سؤال درباره خدمت سربازی و صدور گواهینامه رانندگی بدون شرط داشتن کار خدمت  از وزیر کشور

حسینعلی حاجی دلیگانی، نماینده مردم شاهین‌شهر، میمه و برخوار در تذکر کتبی به وزیر کشور گفت: «برابر قانون Law بیمه اجباری و مصوبه مجلس که به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ‌شده، اخذ گواهینامه راهنمایی و رانندگی نیازمند کارت پایان خدمت و معافیت نیست. اما این قانون هنوز توسط نیروی انتظامی اجرا نشده؛ بنابراین باید وزیر محترم کشور این موضوع را پیگیری کند.»

وی همچنین با استناد به گفته‌های جانشین منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح مبنی بر اینکه بانک‌های عامل اجرای قانون خرید جریمه غیبت سربازی باید پس از دریافت یک‌سوم جریمه، فرد را برای دریافت کارت معافیت با اعتبار 36‌ماه به سازمان وظیفه معرفی کنند، گفت: «متأسفانه بنابر رویه جاری در سازمان نظام وظیفه و مصاحبه‌های مسئولان این سازمان‌ها، معرفی‌نامه‌های مرتبط با این موضوع پس از پرداخت 50درصد جریمه ممکن خواهد بود.

سؤال این است که چرا ناجا به دستورالعمل ستاد کل نیروهای مسلح عمل نکرده است. علاوه بر این براساس قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات، باید دستورالعمل‌های مربوط به این مورد منتشر می‌شد و به اطلاع عموم مردم می‌رسید. در این خصوص سؤالی از آقای رحمانی‌فضلی مطرح‌شده که هیأت رئیسه مجلس به کمیسیون شوراها و امور داخلی ارجاع داده‌اند تا پیگیری شود.» برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 250306 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟