به گزارش رکنا، معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان از فراخوانی مشمولان متولد 1355 تا 1378 به خدمت سربازی خبر داد که به سن مشمولیت رسیده اند و از معافیت های تحصیلی و سایر معافیت های قانونی استفاده نمی کنند.

سرهنگ محمد باقر دهقان معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان فارس با اعلام این خبرگفت: مشمولان خدمت وظیفه عمومی که برای خدمت مقدس سربازی احضار می شوند چنانچه در مهلت های مقرر خود را معرفی نکنند غایب شناخته می شوند.

وی ادامه داد: در اجرای ماده 58 قانون Law خدمت وظیفه عمومی چنانچه مدت غیبت اولیه این افراد از یک روز تا سه ماه باشد به سه ماه اضافه خدمت و چناچه مدت غیبت اولیه بیشتر از سه ماه باشد به شش ماه اضافه خدمت تنبیه می شوند.

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان فارس افزود: مشمولانی که مدت غیبت اولیه آنان از یک سال تجاوز Rape کند علاوه بر شش ماه اضافه خدمت فراری محسوب می شود و به مراجع صالحه قضایی معرفی می شوند.

سرهنگ دهقان در خصوص ماده 10 قانون خدمت وظیفه عمومی نیز یادآور شد: شرکت در آزمایشات رانندگی و اخذ گواهینامه، دریافت هر گونه وام از بانک ها، کاندید شدن جهت مجلس شورای اسلامی و سایر شوراها و انجمن های قانونی، صدور پروانه کسب، دریافت مستمری، استخدام به صورت رسمی و پیمانی در کلیه موسسات دولتی و شرکت های خصوصی و دولتی مستلزم ارائه مدارک دال بر روشن شدن وضعیت نظام وظیفه می باشد.

وی در خصوص به کار گیرندگان مشمولان غایب و سربازان فراری نیز گفت: کسانی که به نحوی مشمولین غایب را در موسسات دولتی و غیر دولتی از قبیل کارخانه ها، شرکت ها و مغازه ها و ... به کار گیری کنند، توسط نیروی انتظامی شناسایی و به محاکم قضایی معرفی می شوند.

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان فارس بیان کرد: براساس مصوبات ستاد فراخوان و تعیین تکلیف مشمولان غایب، سازمان وظیفه عمومی پس از شناسایی مشمولان غایبی که با وجود دریافت پیامک وضعیت خدمتی خود را مشخص نکنند، ضمن ارسال اخطاریه کتبی به در خانه آنان با محرومیت ها و محدویت های اجتماعی که در ماده 10 و 58 قانون خدمت وظیفه عمومی در نظر گرفته شده از جمله معرفی به مراجع قضایی به جرم Crime غیبت و فرار، عدم دریافت تسهیلات و خدمات بانکی، خدمات بیمه ای اشتغال به کار و ... مواجه خواهند شد. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 250455 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟