10 میلیارد تومان مواد محترقه توسط پلیس کشف شد

قاسم خورشیدی سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اعلام خبر کشف بیش از 30 میلیون عدد مواد محترقه توسط نیروی انتظامی اظهار داشت: طی 11 ماه منتهی به اول اسفند ماه سال جاری، نیروی انتظامی موفق شد بیش از 30 میلیون عدد مواد محترقه را از سراسر کشور کشف کند.

سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق Contraband کالا و ارز افزود: بر اساس برآوردهای انجام شده ارزش این کشفیات بالغ بر 100 میلیارد ریال بوده که در قیاس با مدت مشابه سال قبل، رشدی معادل 132 درصد داشته است.

وی با تاکید بر قاچاق بودن عمده مواد محترقه خارجی گفت: خانواده‌ها می‌بایست توجه داشته باشند که مواد محترقه خارجی که توسط دست‌فروشان عرضه می‌شود، قطعاً قاچاق بوده و فاقد استانداردهای لازم هستند که با توجه به عدم استاندارد بودن این مواد محترقه، می‌تواند مخاطرات جدی جانی برای مصرف کنندگان آن به همراه داشته باشد.

خورشیدی ادامه داد: همچنین به همه دستگاه‌های ذی‌ربط به ویژه نیروی انتظامی ابلاغ شده است که در هفته‌های پایانی سال، موضوع مبارزه با قاچاق مواد محترقه را به صورت جدی‌تر دنبال کنند.

سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به راه‌اندازی پویش‌های خودجوش مردمی پس از شهادت آتش نشانان، ارزیابی‌های کلان انجام شده نشان می‌دهد که احتمالاً امسال پایان سال کم حادثه‌تری را پیش رو داشته باشیم و لازم است تا خانواده ها نیز با پرهیز از حرکات پرمخاطره در چهارشنبه شب پایانی سال، به این پویش‌های مردمی پیوسته و علاوه بر سلامت اعضای خانواده، به اقتصاد کشور نیز کمک کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 250640 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟