاشیه این طرح ضربتی که از ابتدای سال برای دومین‌بار در منطقه طبرسی شمالی اجرا می‌شد، به خبرنگار ما گفت: این عملیات به فرماندهی سروان بهامین، رئیس کلانتری طبرسی شمالی و همکاری دیگر ماموران این کلانتری و نیروهای بسیج ناحیه مسلم در ١۶کوچه و خیابان این منطقه اجرا شد.

قاضی مهدی خدابخشی به طرح جمع‌آوری معتادان متجاهر در دیگر مناطق حاشیه‌ای شهر مشهد اشاره کرد و افزود: این عملیات نیز هم‌زمان با طرح پلمب ٣٢مرکز توزیع‌کننده مواد افیونی توسط ماموران ستاد مبارزه با مواد‌مخدر مشهد در چند منطقه حاشیه‌ای شهر اجرا شد که در آن ٨۵معتاد متجاهر مرد و زن جمع‌آوری و به مراکز ترک اعتیاد منتقل شدند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 250867 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟